söndag 11 april 2010

Mera paket...

Mitt inlägg från igår handlade ju om paket och det tänkte jag att även dagens inlägg ska göra:)

*
Men denna gång handlar det om egenhändigt shoppade sådana.

Platta paket - från IKEA.

*
Jag, maken och sönerna var nämligen på det stora möbelvaruhuset i går efter att ...

maken

...tagit inititiv till en biltur dit...

(jag är fortfarande chockad;)

*

På shoppinglistan stod två köksskåp som vi ska använda i tvättstugan.

Maken, som varit duktig idag och kört till returpunkten flera vändor för att kasta skräp som han och jag samlat ihop, är i skrivande stung igång och monterar skåpen.

*

Tyvärr så var det likadant elände som förra gången vi köpte skåp...

hyllplanen var slutsålda.

*suck*
*

På listan stod oxå knoppar och handtag till de inhandlade skåpen men även till vitrinskåpet i köket.

Så det blev en hel liten påse full med knoppar av olika slag:)
*

Och precis som alltid när man kommer till IKEA så handlar man ju inte bara det som står på listan...

Den här gången slank fyra nya ytterkrukor i vitt med hem.

Dessa var nedsatta i pris och jag har redan några stycken likadana hemma så det var ett bra köp!
*

Även burkarna ovan var det fyndpris på.

Den emaljerade har jag ju i två ex sedan tidigare så jag passade på att köpa mig en till till förvaring i tvättstugan.

Tror jag ska förvara klädnypor i den.

De två i glas kostade bara 17 kr styck och dem har jag inte en aning vad jag ska förvara däri.

Men

det ger sig nog...;)

:)

Några tavellister och tallrikar följde oxå med hem.

(ibland ska man ha tur...maken råkade slå sönder två i nya servisen i veckan. Nu fanns det några stycken till bra pris i fyndhörnan)

*

Idag har det varit en riktigt ljuvlig dag att tillbringa ute.

Solen har lyst så härligt!

Lite kyligt har det varit i luften men vad gör väl det?

*

På min trapp har påskliljan stått i någon vecka.

Nu börjar den äntligen spricka upp:)

*

Jag är just nu i funderartagen.

Hur ska mina blomsterarrangemang se ut i sommar och vad ska köpas till rabatterna?

*

Stjärnöga köpte jag för första gången förra sommaren och det är definitivt en blomma som jag köper i år igen!

Tycker att det blev så fint med dessa i den stora blomlådan och i de små trälådorna som fyndades, shabbade och klara, på Coop forum för en tjuga stycket.

*
Just nu står det lite penseér i en av lådorna.

Självklart har de min favvofärg:)!

*

Apropå blommor så måste jag ju tala om att jag tydligen inte är så värdelös som jag trodde...

Mina primulor har nämligen överlevt...än så länge kanske ska tilläggas;)

*
Kram på er
Annica

15 kommentarer:

Sara sa...

Klart man kommer hem med mer än man ska när man är på Ikea :-) Hoppas att du får en fin start på veckan.
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att hitta så mycket fint på IKEA. Förstår att du fortfarande är chockad över att det var T som tyckte att ni skulle åka dit:) Börjar också fundera över trädgården.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Living by Milla sa...

Hihi, förstår att du är chockad! Den idén skulle min man ALDRIG komma på.

Ha en fin vecka!
kram Camilla

S o F sa...

Va har du lyckats få Primulor att överleva! ;)

Jag har slutat att köpa sådana för jag tar död på dem direkt.

Vilket underbart Vårsolväder det har varit idag.

Ha det gott!

annette sa...

Vaaa, lever Dina primusar fortfarande, då har Du nog väldigt gröna fingrar.
Bra att T tyckte Ni skulle åka till Ikea, då är det ju bara en bonusresa när vi åker nästa gång;)
Kan ju i och för sig inte förstå att Du har en sådan stor förmåga att hitta så mkt till bra pris när Du är där, händer aldrig mej;)
Ha det gott och hoppas Du hinner njuta både av nya grejor och våren i veckan!

Kraaaam!

annette

Cc sa...

Vad kul att handla mycket på Ikea, oftast springer jag bara igenom och grabbar det jag skall ha. Det blir nog bättre då vi får ett nytt varuhus. Kram

Viola sa...

Här har det shoppats, härligt med nya ting i hemmet, kramen

LisaMatilda sa...

Roligt att kunna börja planera sommarens krukodlingar. Ser så välkomnade ut med blommor på trappan!

Design i tid och rum sa...

Hej hej! kul med IKEA..vi har också varit där, min man och jag, Vi har köpt nya garderob skåp,(vita)som jag har längtat efter i flera år. Vi har så lite förvaring hemma.
Idag är jag ledig och då tänkte jag plantera mina penser och rensa i rabatter.Jag har inte så stor lust att blogga den ända jag klarar är FB..och är glad att träffa dig där.Kram och ha det bra min vän D

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det brukar ju bli både ett och annat när man åker till Ikea! Men det var fina saker du köpt... och bra med skåpen också.
Och nu är det härligt med trädgårdstider...
Kram
Marie

Stina sa...

Fina saker du har fått tag på. Jag vill också till IKEA.:-) Kram Stina

Fredrika sa...

Ikea är farligt! Det slinker alltid ned en massa annat! /Fredrika

Katta sa...

Så du blir också chockad över sånt, jag menar att det var mannen som tog initativet till en biltur just dit :D Vad duktigt med Primulan, jag har en akleja som jag försöker få liv i ska se om jag lyckas. Kram Katta

Tigris Predikantan sa...

Hum, när jag nu för en gång skull var på IKEA häromdagen hade de slut på det jag skulle ha! Ändå fanns varan (en sorts hylla) överallt i affären som visningsvara! Retfullt ... tur att sambon är beredd att åka dit vid tillfälle :)

Vecka - Vecka sa...

Jo, på Ikea slinker det nog alltid en hel del i kassen..

Trevlig inkommande helg!

Kram, Lotta