söndag 28 juni 2009

Godkväll på er vänner och er som jag inte känner...

Idag har jag verkligen njutit!
Vädergudarna har verkligen varit på sitt bästa humör och gett oss strålande sol och värme i luften även idag.
Förutom att jag haft det gott i värmen har jag njutit av blomprakten som finns runt omkring mig här hemma på tomten.
Pionerna är ljuvliga och doftar underbart...

I gårdagens inlägg lovade jag att återkomma med fler bilder från Gotlandssemestern och berätta lite om vad vi gjort på denna underbara ö.
Bäst jag börjar nu så ni har något att njuta av till jag återkommer med nästa inlägg.
Det lär nämligen ta några dagar eftersom jag och min äkta hälft åker på en liten bröllopsresa i morgon bitti.
Barnen lämnar vi hemma i huset övervakade av sin farföräldrar:)

Vi hade blivit avrådda av ganska många att campa på Kneippbyn då det brukar vara ganska stökigt i midsommarhelgen.
Vi vågade ändå, och tänk inte var det någon som levde rövare vid vårt tält inte...

Vi stannade på Kneippbyns camping hela veckan och fick njuta av fantastiskt vackra soluppgångar och makalöst magnifika solnedgångar över havet.


Vackert så det förslår!


Denna vackra vy hade från vår tältplats.


Vår första dag på Gotland tillbringade vi på campingen men sedan var det bara att ge sig ut och utforska ön.
Ja, jag har ju varit där ganska många gånger så jag har sett det mesta, men barnen och min T har ju inte upplevt Gotland så det fanns många ställen jag ville visa dem.



Dag 2 hade jag bestämt att vi skulle ta en tur upp till Fårö som ju är fantastiskt vackert med sina raukar och stränder.
På Sudersand tog barnen sitt första dopp för i år.
Det var lite kallt i vattnet men det plaskades glatt iallafall.

Jag har gjort små vykort över våra utflyktsmål och jag tänkte att du ska få se dem alla.
Idag får du se de fyra första med motiv från Fårö-resan.
Ovan ser du några bilder tagit vid färjan i Fårösund.
Vill du se bilderna i lite större format så klickar du på vykortet!


Gotland är ju känd för några speciella djur.
Vad sägs till exempel om pinnsvein, rabbisar och skogsbaggar?
Och så lamm förstås.
För du vet väl att fåren på Gotland inte är får utan lamm och att det som vi kallar lamm heter lammungar?

Som du ser på vykortet så blev himlen ganska grå ett tag.
Men vi klarade oss undan regn iallafall.


Vykort nummer tre är tagna ute på ett raukfält.
Jag är helt fascinerad av dessa "statyer" skapta av naturen själv.


Avslutar mitt inlägg med det fjärde och sista vykortet för nu.
Det föreställer något som jag starkt förknippar med ön.
Blåeld, vallmo, cikoria och blåklint är liksom Gotlands växter för mig.
Det är helt fantastiskt vackert att åka förbi ett fält som är alldeles rött av vallmo!
Men här på bilden är det ju inte vallmo utan blåeld som kan beskådas.

Ha en härlig tid till vi ses igen!
Kram Annica

8 kommentarer:

Katta sa...

Men Annica!!!!! Grattis till ditt bröllop! Vad roligt att få läsa. Hoppas ni får en härlig bröllopsresa.Fina bilder du visar. Kram Katta

Ullis/Leva på landet sa...

Underbara bilder. har uppdaterat Picasa nu så nu blir det att leka. Passade också på att föra över en massa bilder till webbalbumet har inte gjort det på flera månade så det var lika bra. Ganska skönt att ha en backup om något händer med datorn.

Ha en bra vecka och mysig resa!
Kram Ullis

Viola sa...

Ha det så härligt nu på bröllopsresan!!!!

SÅ kan du slå dig på en ny näring när du kommer hem...tillverka vykort..helt ljuvliga bilder från S. vackraste ö...vad jag längtar dit när du visar dina fantastiksa kort...ha det nu så bra, KRAM!

S o F sa...

Vackert, vackert - härliga minnen väcks till liv.

Tack för ett jättefint inlägg!

Ha det gott!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ååå så härligt det ser ut!!!Så fina kort du gör...o så vackert det är där !!!
ha en fin resa!!!!!

~~Kram önskar Millan!!~~
Ha en finfin vecka!!~
~~♥~~

annette sa...

Underbara bilder, Du verkar vara proffs på detta med att fota och sedan visa Dina bilder på ett ursnyggt sätt, veckan måste varit underbar, hoppas Ni har det underbart nu oxå, här är det tungt och ledsamt just nu!

Kramar!

annette

Södralycke sa...

Nämen GRATTIS!! Vad kul att ni gått och gift er!

Många Lykönskningar! Kram Johanna

PS. Underbara bilder!

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din rara hälsning hos mig ! Och varmt grattis till giftermålet. Vilka underbara bilder du tagit - tack för att du delar med dig av dina reseminnen.
Ha det så gott tills vi hörs igen.
Kram/Marita