onsdag 20 juli 2011

Tadaaaaa

Vet inte vad som triggade igång oss
(men mycket troligt är att det är det dåliga samvetet som börjar spöka lite)
men nu är arbetet igång för fullt.
*
Ja, så fullt det nu går när vädret växlar mellan sol och regn
och så fullt det nu går när man måste vänta på att färgen ska torka...
*
Det är tur att jag tog mig i kragen och städade ur garaget så att bräderna har någonstans att ligga och torka de 24 timmar det tar .
*
Igår tog maken täten och började måleriet.
Jag kunde inte vara sämre och hakade på för att sedan bli lämnad ensam målandes meter efter meter.
Men...
tro nu inte att maken blev arbetslös för det!
Han kittade fönster med den äran;)
*
Idag målade vi baksidan av bräderna och 24 timmars torkväntan pågår innan vi kan ge oss på lager nummer dos- zwei -two.
Som tur är behöver inte denna nästa färg lika lång torktid!
Det finns med andra ord chans att det blir klart innan årsskiftet ;)
Tjohooo!!
*
Det är mycket man hinner med när man väntar på att färg ska torka...
Baka hallonmuffins
Leka "laga mat" i lekstugan med brorssonen
Fika med familjen
Titta på tv
Städa
Äta mat
och en himla massa annat...
*
Något jag varit dålig på i sommar är att sätta mig ner och njuta.
Jag insåg det när jag passerade blomkrukorna på altanen där tagetesens knoppar äntligen börjar slå ut
(ja, jag vet... jag satte fröerna väldigt sent i år...)
Jag har nog inte satt mig ner och...ni vet...bara varit ute i trädgården, särskilt mycket sedan semestern började.
Nu får det bli ändring på det.
Semestern börjar lida mot sitt slut och ett nytt härligt arbetskrävande läsår står för dörren.
*
Kram Annica

PS. Helgi...om jag ska kunna maila dig är det bra om du lämnar en mailadress. Annars är det liksom omöjligt;)

3 kommentarer:

annette sa...

Ja, det är väl dags nu för att sitta ner i lugn och ro och njuta både av ledighet och allt som Du åstadkommit under ledigheten, tid för reflektion är nödvändigt!!

Ha en bra dag!

Kramen!

annette

Sara sa...

Duktiga ni är, men hinna njuta måste man ju också :-)
Kram

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tack för din rara hälsning. Ja du, här är en till som får sälla sig till det sällskap som inte njuter tillräckligt av sommaren utan ständigt har nya projekt på gång. Men man får skylla sig själv..... Just nu målar jag plank, planterar, flyttar mursten och byasten..... Snart är detta projekt färdigställt och jag skall försöka att inte omedelbart starta upp något nytt.
Önskar dig en härlig helg !
Kram/Marita