söndag 24 januari 2010

Tick tack

Så har då ännu en vecka rusat förbi.
En vecka full av möten, arbete, försenade tåg och sena kvällar.
Tick tack
Hemma hos oss överraskade familjen mig med att ha städat hela hemmet till jag kom hem efter det "öppet hus" som vi höll på jobbet i lördags.
Sådant värmer ett stressat mammahjärta:)
*
Jag inledde min helg med att köpa hem en bukett tulpaner, även denna gång blev det en bukett gula då de lyser upp som små solar i den trista vintern:)
(fick en kupong från den lokala ICA-handlaren som jag såklart utnyttjade)
*
Den ena halvan av buketten hamnade på mitt nypimpade köksskåp.
Där samsas nu mina vita attiraljer med vaser och ljuskoppar i glas.
Och det silvriga äpplet förstås:)
*
Och i ett litet hörn så har en nyanländ sak hamnat i väntan på att komma upp på väggen.
Jag har ju länge varit på jakt efter en klocka som bättre passar in i vårt kök/vardagsrum än den gamla furuklockan.
Den här är egentligen inte alls vad jag tänkt mig men åh vad jag gillade den när jag såg den i Ellos katalog:)
*
Från Ellos passade jag även på att köpa hem lite nya handdukar.
Dessa med rosor tyckte jag skulle passa in i mitt nya duschrum och där samsas de nu med dem jag tidigare handlat från IKEA.
*
Dagen har varit lite grå tycker jag och det visar alla mina bilder jag tagit idag...
Tog nämligen med mig kameran för att fotografera lite vid vattnet men ååååh så trist det såg ut!
Inget vackert ljus som väckte liv i mina bilder.
Så jag tog faktiskt inte ett foto på den plats där jag normalt annars alltid blir inspirerad.
*
Lite senare under dagen sprang jag dock på ett oväntat motiv som resulterade i ganska många bilder.
Jag vet inte om ni ser vad bilden ovanför föreställer men jag kan gissa på att det är lite svårt;)
*

Avslutar med ett litet collage av de foton jag tog på vår björk.

Kalt och vackert men åååh vad jag längtar till våren och musöronen:)

Kram Annica

PS. I morgon har jag semester och då hoppas jag kunna titta in för att göra ett nytt inlägg. Jag har nämligen varit i shoppingtagen under dagen:)

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt med semester i morgon. Hoppas att kunna ta ut lite av min övertid från förra veckan denna vecka. Skulle vara så skönt. Så gulligt av dem att städa. Här var det den yngsta och äldsta sonen som städade i torsdags så jag hade bara toaletterna att städa när jag kom hem i fredags. Härligt när man får hjälp. Nu har jag duschat så nu kan jag blogga vidare

Kramar Ulli

Åsa sa...

Vad skönt med en ledig måndag. Och vilken snäll familj du har!! Hoppas tågen går i tid den här veckan ;) //Kram Åsa

Cc sa...

Å vilken lycka, tänk om det kunde hända här. Men då faller nog himlen ner innan. Nu väntar jag med spänning. KRam

Katta sa...

Vilken cool klocka. Tulpaner har jag med köpt i helgen känns så fräscht att ha hemma nu. Vad trevligt att de hade städat tills du kom hem förstår att du blev glad övar det. Undrar vad det är den där bilden föreställer är det is? fast underifrån? Ha en bra ledig dag, kram Katta

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din rara hälsning hos mig. Längtar precis som du efter vårvärmen, idag har vi åtminstone solsken hos oss, men ruskigt kallt -10 grader ! Idag är det min första lediga dag på semestern, stänger butiken fram tills den 13 februari, och det känns så skönt. Startade dagen med en lång promenad med hunden och nu har jag precis bäddat rent i sängarna. Tänker belöna mig själv med en god kopp kaffe och senaste Lantliv - vilken lyx !
Ha en bra vecka och varma kramar/
Marita

Viola sa...

Vad skönt med semester på en måndag..har tagit tjänstledigt i höst från skolans värld...har ju jobbat där i åtskilliga år och nu ska bara satsas på gårdsbutiken..känns verkligen bra, hoppas nu att du haft en skön måndag, kram

S o F sa...

Så skönt att komma hem och familjen har visat omtanke genom att fixa i ordning - sånt värmer.

Den där klockan såg spännande ut, hoppas du visar hur det blev när den har kommit upp.

Hoppas veckan blir bra!

annette sa...

Skönt med nystädat hus, kan ju nästan vara värt att jobba då, och så tog Du ju semester idag;)
Kunde Du inte fotat lite strömmingspimplare på isen, hörde att det fullt av sådana i helgen!

Hoppas dagen idg varit bra!

Kram //annette