torsdag 8 april 2010

På benen igen...

Och det med besked!
*
Ja, egentligen är jag ju inte på topp men idag är värken i lederna nästan borta:)
Allt som jag tänkt jag skulle hinna med på min ledighet är långt ifrån avklarat.
(Det viktigaste som att hälsa på mina farföräldrar hann jag med innan jag blev sjuk och det är jag glad över)
Idag tog jag tag i det som kändes som ett riktigt akutgöromål.
*
Storstädning av vårt sovrum!
*
Ut med bäddmadrass och mattor.
I tvätten med lakan och sängkappa.
Ner med alla pinaler som står och pryder rummet (men även samlar en viss mängd damm;)
*
Ja, det var egentligen de här bokstäverna som startade mig...
De stod och skrotade framför öppna spisen och bara väntade på att jag skulle hitta en bra plats åt dem...
Och ni vet hur det är...
en sak flyttas och så flyttas en annan och vips så har det gått en kedjereaktion i en miljard led!
*
Nu är iallafall varenda list dammtorkad och golvet skurat:)
*
När jag ändå var igång så gjorde jag en liten ommöblering.
*
Med betoning på liten...
*
För det enda som hände var att gungstolen och det lilla bordet fick byta plats.
*
Men trivsamt blev det;)
*

Nu är nya fräscha sängkläder på plats och så småningom ska det bli skönt att krypa ner mellan lakanen - för gissa om jag är trött i både knopp och kropp?!!

*
Imorgon blir det jobb och sedan ser jag fram emot en lugn helg:)

Gärna med lite sol

Kram Annica
*

12 kommentarer:

Sara sa...

Så skönt att krypa ned i en nybäddad säng :-)
Kram

Cc sa...

Å vad duktig du är. Att rensa ut allt och sedan börja om vad underbart det är då det blir fullkomligt renstädat. Bakmaskin det önskade jag mig förut, då ungarna var hemma boende. Det gick åt så mycket bröd, men nu går det inget alls,. Men jag är lite nyfiken på en ändå. Kram

Synnøve. sa...

Så bra att du visar det här nu.
För jag ska göra samma sak i morgon.
Så jag fick lite inspiration nu tack vare dig.
Kramen och natta.

S o F sa...

Ja, det är så härligt när man har storstädat sovrummet - allt känns så fräscht och skönt, när man sedan går och lägger sig på kvällen.

Så härligt att det onda gick fort över och energin återvände för dig.

Ha det bra!

dsign & inredning sa...

Hej! vilket fint sovrum... känner igen det där med att flytta runt grejer och det blir ju lätt stökigt igen innan man får allt på plats hihi ;)
Så himla skönt med nya sängkläder, jag älskar den kännslan.
Trevlig helg på er!
Kram Lena

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att du är pigg igen. Storstädning behövs i hela huset här, men det får bli när köket är klart.

Katta sa...

Snacka om storstädning, kan man beställa hem dej? ;)Den fina gungstolen gör sej perfekt i hörnan så den får gungutrymme.Hoppas du mår bättre nu idag ligger min son däkad hoppas det försvinner snabbt. Kram Katta

Nytt och Slitet/Louise sa...

Nu får jag dåligt samvete för jag drar mig för att städa. Men din kedjereaktionsförklaring stämmer absolut. Jag kanske borde ut och köpa någon liten ny pryl och få ändan ur vagnen ; )

Vila med gott samvete nu över helgen. Kramis

S o F sa...

Ang. kommentaren hos mig så vill jag bara säga: Det gör du rätt i! :)

...och jag hoppas att du inte har dåligt samvete över det.

Ibland får vi göra sådana val för att må bra och spara på vår energi.

Önskar dig en fin Vårhelg!

Sunnanvind sa...

Det är så härligt att städa och röja, det ger så mycket energi, åtminstone när det är klart :)

Ha en bra helg!

//Carina

Tigris Predikantan sa...

Gunga, gunga ... det är vilsamt...!
:)

Stina sa...

Så mysigt det ser ut. Vi har renbäddat idag vi med. Härligt.:-) kram Stina