onsdag 6 juli 2011

Ä N T L I G E N

Visst är det väl typiskt...?!!
När man är som mest aktiv gällande hem och trädgård och bara längtar efter att få lägga upp ett inlägg så börjar såklart tekniken jäklas!
*
Det ganska nyligen införskaffade grafikkortet kan dra dit pepparn växer!
Jag kör på i gamla vanliga spår utan supergrafik...
*
Vem har sagt att man ska ha det lugnt och skönt på semestern?
Jag fixar och donar som aldrig förr!
Den ena bruna utegruppen är nu ett minne blott och den andra ska snart gå samma öde till mötes.
Vitt is da shit som någon en gång sade;)
*fniss*
*
Gemensamma ansträngningar från mig och maken ledde till att armeringsnätet nu sitter där det ska.
Och med det menar jag att dess härliga rostighet numer sitter på kortsidan av altanen.
Jag har under förmiddagen fått lecablocken på plats och börjat plantera rosor och lavendel:)
Återstår lite till att fixa men sen ska ni få se ett bildbevis!
*Visst blir det väl kanon?!!
Själv tycker jag så iallafall och även maken som var full av skepsis höll med när nätet var på plats.
*
På balkongen fejar vi för fullt.
Jag har sytt vimplar som matchar kuddarna och burit upp en del småplock med nautisk tillhörighet.
Hyllplanen ska bara målas och sen ska här piffas och puffas!.
*längtar*
*
I måndags var det riktigt shoppingväder och då passade maken och jag på att ta en sväng till stan för att införskaffa möbler till balkongen.
Jag har spanat in vilken stil på möbler jag vill ha men allt är ju så fruktansvärt dyrt som jag lägger ögonen på...
Men nu så hittade jag en möbel som passar både öga och plånbok.
Jag är supernöjd med hur de ser ut.
Återstår att se hur kvaliteten är...
(Håller den ett par säsonger är jag nöjd för sen är jag nog på jakt efter något nytt...)
*
Balkongen har verkligen fått nytt liv i och med att vi numer vågar vistas på den!
*
Och jag älskar ju att "utreda" så det passar mig perfekt med två uteplatser:)
*
Nej, nu har jag suttit på häcken länge nog.
En kopp te och sen kör jag igång med semesterjobbet igen:)
*
Kram Annica

7 kommentarer:

Sara sa...

Jättefin möbel du hittat och vilken tur att den passade på alla sätt :-)
Kram

Confidentliving.se sa...

Vad fint du har det! Jag är också en sådan som gillar att pyssla på semestern :)

annette sa...

Ni har ju verkligen fått ett helt nytt uterum i och med att balkongen nu är användarvänlig!

annette

Cc sa...

Å gisses så du står i men fint blev det. Kram

Viola sa...

Gillar verkligen ert uterum, ser så himla mysigt ut, ha en skön helg, kram

katha´s kortmakeri sa...

Så fint med rostigt armeringsjärn.
Hoppas du njuter av sommaren.

Kram
Katha

Levindas Värld sa...

Hej!

Tack för titten hos mig! Vi känner att vi kommer att trivas väldigt bra i radhuset, det passar perfekt tills vi hittar vårat drömhus :-)

Va många härliga sittplatser du har att sitta och njuta på - härligt!!! Och va fina möblerna blev som en gång varit bruna - vitt är grejer det!!

Ha det fint!