söndag 7 juni 2009

Och så var det raskt söndag igen...

Hej alla bloggvänner!
En tid har jag ju varit sisådär synlig här i bloggvärlden.
Jag har ju varken gjort så mycket väsen av mig här, i min egen blogg, eller lämnat avtryck i era bloggar.
Jag kan inte lova att det blir total ändring på det men i går hände något som gjorde så förutsättningarna för att lyckas blogga skedde.
Jag "blev med en fungerande dator"...
*fniss*
Den gamla åkte ut och en ny tog plats.
Nu ska jag bara lära mig hur alla nya finesser fungerar...

Här hos mig har allt inomhusarbete liksom avstannat.

Jag tänker mig att jag ska fortsätta grundmåla hela övervåningen men det blir liksom inte av.

Det finns ju så mycket annat man kan ägna sig åt istället...

Shopping t.ex....
De små prickiga väskorna fyndades i en inredningsbutik i Nyköping häromveckan.
Jag har som vanligt inte en aning om vad jag ska ha dem till, men de var ju såååå söta:)
En annan favoritsysselsättning är att fundera över altanens varande.
Ja, den ska ju piffas och puffas men frågan är ju bara hur...!!!?
Jag har kommit en bit på väg men en hel del återstår än så länge.
Medan jag funderar på det målar jag, och jag målar och jag målar...
Bland annat har jag gjort små "nyckelringar" med trevliga ord medan jag funderat.
(tändsticksaskarna är de jag köpte på rusta för ett tag sedan, trots att jag redan har en hel hög med tändsticksaskar...men de är ju trevliga att ge bort tillsammans med ett par vackra ljus:)

Det är inte bara altanens piff jag funderar över.
Vid vår ytterdörr har katten sitt tillhåll.
Här har jag satt några blomkrukor i en gammal docksäng.
Ni ser väl att blommorna matchar kattens matskål.
Ska det matchas så ska det!!!
Funderar dock på att jaga reda på några nya plastmattor.
Ja, de behöver ju inte vara fabriksnya utan ett par begagnade passar nästan ännu bättre, både för plånboken och för miljön!
För ganska många veckor sedan hittade jag detta grönvita hjärta som jag bara inte kunde motstå att köpa.
Det fanns på ICA Maxi och kostade inte ens en femtiolapp.
Jag tror mig inte ha visat det här men är det redan gjort får ni förlåta mig...*fniss*
På trappan där mina pelargoner står och fryser har jag just nu satt den adresskylt jag målat för några dagar sedan.
Jag valde att texta den så att den verkligen ser handskriven ut.
Tycker det ser lite charmigt ut!

Idag lyckades jag övertala min oäkta hälft att följa med mig till Faster Attas lilla butik. Jag hade nämligen läst på hennes blogg att hon skulle ha utförsäljning i den och samtidigt skulle hon och några grannar ha en liten gårdsloppis.
Jag kan ju inte motstå loppisar och när chansen att fynda vackra inredningsdetaljer uppkommer vid ett och samma tillfälle som loppischans så kändes det som ett måste att åka dit!
Som tur var hängde ju min oäkta hälft med mig så vi kom iväg.
Och visst blev det en del shoppat - både på loppisen och i butiken.
I min påse upptäckte jag den lilla söta jordgubben när jag kom hem.
Tack så mycket kära "Faster"!
Lillsonen tyckte att den var det absolut finaste vi fick med oss hem.
Och visst är den ljuvligt söt!!!
*ler*






Så här fint var det i den lilla boden där Faster Atta har sin butik.
Preciiiis i min smak!
Vad följde då med mig hem??

Två zinkstrutar som jag ska ha hängande på altanen fyndades i butiken.


På loppisen blev jag förtjust i denna slitna burk för chokladpraliner.
Jag är ju ruskigt förtjust i plåtburkar!


Ljuslyktan fyndades på loppisen medan servettstället kommer från butiken.
Först tänkte jag ta ett i zink men då hörde jag Faster Atta säga att de fanns i vitt...
Efter en snabb överläggning med oäkta hälft och sonen så bidde det en vit.

Här ser ni vår gamla katt som sitter och vakar över de nyinhandlade fynden:)
Kanske är han rädd att kråkorna ska ta dem;)

Om ni förstorar bilden så ser ni den lilla "guardian angel" som jag oxå fyndade på loppisen.
Tyckte det passade bra att ha henne på altanen och döpte raskt om henne till "garden angel"

Det söta zinkkrukesetet hittade jag oxå på loppisen.
Vet inte om jag ska använda det som ljuskoppar eller om jag ska ha blommor i det...

Hmmm...
Och så kunde jag såklart inte motstå att köpa med mig denna ljushållare från loppisen heller...

