tisdag 19 januari 2010

Trött tisdag

Mörkt när jag åker hemifrån - mörkt när jag kommer hem om kvällarna.
Så ser mina dagar ut och jag vet att jag inte är ensam om det...
*
Längtar som bara den efter sol och vår...!
Det här blaskiga snöverket vi har nu vill jag gärna slippa.
Jag föredrar faktiskt runt 7minusgrader, fullt med vit snö och en härlig sol som lyser upp tillvaron, framför detta eländes elände till saltade vägar som gör det slaskigt och solkigt!
* I helgen passade jag på att pigga upp mig själv med en billig bukett med soligt gula tulpaner.
Tänk att man kan bli glad i sinnet av så lite!
*
De tio blommorna delade jag upp i två vaser så jag skulle få njuta dubbelt upp av det vackert gula:)
Några hamnade födelsedagsvasen från bästaste vännerna.
*
Och några hamnade i min nyshoppade Hemtexvas på köksbordet där de gör sällskap med de soliga citronerna och det turkosa fatet som minner om blå himmel.
*
(jag bjuder på den ickestylade stökiga bilden;) Inte alla som har en träningsmackapär i köket kanske? och skåpsluckorna på nya skåpen är ännu inte på plats eftersom de restade hyllplanen ännu inte kommit hem till IKEA...)
Retar det mig? Ja nåt ofantligt men det är verkligen en världslig sak som Karlsson brukar säga:)
*
Ljuvligt säger jag bara och menar såklart mina tulpaner:)
*
En trevlig lördagkväll i goda vänners lag blev såklart till "hjälpvimåstestädahusetlördagförmiddag"...
(och eftermiddag med för den delen*fniss*)
Tänk att jag är sån!
Vännerna bryr sig inte egentligen men ändå vill jag städa och göra mig till.
*
Jag började piffa och puffa lite på vårt köksskåp, men kom av mig för jag har inte en aaaaaning om jag vill ha det!
Jag får tänka ett tag till så faller det nog på plats!
*
Efter en hektiskt jobbvecka och en fixarlördag så var söndagen sedan en vilodag.
Eller inte...
för då fick vi för oss att fixa till några smådetaljer i vårt nyrenoverade duschrum:)
*
Fram med skruvdragare och annat i verktygslådan och svisch så satt den snygga brädan med krokar (från Indiska) på väggen och jag fick ääääntligen hänga upp mina nya handdukar:)
*
Ni har kanske sett i mina tidigare inlägg att vi renoverade och byggde om vår tvättstuga nu under hösten.
Och i ett av hörnen fixade vi till ett litet duschrum.
Det är inte stort, bara lite dryga 3 kvadrat men åh vad det var efterlängtat.
Med fyra idrottande barn i huset kändes det som ett måste om man inte vill att barnen ska råka i slagsmål medan de köar för duschen.
*
Vi hade ganska liten budget för att totalrenovera tvättstugan samt duschen och jag tycker att vi lyckades förvalta de pengarna riktigt väl.
*
Jag är bara såååå nöjd med alltihop!
*
Handfatet fyndades på Bauhas och skåpet som numera är en kommod handlades för under en femhundring på antiken i byn. Även kranen är köpt till nedsatt pris:)
*
Som ni ser är fönstret lite ljusare än de andra detaljerna i trä så till våren får det nog byta kulör:)
*
Jag och min goda vän Annette, som jag ju funnit genom bloggeriet, var en sväng till IKEA där jag desperat jagade tvättkorgar och spegel.
Efter att ha gått igenom hela sortimentet hos andra butiker och IKEA blev det till slut denna spegel som jag är så nöjd med!
Den bryter av snyggt mot det vita kaklet (som jag gett 39 kr kvadraten för).
*

Något annat jag bara är såååå nöjd med är valet av dörr.
Ja, egentligen hade jag tänkt mig spegeldörrar eftersom vi hade det sedan tidigare.
Men så kom jag på att jag ville byta uttryck helt och hållet och vips så var jag fast besluten att säta in släta dörrar - med runda frostade fönster i.
*
Det blev inte alls dyrt då de på K-rauta hade gjort en felbeställning av släta dörrar och därför sålde ut dem för ett par hundra kronor styck:)
*
Att vårt duschrum inte är stort kan ni nog ana när ni ser vinkeln åt andra hållet.
*

Bredvid spegeln har vi installerat en handdukstork.
Härligt med varma handdukar efter en skön dusch:)
*
För att ta denna bild har jag krupit in i duschhörnan.
Det svarta golvet bryter av snyggt mot det vita tycker jag!
*
Hela bortre väggen syns nu i bild:)
*

Och ljuslyktefanatiker som jag är kan jag ju inte låta bli att ställa in en ljuslykta här inne;)
Myspysigt:)
Och med det avslutar jag dagens inlägg!
*
Tack för att du tittade in!
I morgon är en annan dag
Kram Annica

11 kommentarer:

Cc sa...

Du har verkligen fått ett fint dusch rum, du skulle se mitt. Man blir mörkrädd när man ser det men ja ja det får vara så länge.Kram

Katta sa...

Snyggt blev det! God smak, klassiskt snygga färger.Vill renovera vårt badrum med trots det inte är äldre än 9år. Den där träningsmaskinen ställ den framför tv:n vet ja då kan du ju göra två flugor på smällen eller hur man nu brukar säga ;) Ha det bra, kram Katta

S o F sa...

Förstår att ni är nöjda Annica - det är hur fint som helst.

Spegeln tycka jag blev toppen, så dekorativ. Som ett konstverk...

Ha det gott!

Synnøve. sa...

Så skönt att ha ett nyrenoverat badrum. Härligt alltså.
Jag gillade spegeln måste jag säga.

Hoppas du inte blir helt ute i mörkret. Det ljusnar fort. Jag älskar ju den här tiden själv så....
Tända ljus, ut i snön och gå långa promenader och ta många bilder.
Vintern gillar jag.

Ha det gott nu och gå försiktigt så du inte halkar.
Kramen Synnöve.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är jättefint i ert duschrum... Och känslan när man är nöjd är ju så härlig, och då njuter man ju ännu mer...
Kram
Marie

annette sa...

När Du visar nya duschrummet här så får jag känslan av att det är mkt större än det är, är nog spegeln som ger den känslan.
Hos mej är det ju alltid ostylat, så jag känner mej hemma i Ditt ostylade men väldigt mysiga och hemtrevliga kök;)

Onsdag idag, snart fredag! SKÖNT!!!

Kramelikram!


annette

Vita hjärtan sa...

Hej!

Ert duschrum blev verkligen superfint....! Och tulpaner ska man frossa i så här års =))

Kraaam Annemari

Åsa sa...

Så fräscht badrum! Vi har 2 små gamla tråkig, så lite avvis är jag ;)

Jag har lite "ljus tid" när jag kommer hem från jobbet, men då är jag alldelles för trött för att ork bry mej..:(

Ha det bra//Kram Åsa

Ullis/Leva på landet sa...

Det blev ju så fint. Här händer det ingenting. orkar knappt slå på datorn. Sköt om dig!
Kram Ullis

Viola sa...

SÅ himla fint det blev, verkligen snyggt och nog börjar man bli trötter på allt snöande, ska köra till storstan imorgon, dags för FORMEX, härligt, kram

LillaFlisan sa...

Vilket rackarns fint duschrum!!

Jag är så avundsjuk här har vi ett minimalt litet krypin och inget badkar, snyft!
Ha en finfin vecka!

Kram

Flisan