lördag 13 juni 2009

Lat lördag

Hej på er!
Igår var en mysig dag på många sätt men det var oxå en rätt slitsam dag och vi var rätt trötta hela bunten när vi äntligen trillade i säng.
Två skolavslutningar avklarades på min skola och min oäkta hälft följde med våra två äldsta barn på deras respektive avslutning innan han åkte till den stad jag jobbar för att hämta upp mig.
Det blev klippning av de två yngsta sönerna samt lite shopping av presenter till två födelsedagsfirare.
Sedan kuskade vi runt...
Ja, vi brukar ha det så här varje år i skolavslutningstider...
För min svärfar och min farfar fyller år den 11 resp 12 juni och inte bor de i krokarna heller.
Idag har gått lite i seghetens tecken.
T (min oäkta hälft) har duktigt låtit tvättmaskinen snurra hela dagen medan jag själv...
ja vad för nytta har jag gjort egentligen måste jag nog fråga mig?, för det känns inte som jag gjort något alls!
Lite matlagning och småpysslande har det nog blivit men sedan har jag faktiskt passat på att unna mig själv lite tid.
En inredningstidning och några trädgårdstidningar avnjöts i lugn och ro.
Riktigt lyxigt!
Mitt i lugnet fick jag för mig att jag skulle plåta lite.
Så jag plockade fram kameran och traskade runt lite.
Tog mest bilder för att dokumentera hur långt sommaren kommit.

Det blev visst en bild på presenten jag köpte till mig själv oxå:)



Vi går i väntans tider här... killen som ska komma hit och hjälpa oss med tomten har häcken full som man brukar säga;) så han har inte varit här än...
Men jag hoppas han dyker upp snart!
Det är nämligen så trist att se allt ogräs som dyker upp där man inte vill ha det (nejdå det är ingen konstig mening för jag gillar nämligen ogräs i vissa mänger bara det växer på rätt ställen)
I väntans tider ja...jag väntar på att växterna ska få kraft att komma igång med sin blomning oxå.
Jag har sett så många ljuvliga pioner som blommar hos många av er bloggare, men här är de än så länge bara knoppar.
Åh vad jag längtar...!
Lekstugan ligger inramad av grönska.
Äppleträd på ena sidan och hallonlandet på den andra.
I rabatten har inte blomstren kommit igång riktigt heller.
Det ser lite tomt ut måste jag säga...
Men den som väntar på något gott brukar man ju säga.
Och gottigheter växer det här i den gamla sandlådan.
Rabarbern som jag flyttade förra året har tagit sig och de två jordgubbsplantorna har tagit sig och börjar bre ut sig.

På den andra sandlådan står två blomlådor där jag planterat tagetesfrön.
De har inte heller kommit så långt som de normalt brukar vid den här tiden.
Inte ens mina mårbackor vill blomma...
Så jag fick köpa några vita pellisar för att göra mig själv lite glad.



Nu återstår det bara för mig att önska er alla en god natt och en härlig söndag
Kram Annica

8 kommentarer:

annette sa...

Visst är det lite trist att allt stannat av, såg ju så bra ut tidigare med allt som var på gång och skulle börja blomma för att glädja oss, undrar vart vädret är egentligen!?
Du får göra som jag åk till Rhododendrondalen och Naturbruksgymnasiet och njut av blomsterprakten.
Ser ju inte bättre ut på väderhimmlen idag heller, så ligg Du kvar i sängen och ta igen Dej!

Kramar!

annette

Gårdsromantik sa...

Så du har en huslig man också - visst är det en lycka!

Jag fyller på maskinen och maken tömmer.

Vi har lika trist och molnigt här också - typisk för vi skall ha husvisning idag...

Hoppas solen kikar fram kl 15.00.

Kram Maud

Katta sa...

Ja det är ganska mycket som ska hinnas med nu.På nåt sätt skönt ändå att inget speciellt måste göras denna regninga helg. Tycker också att ogräs är vackert på rätt ställe och tänk den som hade Pioner på väg att blomma snart de är så underbara.Kram Katta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

japp, helt rätt...man måste ägna lite tid till sig själv emmellanåt...o bara njuta...likaså att unna sig något är nog viktigt!!! vackra bilder...skön söndag på dig!!!
kraaaaamiss

Vita hjärtan sa...

Lata dagar är väl ändå dom bästa......precis som du beskriver din dag.....läsa en inredningstidning....mysa och bara vara....helt perfekt!! Måste vi unna oss ibland!!

Ha nu en skön söndag också!
Kram Annemari

Anonym sa...

Hej!
Inte är du tossig, jo lite! Men det är jag med och det är härligt! Livet blir ju roligare då!
Och våra blommor ser ut som hos dig, sommaren dröjer, blommorna dröjder!
Och man kan aldrig få nog av ljusstakr och ljuslyktor!
Du har skaffat massor av fina ting till hemmet. Då mår man bra!
Men nu är det jag som ska dammsuga! Lillen har obducerat en nalle, så det är vit stoppning lite överallt!
Ha det bra!
Hulda

Anneli sa...

haha...ost är ju inte att förakta..älskar ost, nu är jag där igen allt som jag älskar..hehe
kram
Annelie

Södralycke sa...

Tack för titten, det är alltid kul att få kika runt i folks trädgårdar :) Min ena pion har redan blommat över, nu går jag och väntar på att den andra ska slå ut!

Hoppas du får en skön vecka, kram Johanna