måndag 18 juli 2011

Nu var det allt bra länge sen...

jag gjorde ett avtryck här i bloggen.
Ja, inte så att jag varit iväg på semester eller så.
Jag har snarare haft en himla massa projekt på gång här hemma.
Men de är inte av det slag att man gärna visar upp dem på bloggen.
Jag menar: uppskruvade gardinstänger,ditsatta takskenor och diverse saker som fästs med gipsmollys är inte särdeles spännande att se på bild.
(Att inte heller kittade köksfönster får någon att slå volter av lycka - det är jag helt övertygad om!)
*
Det blir roligare att visa när saker hamnat på plats på alla dessa fastskruvade tingestar så småningom:)
*
Ett av projekten som faktiskt gör sig bra på bild är garagedörrarna som blivit målade.
De var tidigare röda.
Jag tycker att de blev mycket snyggare i svart!
*
Jag har fler målningsprojekt på gång.
Men jag, som vanligtvis tycker det är avkopplande att måla, har lite tappat sugen...
Att måla över hundra meter bräda känns inte särskilt tilltalande och både jag och maken hittar på andra saker för att slippa stå i garaget och måla...
*
T.o.m gamla avsnitt av Falcon Crest ( som jag nyligen upptäckte går på tv) känns mer spännande;)
*
Efter 6 år har vi iallafall lyckats färdigställa ett projekt som vi bara pratat om...
Lekstugan har numer vita väggar invändigt och det är barnens förtjänst.
Jag hittade en hink med färg och satte dem helt sonika i arbete*fniss*
Möblering av den lilla stugan är påbörjad och vi har satt upp en hylla och gardiner.
Bildbevis får ni vid annat tillfälle...
Jag har inte hunnit fota än.
*

Äldste sonen har varit utlånad till sin moster en vecka.
Skönt med lite avkoppling från sina småbrorsor kan man tänka...
*
Igår hämtade vi hem honom och passade då på att stanna till så barnen fick bada och så spelade vi minigolf.
Vädret var lite sisådär och till slut började det dugga.
Men det var bara en försmak av vad som komma skulle...
Nu har det ösregnat sedan i går.
Och här sitter jag vid datorn och skriver ett inlägg...
i hopp om att slippa måla de där brädorna kanske;)?!
*
Kram på er
Annica

PS. Det finns en del saker som inte riktigt passar in i min inredningsvärld... Vad sägs om en pickadoll på vardagsrumsbordet t.ex?!?



5 kommentarer:

Cc sa...

Som du såg har jag varit välldigt aktiv i dag. Tyvärr så har jag helt glömt bort att äta, skäms. Fasiken har ju sånt flyt idag. Kram

Sara sa...

Mycket snyggt med svarta dörrar.
Kram

annette sa...

Ja, men snart har Du väl målat färdigt allt utom brädorna till balkongen, så det är bara att sätta fart med det nu, ta med Dej en jordgubbscider ut så går det lättare;)

Kram!

annette

Ullis/Leva på landet sa...

Pickadoller, svärd och lego har jag stått ut med också under flera år. Numer hittar man bara rester av pickadollerna i uthuset;) Svarta portar är snyggt, har vi ju också. Passar bättre till ert hus än röda. Du kunde ju ha visat bilder på din städning av garaget också...
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Ullis

Helgi sa...

Jag skulle gärna vilja höra om alla småprojekt du haft för dig! Men jag vet också hur och var du kan skriva det så att det du skriver blir riktigt uppskattat. Jag jobbar nämligen på ett byggforum.

Jag vill erbjuda en liten morot, om du vill skriva hos oss.

Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer!

Vänliga hälsningar
Helgi