fredag 22 juli 2011

Nöjd!

Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd...
Från stereon hörs ofta den låten hemma hos oss även om det nu mest är Veronica Maggios nyaste skiva som spelas mest flitig.
*
Jag är en person som ofta är lite missnöjd med saker jag gör så maken brukar driva lite med mig om att jag är just aaaldrig nöjd...
*
Jag har nog blivt mer nöjd och tillfreds med saker jag gör och skapar på senare år men lite dåligt självförtroende dras jag med fortfarande.
Jag tycker att jag gör bra saker men är de verkligen TILLRÄCKLIGT bra?!!
*
Renoveringen av vårt hus är en sådan sak.
Jag är nöjd med utfallet av alla projekt
men
ibland tänker jag lite för mycket på vad andra tycker och tänker...
( vilket jag ju egentligen skulle skita totalt i eftersom det inte är de som bor hemma hos mig!)
*
Vi har nästan gått varvet runt på husets renoveringsstig sedan vi flyttade hit för 6 år sen.
Kök - check
Badrum - check
Vardagsrum - check
Tvättstuga - check
...
Och så kan vi då hålla på och checka av genomförda projekt till vi har gått igenom husets skrymslen och vrår.
*

Nu senast på tur stod yngste sonens rum som är husets minsta sovrum.
Han använder inte sitt rum så mycket utan trivs med att hänga med storasyskonen...
Men nu på senare tid har han pratat om att han vill att vi gör iordning hans rum med.
Så det bestämde vi och köpte hem färg.
...sen var det bara att invänta ork och tid.
*
Och vad har man på semestern om inte tid (ork får man liksom ta sig;)
*
De mörkblå väggarna gjorde så att rummet kändes mycket mindre.
Vi började med att måla vitt.
En vägg lämnades dock kvar som ett minne:)
*
Sonen själv är såklart med och hjälper till.
*
Och efter tre lager färg så blev det till slut heltäckande.
*
I morse åkte vi upp till bygghandeln och köpte maskeringstejp.
Det blev en del svärande över den eftersom den inte ville som jag ville.
Den släppte taget när man minst anade det och ändå var det sk.kvalitetstejp...
Jag fick iallafall tejpen på plats till sist och efter lite målande blev resultatet som du kan se på bilden ovan.
Och jag kan säga att jag är N Ö J D med färgerna som passar så bra ihop!
Mindre nöjd blev jag med maskeringstejpen som släppte in färg trots att jag gjort som man ska (hey, det är ju inte direkt första gången jag målar väggar...)
*
Jag får helt enkelt ta mig en pensel och lite vit färg och skärpa till kanterna som inte är så knivskarpa som jag vill ha dem!
*
Nu ska här tas fixas det sista och möblemanget ska tillbaka till sin ursprungliga plats.
*

Efter nattens åskoväder trodde man inte riktigt på vackert väder.
Vi hade egentligen tänkt åka iväg en sväng men jag kände mig inte så sugen på att tälta om det skulle bli en repris av nattens väder...
*
Vi passade iallafall på att ta en tur till en av våra badplatser och det gillades skarpt av barnen:)
*
Själv gillar jag skarpt att bara ta klivet ut genom dörren och befinna mig i trädgården!
*
De New Dawn jag planterade för några veckor sedan har tagit sig bra och har massor med knopp.
Några av knopparna har t.o.m slagit ut och rosorna är precis så där magiskt vackra som jag drömt om!
*
Att de harmoniserar med det rostiga armeringsnätet är det inget snack om!
Ljuvligt!
*
Kram Annica

PS. Tur jag har skafferiet kvar att projektera...hur skulle det annars gå?!

3 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så trist med maskeringstejpen. Tycker i alla fall att färgvalet till ränderna var jättesnyggt. Har stått och målat golvsocklar idag när vi hade värsta ovädret. Nu hoppas jag att P o M ska göra klart ventilation o undergolv i morgon så att jag kan måla väggar på söndag. Sedan ska de ju lägga ett nytt golv. Det värsta är väl att få ordning på att där inne igen med möbler med mera.

Önskar dig en trevlig helg!
Kram Ullis

Helgi sa...

Hej!

Du är riktigt duktig på att skriva om dina projekt. Jag har en idé som du kanske skulle gilla. Skulle du vara intresserad av att skriva lite om dina projekt på ett byggforum? Jag jobbar på ett och kan erbjuda en liten morot. Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer,

Vänliga hälsningar
Helgi

Viola sa...

Blev verkligen helläckert, nu måtte han väl trivas i sitt rum, kram