tisdag 26 juli 2011

Välkommen hit

till mig...
*
Ja, min dröm om en riktigt välkomnande sommarentré blev det lite pannkaka av i år...
Pelargonerna som stod på vinterförvaring i bastun fick komma ut för sent och har fått knopp först nu.
Och tagetesfröna såddes nog lite för sent de med.
Men å andra sidan har vi haft fullt upp med annat så jag behöver inte ha fullt så dåligt samvete.
*
Jag försöker reparera skadan lite sent om sider och i helgen när jag var iväg till Ullared för första (och troligtvis sista;) gången i mitt liv så köpte jag lite piff och puff som säger
välkommen
till de trevliga människor som besöker oss från och med nu!
*
Ljuslyktan med turkost ljus blir fin i mörkret:)
*
Och när det är ljust ute så säger vi välkomna med en skylt:)
*
*På Gekås i Ullared finns det hur mycket saker som helst till en billig penning.
Jag köpte en del, för shoppa är ju mitt mellannamn;)
Men samtidigt så blir jag lite fundersam över hur en del saker kan säljas så billigt...
*
Brickan ovan gick på strax över tian och betongkrukan 15 kronor.
*
Ord är ju något jag gillar så det blev en del saker med just ord.
De passar finfint i min inredning inomhus och på altanen.
Tre skyltar att dekorera med samt stenar att hänga i bordsduken så den inte blåser bort.
Om jag nu hade en duk förstås
*fniss*
för de blev ett sådant där ogenomtänkt impulsköp till skillnad från det andra jag köpte...
Men jag skulle gissa på att jag som vanligt hittar en lämplig plats även för
änglamark
sol
havsbris
&
sommar
!
Fågeln blev min för en tjuga och den ska såklart få stå på balkongen som ju har sjötema från och med i år.
*
Jag hittade även fina servetter och en båt som gör sig fint där.
Jag har dock inte hunnit fixa till det än så ni får väl se framöver om jag har fått till det på balkongen eller inte...!
*
Brickor kan man inte ha för många.
Känns trevligt att kunna servera frukostsmörgåsen med lite kärlek till sin älskade:)
*
Den söta asken med fjärilsmotiv är en present till min farmor:)
*
Den söta lådan att plantera blommor i såldes i tvåpack och i den större av dem har jag satt ner två krukor med astrar.
Den gör sig fint på altanen!
*
Tvättklämmor har man ju nytta av då och då.
Så varför inte passa på att köpa en förvaringslåda till dem så man har koll på var de är?!
*
Servetter och bakformar går det åt en del i mitt hem.
Jag passade på att köpa hem en del fina.
*
Ljuslyktor har jag egentligen alldeles för många men två till får man väl plats med?!
*;)
Och den turkosa fågelburen kunde jag inte motstå!!!!
*
Fjärilen är inte alls i min smak som den är men den planerar jag att måla om innan jag sätter upp den på fasaden.
*
Idag har jag börjat mitt piffningsarbete.
Jag tycker att det bara blir mysigare och mysigare ju längre in på sommaren vi kommit.
Mer och mer börjar falla på plats.
Jag hade ju en tanke om att det romantiska skulle komma in på altanen och att det sjö- och havsinspirerade skulle upp på balkongen.
Jag börjar bli nöjd...
*
Igår föll ytterligare två pusselbitar på plats.
Förrförra årets sittdynor hamnade på tippen i våras efter flitigt användande.
Rusta sålde ut blommiga sittdynor och jag är nu ägare till 12 utav dem.
För 35 kronor styck!!!
*
Jag har fortfarande lite saker att visa, men dem väljer jag att visa när de hamnat på rätt plats.
*
Istället bjuder jag nu på två bilder av vår blivande familjemedlem.
*

Han är ett busigt charmtroll som kommer att flytta hem till oss om några veckor.
*

Hejdå:)
&
Kram
Annica

6 kommentarer:

Åsa sa...

Fina fynd du hittat! jag är ingen ullareds fan, har svårt att handla med så mycket människor runt mej ;) Är ju inget bra på att fynda heller... en sån fjäril hittade jag i karlskrona nu i somras för halva priset. Men köpte den inte :( Du har inte kvar så du kan se vem som gör dom?? // Kram Åsa

Sara sa...

Du har verkligen fyndat! Jag har aldrig varit på Ullared och vill inte åka dit. Folksamlingar är inget för mig ;-)
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken sötnos som ska flytta hem till er. Påminner väldigt mycket om vår busfia som vi har här hemma ;) Så många fina fynd du har gjort. Här är det helt stopp på inspiration. Var faktiskt förundrad över hur jag kunde få så många saker med hem som det blev på loppisen.

kram Ullis

annette sa...

Fjärilen missade jag, ser riktigt stor ut, vilken färg skall den få?

Kul att läsa här att det finns fler som inte gillar Ullared, känner mej inte lika asocial då;)

Kram!

annette

Katta sa...

Massor med fina fynd har du gjort. Ullared kan man verkligen hitta massor till en billig peng även om man kan bli rätt mätt när man går där. Tycker ni gjort eran trappa snygg när den formas runt hörnorna så där i stället för en rak och kantig. Men den sötnosen som ska få flytta hem till er är ju alldeles underbar :) Kram Katta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var inte dåligt så många fynd du har gjort! Jag har aldrig varit i Ullared, men tydligen är det mycket som finns där.
Och vilken liten sötnos som kommer till er snart. Jisse så söt!
Kram
Marie