lördag 16 januari 2010

825

Visserligen är julen över men jag kan ju inte låta bli att visa mina senaste shoppingfynd som faktiskt är julsaker:)
För att göra en lång historia kort...
Jag skulle egentligen inte shoppa utan skyller allt på SJ som ju ställt in "mina" tåg var och varannan dag senaste två veckorna.
Och vad gör man då medan man väntar?
Jo, strosar på stan och shoppar på rea.
Jag undrar om man kan skicka räkningen till SJ och begära ersättning för de saker som jag ju e g e n t l i g e n
inte skulle ha shoppat...?
*

På en trevlig liten inredningsbutik där jag egentligen tycker att priserna är lite för höga för att passa min plånbok passade jag på att titta in när jag hade väntetid.
Skyltarna utanför talade nämligen om att det var 50% rea på alla julsaker.
Bokstäverna J U L samt ett hjärta packades ner i en papperspåse och fick följa med hem:)
*

Vaser är ju egentligen inget som det råder brist på i mitt hem men en annan dag när tåget ställdes in så slank jag in på Hemtex och fick syn på denna vas som ju matchar mina ljuslyktor.
Nedsatt pris såklart och vips så fick den följa med hem.
Det fick även äpplet i silver göra.
Var jag ska ha det?
Inte en aning...
men jag gillar både äpplen och silver så det finns nog ett hörn för det med;)
*
Förvaringsmackapärer är något jag däremot ibland sakner och när jag idag var in en sväng till Ingelsta för att handla mat och lite gott vin köpte jag detta set med burkar på COOP.
39 kronor gav jag för det och jag tycker det passar finfint i min nyrenoverade tvättstuga till förvaring av klädnypor och annat smått och gott som annars lätt hamnar framme.
Om jag skulle vilja bli av setet så är dotra aspirant på det.
*


Igår gjorde jag mitt femhundrade inlägg i min andra blogg.
Det innebär att jag nu är publicerat inte mindre än 825 inlägg i mina båda "inredningsbloggar" på ca två år.
*
Dessa år har varit fulla av glädje och jag har funnit många därute i bloggosfären som jag räknar som vänner - även om det nu bara är i bloggvärlden jag träffat dem.
Några av er har jag dessutom träffat i levande livet och det är lite extra kul:)
*
Att jag en gång började blogga var för att jag behövde skriva av mig och få utlopp för min kreativa ådra samtidigt som jag kunde berätta för mina närmaste vad jag pysslade med trots att vi numer bor en bra bit ifrån varandra.
Det var med andra ord en blogg som blev till för mitt eget välbefinnande.
Med tiden har det kommit att ändras.
Mestadels har bloggen fortsatt vara ett andningshål för mig men den har även blivit en kanal där jag kan byta inspiration och tankar med andra bloggare.
*
I min andra blogg skrev jag för några dagar sedan att jag funderar på att lägga ner bloggandet. Jag känner inte riktigt samma tillfredsställelse av mitt bloggande längre.
Ibland känner jag mig rent av besviken när jag ser hur många som tittat in i min blogg sedan sist och märker att väldigt få kommenterat...
Själv är jag ju en sådan som alltid lämnar en kommentar efter mig när jag tittar in.
*
Kanske har jag gått in i en fas där bloggen känns mer som ett krav där jag söker bekräftelse än vad den ursprungligen var tänkt som.
Och det är inte vad jag vill ha ut av bloggeriet!
Jag vet inte om detta bara är tillfälliga känslor utan tiden får visa vad som händer med mig och mitt bloggande.
*
Time will tell!
*
Kram Annica

11 kommentarer:

annette sa...

Pröva Du att skicka räkningarna till Sj, skulle vara riktigt kul att få höra deras reaktion)Tycker det var fina saker Du köpte, saker som Du säkert kommer att ha glädje av i många år.
Låter även här som Du inte riktigt känner för detta med bloggen längre,förstår att Du blir putt när andra bloggare inte kommenterar, ser ju sådant oxå och vad jag förstår så är det lika för dom flesta.
Själv var jag helt utslagen igår och tillbringade största delen av dagen i sängen, känns bättre idag!
Hoppas middagen igår blev lyckad och att Du får en bra söndag, själv skall jag göra det jag skulle gjort igår plus det jag måste göra idag!!

