måndag 5 april 2010

Upp och ner går livet...

Efter en magiskt vacker och soligt strålande långfredag samt påskafton kunde ju inte påskdagen visa sig från en sämre sida...
*
Jag - inspirerad av mina turkosa dynor och dukar- svidade såklart mig själv i favvorfärgen när vi skulle avlägga besök hos svärpäronen.
*
Svärföräldrarnas hus går i påskigt gult, vilket ju passar bra:)
I deras trädgård letade jag vårtecken och hittade både krokus och knopp på rhododendronbuskarna.
Visar deras grind som liten bonus:)
Annat än vår trista röda trägrind!
*
Efter påsklunch och fika bestämde sig maken för att dammsuga bilen och jag själv såg chansen till att smita iväg en stund.
Med kamera i högsta hugg drog jag mig ner mot sjön som bara ligger några minuters promenadväg bort.
*
Ljuset var underbart och det blev en hel del bilder tagna på isen och det som finns runtomkring.
*
Väl tillbaka så var dammsugningen avklarad och fotbollen framplockad.
Då är det verkligen vår på riktigt:)


Men säg det som alltid går som på räls...
Jag hade redan på morgonen haft känningar av värk i mina leder.
Trodde det bara var en biverkning av att jag tagit en allergimedicin men värken blev bara värre och värre...
När vi kom hem tog jag mig ett bad och gick sedan och la mig.
Mitt i natten vaknade maken av att han hade feberfrossa...
Och idag så har vi mått skit båda två!
Jag har knappt kunnat röra mig på grund av värken.
Att bre en smörgås gick bara inte utan jag bröt ihop i tårar av värken och dottern fick komma till undsättning...
*
Och till råga på allt så var det alldeles vitt på marken utanför...!
*
Nu har värken släppt taget så pass att jag kan sitta vid datorn en stund.
*
Kram (men inte en hård för då gör det ont!)
Annica

PS. Det blir inget intittande till er idag. Det vore att utmana värken för mycket... men vi ses förhoppningsvis i morgon:)

6 kommentarer:

S o F sa...

Massa MJUKA kramar!

Hoppas det går över fort, så att din vecka blir bra.

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att ni kryar på er. Dina bilder var ju så fina.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Katta sa...

Hoppas du mår bättre idag, det låter inget roligt det där. Fina bilder du tagigt, gillar verkligen bilden på rälsen där.Sköt om dej så du får njuta lite av din ledighet, kram Katta

Sara sa...

Vilka vackra bilder! Krya på dig.
Kram

annette sa...

Skönt i alla fall att Du fick njuta en stund av dagen innan "skiten" kom, tycker så synd om Dej!
Hoppas det blir ännu lite bättre idag!

KRAMAR!

annette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka läckra skor! Härlig färg...
men vilken otur att du blivit sjuk!
Hoppas du kryar på dig snabbt!
En försiktig Kraaam
Marie