Precis som vanligt har jag inte en aaaaaning om var den ska stå (jag har ju ganska många ljuslyktor vid det här laget...ja, jag vet...jag är besatt*asg*) men så länge får den stå här.
Om ni klickar på bilden för förstoring får jag nästan skämmas.
Hela bordet är gult av pollen...
Ingen styling här inte!
I shoppen blev det två fotoramar oxå.
Så här i efterhand ångrar jag att jag inte köpte fler för de är ju sååååå söta!
Jag satte i två bilder som jag tagit nu under försommaren.
De föreställer två av de saker jag verkligen älskar!
Den oäkta maken och så vatten.
På barnen har jag så många foton överallt så de rationaliserades bort den här gången;)

Glasvasen får bli det sista av mina fynd som jag visar idag.
Den inhandlades på loppisen och kostade mig en tia:)


Med lite vita blomster passar den utmärkt på mitt köksbord:)
Oj, vad tiden rinner iväg...
En hel timme tog det mig att få till ett inlägg idag!
Men jag har haft roligt!!!
Hoppas ni uppskattar mitt inlägg!
Nu ska jag titta in till några av er för att få lite inspiration till nattens drömmar
Kram och sköt om er
Annica

13 kommentarer:

annette sa...

Förstår att Du haft roligt både under dagen och när Du gjorde inlägget, vilken njutning det måste ha varit på loppisen, så mkt fina saker Du fyndade, känns som om Du laddar på ngt sätt inför sommarlovet, massor av grejor att ta hand om och fundera på vad Du skall göra med och vart Du skall ha dem någonstans!
Underbart inlägg, fortsätt så;)

Kramar!

annette

Anneli sa...

vad mycket fina saker du inskaffat...hos mig kan sakerna vandra runt några varv innan de hittar sin plats...man måste ju prova sig fram...
tack för din snälla kommentar...
kramar
annelie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hello...känner igen det där med icke fungerande data!!!!;)

Såååå mycket vackert du visar!! Gillar skarpt din altan med gardinerna som svajar,,,så vackert!!!

Så, då var jag tebaks då!!!Välkommen in på min nypremiär!!!!
kram mamma millan♥

Celias Spetsar sa...

Sicken mysig liten butik och vilka fina saker du fyndat.
Kram Linda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅklart vi uppskattar ditt inlägg! Det är ju kul när man fått en ny dator att prova lite, och ibland kan det tom vara svårt att sluta...
Så härliga fynd du har gjort hos Faster Atta! Attans att jag inte kunde åka dit...hihi
Kram
Marie

Vecka - Vecka sa...

Oj oj vilket långt och härligt inlägg! Länge sedan jag varit här!

Så mycket fint!

Kram,Lotta

LillaFlisan sa...

Annica!!

Vilket INLÄGG!!!!

WOW!

Det var verkligen ett inlägg för alla!

Du har det ju så fint. Gillar verkligen idén med docksängen som blomlåda. Underbart!!

Din lilla kisse är en riktig liten sötnos!

Ha det så bra och nu har du bara tre dagar kvar, vännen!

Sen........... IIIIIHHHHHHH!!!!

Kram


Flisan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack tack för fina kommentaren...japp skolavsltning snart...måste väl va underbart!!!!!

narrissskram♥

marita blücher sa...

Vilket fint och rejält inlägg Du bjuder på... mycket läs-& tittvärt! Hoppas att Du snart hittar lust och inspiration till fortsättningen av grund målandet av övervåningen. Vill se det färdigt ... det kommer att bli jättefint tycker jag!!

Tack för Dina rader på Maritas blogg... roligt att läsa att Dugillade bilderna! Marita passar också på att tacka för Dina "tummar" i soldansandet!

De bästa sommarhälsningar/Hans

Unknown sa...

Åh så charmig blogg du har! Kram Petra

Stina sa...

Det var väldans vad mycket fint.:-) Kram

Design i tid och rum sa...

Hej!
klart man uppskattar en sådan stort och inspirerande inlägg.
Massor med vackra saker.
Jag vet inte vad skulle du kunna göra mera med din altan. den är redan vackert. Kanske av det jag ser just nu den bilden..skulle man kanske ha mera växter,då menar jag stora olivträd på stam eller något liknande fast på stam.
Dem är bara så dyra..och kanske inte överlever vintern.
Det var bara förslag inte kritik du har det så fint redan.
kramar Dadda !

Ofelias Hus sa...

Åh, vilket långt och härligt inlägg!

Så fint med turkosa detaljer på altanen....

Du ska se att orken och lusten kommer tillbaka så du får måla klart inne...

kram
Anette