fredag 9 april 2010

Efter regn kommer sol

Molnen skingras.
Efter regn kommer sol.
*
Eller:
Efter vinter kommer vår.
*

Steg för steg kommer vi närmare.

Snön och den riktigt kalla vintern utanför är utbytta mot lite mildare väder precis som julgardinerna är utbytta...

mot lite mer våriga.

*

Solen kommer på besök.
*
Visst blir det ett och annat bakslag...
*
Men förr eller senare dyker de underbara blomstren upp i våra rabatter.
*


Till dess tröstar jag mig med vackra blomster inomhus och tar vara på varje solstråle som smiter in genom mina smutsiga fönster.
*
Ha en underbar helg!
Kram Annica

8 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Helt rätt tänk!
:)

Viola sa...

SÅ sant så...ha en skön helg, kram

Lisas torp sa...

Härligt att vi går mot ljusare tider!
Härligt hoppfulla bilder!
Lisa

Sara sa...

Så gör jag med :-) Ha en trevlig helg.

Kram

Ofelias Hus sa...

Ja, snart är det nog snöfritt även här i norr, men vi får nog vänta några veckor till...

Fint med det turkosa mot det vita!

Krya på dig kramar från mig,
Anette

Synnøve. sa...

Jo, snart är den ljuva sommaren här.
Med hummlesurr och baddagar.

Kramen på dig.
Synnöve.

Cc sa...

Har gjort som du gjorde i förra inlägget, skall bara stappla in i duschen innan jag gosar i sängen. Trevlig helg. Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder. Ja nu får vi verkligen hoppas att våren är här för att stanna.

kram Ullis