lördag 4 juli 2009

God morgon

Klockan har redan passerat halv nio och utanför min balkongdörr som står vidöppen hör jag fåglar som låter.
Här inne är det ganska tyst, bara datorn som surrar.
Alla barnen sover fortfarande.
Vi var nämligen uppe riktigt sent igår och det blev ett dopp i poolen vid halv ett...
Idag fyller min systerdotter Linnea år så vi ska åka iväg och kalasa lite.
Det ska bli kul att träffa både syrran med familj och så kommer ju Farmor och Farfar oxå:)
Men det här med att ta det lugnt på semester och att vila upp sig...ja när hinner man med det?

Bröllopsresan ja, den gick till Italien.
Vi landade på Bergamo flygplats och tog sedan buss och tåg för att några timmar senare anlända till vårt hotell.
Varm och svettig var man efter kuskandet på allmäna kommunikationsmedel men jag kan lova att det var värt det.
Min man hade hittat ett underbart hotell, precis vid Comosjön och vårt rum hade extra stor terass med utsikt över vattnet och bergen.
Inte blev det sämre av att det fanns en stoooooor pool där vi slängde oss i omedelbums.
Jag kan inte påstå att det var fullt i den heller...
Vi kunde disponera den själva!
Två mysiga dagar stannade vi i Gravedona och njöt av hotellivet och poolen.
Ja vi var förstås inte bara på hotellet utan promenerade runt hand i hand.
Handlade, åt på restaurang, njöt av Italiensk glass och lite till.
Dag nummer tre hade T bestämt att vi skulle ta tåget tillbaka mot flygplatsen för att mellanlanda och upptäcka någon by eller stad.
Men så vips hade han ändrat sig och vi skulle istället ta de små färjorna som gick kors och tvärs över Comosjön.
Perfekt transportmedel!
Vi stannade i två städer och gick omkring.
Det slank ner en glass och så blev det såklart mat.
Flygresan hem blev försenad en timme.
Typiskt då vi redan skulle komma hem så sent och jag morgonen efter skulle på anställningsintervju...



Nu tänkte jag återvända till Gotland en liten stund:)

Jag utlovade ju fler bilder och så skulle jag ju visa mina shoppingfynd!
Kan faktiskt inte hålla mig längre när det gäller att visa shoppingen så jag börjar med den.

Det blev faktiskt inte särskilt mycket handlat men visst fick några ljuslyktor följa med hem i den överfulla bilen:)
Dessa hittade jag faktiskt på Kneippbyns butik redan första kvällen för en femma stycket.
Preciiiiiiis min färg!


Ute på Fårö dag 2 stannade maken alldeles frivilligt vid en loppis.
Då fyndade jag denna söta kaffekvarn.
30 spänn tyckte jag kändes heeelt ok!
Funderar på att måla om den...men vi får se hur det blir med det.
Jag tar mig liksom inte för mycket just nu utan njuter av sol och värme!

På loppisen lyckades jag oxå fynda ett set med sockerskål och gräddkanna.
Jag har sedan tidigare en liknande och blev glad att få bli ägare till ett till för en ynka tia!
Dag 3 åkte vi ner till Hoburgen där jag inte varit på säkert 20 år.
Vi tog den vackra kustvägen och stannade till och njöt av utsikt och medhavd fikakorg.
Mysigt som bara den!


Ja ni ser ju själva på bilden!
Vackert så det förslår!
Hoburgsgubben var sig lik fastän jag inte sett honom på så länge.
Nej nu ska jag ta mig ner ett våningsplan och göra mig lite morgonte.
Idag väntar kalas för bustrollet Linnea som ju faktiskt fyller 6 år idag.
Tänk att min systerdotter har blivit stora damen!
Kram och ha en härlig lördag
Annica

14 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojs o morron på dig!!!
Tänk så mycket ni redan hunnit med i år...italien gottland ..o gifta er!!!!
HÄRLIGT!!!!
Vi har inte ens börjat semestern än ju!

Men pool har vi köpt...o kväll ska den invigas...oavsett väder...Härligt!!!


Jättevackra bilder ju!!!

SOL-BAD-Pool-Kram... milliss

LillaFlisan sa...

Nämen å så fina bilder!!!

Förstår att ni hade det toppen!

Kram

Flisan

Viola sa...

Hallå där...så udnerbart ni verkar ha haft det ...har oxå varit i Bergamo..underbar plats...och så igen dina vackra cykort..man kan inte tro att det är Sverige..älskar den gotländska naturen, ha en fin dag med de dina, ´kram

Åsa sa...

Vad härligt ni haft det!! Bara få rå om varann!!

Längtar till Gotland vi var där förra året, funderar på att åka i år igen.Lite sent att boka nu kanske...

såna lycktor har jag letat efter men jag vill helst ha ofärgade... Men annars är ju blått favvo färgen;) //Kram Åsa

S o F sa...

Härligt härligt! Vilken fin Italienresa det verkade vara, för er två.
Tack för alla fina vykortsbilder du visar!
Inte för att jag har varit nån större globetrotter, men jag tycker att Gotland är bland det finaste som finns - i hela världen, tror jag...

Ha det gott!

IKT i min vardag sa...

Så underbart det ser ut! Men du, GRATTIS!!!! Hade missat att ni gift er! Så underbart roligt!Är så dålig på att blogga förnärvarande...

Ha det gott på Gotland ;)

Kram!

Anonym sa...

Hej!
Stort GRATTIS, bägge ni söta! Vad mysigt att gifta sig i smyg och överaska t.o.m. barnen! Och vilken fin bröllopsresa! Och härliga vykort du gjort! Ha det nu underbart med ÄKTA mannen och barnen i sommar!
Hulda

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med kalas. Badade ni i poolen i natt?! Trodde att man skulle sova då *s*. Visst faktiskt inte att ni hade en sådan.

kramisar Ullis

Bibban sa...

Vilken härlig blog du har, hit kommer jag gärna tillbaka
Kram

Katta sa...

Vilken härlig bröllopsresa ni varit på! Ser otroligt vackert ut och låter helt ljuvligt när du beskriver. Gotlandsbilderna ser urmysiga ut med.Ha en bra söndag i morgon, kram Katta

Design i tid och rum sa...

Hej!
Så många fina och vackra bilder du visar oss.
Älskar Italien ,för jag är från Kroatien och dessa två länder liknar varandra...Längtar ibland hem!!!till mamma och pappa.
Vad mysigt du och din ÄKTA man har...kul!
kram Dadda

Stina sa...

Så härligt det låter.:-) Kram

Hanna sa...

Så mycket fina bilder och roligt att höra om resan.
Hanna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Go kväll!
Tack för så rar hälsning!!
japp..det blir ju lite reptis för er som hängt med...men nya kort ialla fall..med lite bättre kamer!!!Hmm..lånade dottern..till slut la jag beslag på den!!! Hon har tjatat o tjatat...nu igår sååå fick hon ääntligen en ny!!Skulle till falkenberg med kompis...
Detr värsta är att den var ju sååå mycket bättre...får se hur länge det dröjer innan jag lägger beslag på den med!!!!

har ni ngr mer planer i sommar!
Eller ska ni ta det lugnt nu:)

Ha en strålande tisdag!!Kramisar
~♥Mamma Millan♥~