KRAMAR!

annette

Cc sa...

Man måste bortse i från komenatrerna eller besökarna, hur hårt det än är. Du skriver för dig och vi andra är bara en bonus. Jag hade samma känsla tidigare men jag kom på att det är för mig jag skriver å sedan har jag mamma och grannen som läser och de ville inte att jag skulle sluta. Så fortsätt skriv för jag vill läsa. Kram

S o F sa...

Förstår dina tankar om bloggandets "vara eller icke vara", funderar själv i liknande banor, då o då.

Men det är nog bara naturligt, man värderar och omvärderar ju ständigt i livet.

Så ibland tror jag det är befogat med lite uppehåll, och det kanske medför att man börjar sakna bloggen och får tillbaka inspirationen och glädjen.

Hoppas du får en bra vecka!

Vita hjärtan sa...

Hej!

Jag pendlar också med tåg dagligen nu, men har än så länge försökt hålla mig ifrån alla inredningsbutiker vid förseningar....men är rädd för att det inte håller länge till =)) SJ är svåra...i alla fall så här års! FIna saker du hittat!

Kraaaam Annemari

Design i tid och rum sa...

hej!
tack att u frågar om jag mår bra,men ska jag vara ärlig så är det inte.Jag mår inte bra sedan min pappa gått bort,jag är utkastad från försäkrings kassan.Men jag fixar det.
just 09 var katastrof,men vi få se 2010 har inte börjat bra. För bloggandet känner jag samma som du.
kramar från en som just nu är inte i form.

Ullis/Leva på landet sa...

Jag undrar vad SJ skulle säga jag om du skickade räkningarna dit:). Som jag skrivit tidigare till dig så hoppas i alla fall jag att du fortsätter för jag vill läsa vad du skriver. Tror att det är många som känner som du gör. Rasar inte in så värst många kommentarer hos mig heller, utan de kommer då och då. Förresten så var det jättefina saker du handlat hem.

kramar Ullis

Katta sa...

Tycker det var en bra ide med att skicka räkningarna till SJ och ett bra skäl, skulle verkligen vara kul att höra reaktionen. Tycker det skulle vara jättetråkigt om du slutade blogga!! Har ju hängt med varandra länge nu, jag tror att många märkt av mindre kommentarer senaste tiden själv blir jag också förvånad ibland och undrar var alla tar vägen när kommentarerna minskar. Nu har det varit riktigt "dåligt" ett tag, men jag gör det först och främst för att jag tycker det är roligt med bilder och sånt men visst blir man motiverad av uppmuntran utifrån.Tror att de flesta kanske har lite låg inspiration i allmänhet nu men att den blommar mer i vår tycker mig ha lagt märke till det tidigare med.Så please stay!! Kram Katta

Viola sa...

Vad synd att du känner så med ditt bloggande..vill gärna ha dig kvar här i blogglandia, vi har ju följts åt länge..hoppas du får tillbaka glädjen..men som du skriver ..det ska vara ett ömsesidigt givande och tagande..stor kram

thessan sa...

Åh vad avis jag bir. Vet exakt vilken butik..... *drömmer*
Kram på er

Tankar tar tid sa...

Om du har följt min blogg vet du att jag har känt det precis som du gör. Men jag har börjat lära mig att bortse från vad alla andra "gör" på/med min blogg ... huvudsaken att jag tycker att det är kul.
Nu skriver jag bara när jag har lust och det kan bli som nu ... tre dagar i följd ... men det kan också bli tre veckors/månaders uppehåll. Och då förstår jag ju att de som brukar läsa och ev kommentera den tröttnar ... vem orkar vänta så länge på att det ska komma något?!

Ta det för vad det är ... ett kul sätt att hålla kontakt med likasinnade men på dina villkor.

Kramar
Christina

Cc sa...

Hoppas allt är bra med dig. Kram