söndag 30 augusti 2009

Pippi på att måla;)

Hejsan hoppsan i mörkret!
Det är inte klokt så mörkt det är nu om kvällarna...
tyckte nyss det var ljust dygnet runt.
Men det är ju så det funkar.
Mörkret smyger sig liksom på och när man minst anar det så är det höst!
Hösten är, trots att jag är en stor älskare av ljus och lyktor, den hemskaste av hemskaste årstider.
Jag blir deppig och känner mig hängig.
Önskar att man raskt bara kunde trycka på forward-knappen och vips så var det vinter följd av vår och sommar.
Här håller vi, som ni kanske minns, på och renoverar vår tvättstuga samt bygger ett litet duschrum.
Dagen har ägnats åt att handla lite saker som behövs till denna ombyggnad.
Idag avlade vi besök på Coop Bygg, K-rauta och Bauhaus.
Glad i hågen blev jag när vi hittade en perfekt blandare till vår tvättstugeho på Coop.
Men så fanns det såklart ingen kvar (eller jo, det fanns en men den kartongen var öppnad och däri fanns inga packningar eller annat som skulle finnas där - bara kranen) så vi begav oss vidare till K-rauta som hade samma kran för några hundringar mer.
Då tänkte vi att den nog finns på Bauhaus oxå och det gjorde den såklart!
Ännu dyrare...
men på Bauhaus har man ju lägstaprisgaranti så det slutade med att vi fick blandaren ännu billigare än vi var villiga att ge från början.
Och sådant är ju trevligt!!
Ett handfat fick följa med hem oxå.
Tror det blir fint i duschrummet...
Vid kassan på Bauhaus såg maken förvånat på mig när det helt plötsligt satt en liten fågel på disken.
Jag hävdade att den flugit ner i korgen och pipit :-köp mig, köp mig och det nöjde sig maken med *fniss*
Fatet, de blå blockljusen och sockerströaren köpte jag på Coop Forum.
Tycker det blev ett fint litet blickfång tillsammans med min fågel:)

Just ja...
En burk med färg fick följa med hem idag med.
Jag ska ju måla våra nya fönsterbrädor och upptäckte att min antikvita tagit slut.
Så när jag kom hem målade jag om 10-kronorsfyndet från igår.

Nu är hyllan målad med ett lager antikvitt och ser halvt anskrämlig ut.
Men med ett par lager vitt till så kommer den bli så fin så!
Spegeln har jag oxå gett mig på med pensel och färg!
Jag tyckte visserligen att den var lite charmig i sin rödbruna färg men det passar ju inte hos mig!
Så först fick den ett lager svart färg.




Och sedan ett lager vitt.
Nu väntar jag på att det ska torka så jag kan måla ett lager vitt till.
Sedan ska jag skrapa bort färgen från spegeln med ett rakblad och därefter ge mig på träet med lite sandpapper för att försöka få fram den där perfekt slitna patinan.
Vi får väl se hur det går med det...
Men jag har iallafall mycket färg kvar att ge den ett lager till om jag misslyckas!

I natt 23.59 gick tiden för min tävling ut.
Den Lyckliga (hoppas jag:) Vinnaren blev
Karin som får ett paket hem i brevlådan bara hon mejlar mig sin adress.
Samma sak gäller även
Ämma som får ett litet andrapris:)
Grattis till er båda!

Kram Annica


10 kommentarer:

annette sa...

Stort Grattis till vinnarna!
Du styr och håller på med allt möjligt, kul med saker som säger till att dom skall köpta tycker jag, blev ju väldigt fint på bordet, fast jag trodde nog Du skulle använda en av brickorna Du köpte igår på loppisen;)
Var nere i dom trakterna själv idag, hittade en affär som jag tyckte om Bolagret, massa mysiga saker och väldigt bra priser på det mesta.
Att måla och sedan skrapa bort färg har jag aldrig förstått mej på, men det är visst inne har jag lärt mej i bloggvärlden;)

Nu natta för mej!

Kram och sov gott!

annette

Viola sa...

Ett härligt blickfång du fått till på ditt köksbord, när jag klev upp strax före halvsex så var det fortfarande skumt ute...hösten är här bara attt gilla läget..hyllan och spegeln blev verkligen så fina..här finns massor nu som väntar på penseln men än har inte inspirationen infunnit sig, ha en bra vecka, kram

Elzie sa...

Jisses vilken energi du har. Du skulle inte kunna skicka över lite hitåt?
Snyggt blev det också, det du målat.
Ha en bra dag.
Kram Elzie

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Hej!
Vilka fina grejer du hittade på loppis. Det är så kul när man hittar nåt som man gärna vill ha och sen kan fiffa till det själv med lite målarfärg. Sånt gillar jag med.

Va roligt att jag vann på din tävling.Jag blev såå glad! Det sätter en liten guldkant på min dag idag :-)
Jag älskar såna paket med lite allt möjligt i.

Nu har jag lusläst din sida men hittar ingen mailadress till dig...är det bara jag som inte ser den eller...
På navbaret står bara min egen mailadress.Vill inte gärna skriva ut adressen i de vanliga kommentarsfälten. Har du lust att maila den till mig på www.livsluft-@hotmail.com?
Tack igen för vinsterna!Blir mysigt att få öppna ett paket från dig. Ha en fin vecka nu!
/Stor kram Karin

Psst.klöddade lite med inlägget här om du undrar varför det ser ut som det gör*smile*

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till vinnarna. Vilken söt fågel som flugit ner på bandet. Det var nog sugen på att följa med hem:). Hoppas att du piggnar i snart. Inte kul att vara sjuk nu i början av terminen. har haft huvudvärk några dagar, men hoppas att det släpper snart. Vet du att byrån är faktiskt inte vit utan ljusgrå, visst blir man lurad *s*. har målat mer i den färgen, kommer nästa gång.

kramar Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Grattis till vinnarna:)
Och ha en fin tisdag.
kram Lallis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken tur du hade med kranen! Det där ska jag komma ihåg till någon annan gång...
Så fint det blev det du målat också!
Kram
Marie

Vecka - Vecka sa...

Roligt projekt ni håller på med! Och så fina grejer du målat!

Kram, Lotta

Unknown sa...

Hej!
Hoppas du har fått min adress nu. Jag vet inte varför e-posten krånglar med ingående post men inte med utgående. Har skickat flera grejer ut och det funkade så därför skickade jag min adress till dig därifrån också.
Du får höra av dig på min sida om du fortfarande inte fått min adress.
Jag ser fram emot att få det gulliga paketet. Tack igen!

Ha en trevlig helg!
Kram Karin