lördag 30 juli 2011

Välkommen till bords...

hälsar jag er alla!
Inte för att det finns en endaste liten kantarell kvar
(fastän jag fick så mycket av världens snällaste Annette)
men det vore ändå trevligt om ni slog er ner en stund och njöt av en kopp kaffe och lite kaka
medan vi småpratar om inredning.
*

Ett par-tre dagar har gått sedan mitt senaste inlägg och sedan dess har jag bara suttit och rullat tummarna...
eller näe...
Det har jag ju inte alls!
Jag har visserligen känt mig lite lat men det betyder att jag inte målat så mycket...
istället har jag pilludittat och piffat och puffat både inne och ute.
Och det mina vänner är ju sann njutning för en sådan som mig:)
*
Mina nyplanterade rosor har tagit sig bra och blommar för fullt.
En ros var jag bara tvungen att knipsa av och sätta i den nya turkosa fågelburen.
Jag gillar verkligen den kombinationen:)
*
Igår skruvade jag upp min loppishylla (20 spänn och redan vitmålad;) på en vägg på altanen.
Jag vet inte riktigt vad jag ska ha där men just nu får två av mina egenproducerade hästar stå där tillsammans med loppisfyndade ljuskoppar:)
Jag är inte nöjd än så länge men det är ju som alltid en ständig process att få till det...
*
Något jag är
r i k t i g t
nöjd med är hur altanen i övrigt börjar se ut!
Att måla om utemöblerna planerade jag ju redan när jag köpte dem för några somrar sen men först nu i år har jag tagit tag i saken och de är nu vackert vita.
*
Jag gillar verkligen att ha det vita som bas (även om jag är ruskigt förtjust i mörka träslag oxå)
då det blir så lätt att tillföra saker i alla regnbågens färger...
*
Jag blandar rätt friskt i år.
Turkost, rosa, cerise, grönt och lila i en salig blandning gör mig glad!
*
*Yngste sonens stol ligger lite i riskzonen för att bli vit den med för att smälta in bättre...
*
Men å andra sidan så ska den ju passa in i köket oxå och där har jag inga vita köksmöbler så jag låter nog bli...
*
Efter att dagen inletts med riktigt härligt sommarväder fick vi en riktig störtskur bara sådär...
Barnen lät sig inte nedslås för det, utan passade på att ta sig en dusch under stuprännan där det rann över rätt friskt.
Dags att rensa kanske?!
*
Imorgon ska vi fira äldste sonen som blir tonåring.
Då blir det tjo och tjim på altanen.
*
På återseende!
Kram Annica

1 kommentar:

annette sa...

Jädrar så snyggt det ser ut på altanen nu när båda borden blivit vita, så snyggt med lite olika färger som lyser upp!!

Hoppas Ni får fint väder på kalaset imorgon!

Kramen!

annette