onsdag 27 juli 2011

Målarkludd i action


Vilken fantastiskt ljuvlig dag det varit här i min del av Östergötland!
Solen var på besök redan när jag klev upp i morse och den har hängt med hela dagen.
*
I natt när jag kröp till kojs bestämde jag mig för att ta tag i målningen av bräderna som ska sitta som räcke på balkongen igen.
Det är ju så förbenat trist!!!
Bräda efter bräda.
Meter efter meter.
Och inte märker man nån större skillnad heller då bräderna i nuläget är vita
och ska bli...
vita.
*
Två lager målade nu iallafall
och nu väntar jag på att färgen ska torka så jag kan ge mig på dem med penseln ännu en gång.
Fortsätter det så här kanske räcket är på plats innan sommaren är slut!
*
Det tog på att stå i värmen så det var skönt att pausa och åka iväg för ett dopp i sjön!
*
Igår kväll hittade jag äntligen min förlorade plastburk...
Ja, den har varit på vift ett par dagar.
I den ligger nämligen lite småspik som jag behöver för att kunna fixa till lite saker.
Så hammaren åkte fram fastän klockan var närmare 23...
(skönt när man inte har grannar att ta hänsyn till)
Hjärtetavlan kom upp på sovrumsväggen.
*
Och på balkongen fick jag upp min nya ljusstake:)
Den får ni dock inte se i detta inlägg för jag har ännu inte gjort klart det andra som skulle fixas.
*

På bilden kan ni iallafall få en liten sneak peak på vad som befinner sig på hyllan på balkongen.
Den röda segelbåten är ny:)
Ljuslyktorna har jag sytt själv.
*
Efter ett svalkande dopp
(burr vad det var kallt när man kom i och kroppen var så uppvärmd)
så grabbade jag tag i en roller och grundmålade altanbord numero två.
Bara de två fåtöljerna kvar nu...
men då måste jag först få hem lite mer färg för nu är den slut igen...
*fniss*
*
Jag tycker det börjar bli riktigt ombonat på altanen nu:)
*
Igår kväll hängde jag ut lite ord på altanen.
*
Vet inte om de ska hänga just så här men jag känner att min idé fungerar iallafall:)
*
Minns ni fjärilen jag köpte på Ullared?
*
Den är numer vitmålad...
ja, iallafall grundmålad och ska få sig en släng till med färg.
*

Jag tror den kommer bli fin i vitt jag:)
*
Nej, nu ska jag gå ut och kolla läget i garaget...
Förhoppningsvis har färgen torkat och jag kan lägga på nästa lager färg:)
*
Kram Annica

4 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! ja du var i målar tagen :) men fint blir det,visst är det härligt att fixa o dona.på kvällarna är det mest fart på mig... Hoppas dagen i dag blir lika fin.kramiz Jessica

annette sa...

Har Du köpt mer färg nu så Du är igång igen;)

Att fjärilen skulle bli vit kunde jag ju räknat ut, fast jag hade kunnat tänka mej den isvart oxå;)

Du, se till att ha alla plankor målade till helgen, då kanske Ni kan få hjälp av gästerna som kommer till J;s kalas med att sätta upp dem;)

Ha en bra dag!

annette

Viola sa...

Håller med dig om altanen, den ser verkligen ombonad ut, ni har fått till det så mysigt, ha en skön helg, kram

PiaMaria sa...

Vad snyggt det är! Jag gillar Ullared fjärilen <3