måndag 25 januari 2010

Välbehövlig semester

De första veckorna på terminen har verkligen rullat i väg fort.
Jag känner mig helt utmattad efter alla de utvecklingssamtal, föräldramöten och andra möten som jag avklarat efter nyår.
Och som grädde på moset kom så Öppet Hus då vi lärare och våra elever visade upp vår skola för föräldrar, syskon och andra släktingar samt andra som är intresserade av att se hur vår skola fungerar, under några timmar i lördags.
Då var det skönt att kunna ta sig en semesterdag och stanna hemma och bara vara...
*
I morgon är jag på fötter igen full av energi (man kan ju alltid hoppas;)
* Sovmorgon hade jag ju hoppats på men maken skulle upp vid 6.00 så då vaknade jag till första gången.
Vid halv sju vaknade yngste sonen, som ju skulle hålla mig sällskap här hemma under dagen, och sedan rullade det bara på med barn efter barn som skulle upp och iväg...
*
Ja, jag har ju bara fyra barn så så värst farligt var det inte, jag överdriver bara lite för att ni ska tycka lite synd om mig.
*fniss*

*
Vid frukostbordet fick jag njuta i lugn och ro med en stor kopp gott te, några smörgåsar och en "drömhem och trädgård".
*
Sönerna roade sig med att bygga koja i vår vardagsrumssoffa som ju är en bäddsoffa.
Gott om plats att fixa och dona med kuddar och filtar med andra ord:)
*

Efter att ha röjt undan efter frukost och tagit tag i tvätten kröp jag ner i ett avslappnande bad som efter ett tag övergick till att bli tillhåll även för mina sårkar.
*
Makaroner och köttbullar önskades till lunch och det fick sårkarna bara de lovade att ge sig ut på tomten en sväng för att få lite frisk luft.
*
Tur man hade koll på dem, för vips så tänkte de åka snowracer på vår uppfart som ju går rakt ut på vägen...
rackarungar säger jag bara!!
(kan väl lugna er som nu känner er lite oroade över deras tilltag att det inte är någon vidare lutning så de kom inte så långt i "backen"
*
Nu sitter de iallafall lugnt i soffan och spelar spel och det har utlovats saft och bullar om en stund:)

*
I gårdagens inlägg utlovade jag att visa mina senaste shoppingfynd...

Just nu är det en sådan där period som jag bara älskar när det gäller shopping.
De flesta affärer, både stora kedjor och små butiker, säljer ju ut sina lager av heminredningsdetaljer och det ofta till en mycket liten penning!
*
På ICA Maxi har de ofta saker som jag gillar och de är ofta ganska billiga oxå.
När man rensar lagret så blir priserna ännu bättre och i söndags slog jag till och köpte mig denna röda skönhet.
*

Jag har en likadan sedan tidigare men brickor går ju alltid åt.
Till att servera kakor på eller ha som ljusbricka t.ex:)
*

Dessa små krukor passade jag på att köpa hem oxå.
Jag har några stycken i större modell i tvättstugan så de blir perfekta att ha till förvaring, ljuskoppar eller kanske ha en lite blomma i:)
*
Men den sak som gjorde mig mest nöjd var denna!
*
En glöggkanna...
*
som jag då inte tänker använda till att servera glögg i...
*
Nej, jag såg direkt framför mig hur söt den kommer att bli med lite vackra ängsblommor i till sommaren:)
*
Jag köpte hem ett par kvistar med fuskblommor för att kolla om min tanke var rätt och visst...
den blir toppen!
*
Fuskblommor har jag egentligen aldrig gillat så det blev till att shoppa hem lite äkta vara oxå:)
Några krokusar tronar nu i mina köksfönster och minner om att våren faktiskt inte är såååå långt bort!
*
Kram Annica

11 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godmorgon denna kalla tisdag.
Sitter och ser på hur temperaturen sjunker på termometern. 17 minus nu....
Vill inte ha så kallt. Lite varmare hade inte gjort nått....

Fin den glöggkannan du.
Passar fint i ditt fönster med blommor i.

Här ska det in lite vårblommor med snart. Men mina amaryllisar måste fo blomma klart först. De är så vackra.
Ha en fabelaktigt tisdag nu.
Kramen Synnöve.

Cc sa...

Vilken härlig dag du verkar ha haft, skönt med slappardagar, fast jag tror inte att jag vet hur man gör längre. Å vad mycket fina fynd du har gjort. Kram

annette sa...

Handla på Du, gillar det Du handlar, gillar oxå att Du tog ledigt igår, man måste få vara borta från jobbet minst två dagar per vecka för att kunna fungera. Och Dina små uppskattar med all säkerhet att få vara hemma med Dej en vanlig grån måndag i januari.
Hoppas dagen idag varit bra!

Kramar! annette

Viola sa...

Låter som det blev en bra dag med ungsårkarna...:) dina krukor och kanna gillade jag verkligen, nu får man se om man blir insnöad eller tar sig till jobbet imorgon, kramen

Cc sa...

JAg slipper iaf utvecklingssamtal nu då mina är så stora. Nu skall man bara lära dem att flyga själv och det är inte det lättaste. Hoppas du har tagit igen dig. Kram

Katta sa...

Beundrar dej som fixar att få fyra barn iväg på morgonen och sen säger att det bara är fyra :) Själv blir jag tokstressad på morgonen när mina två ska till skolan seriöst tror jag det kommer att sluta med en hjärnblödning av stress en morgon för mej.Den här morgonen var verkligen en sån men så har jag svårt att hantera den här tiden på året med, trött nu. Jättefina fynd du gjort! Den glöggkannan är jättesöt och jag tycker den är en året-runtkanna.
Ha en bra dag, kram Katta

Vikeskärs hem och vardag sa...

Det var ju synd att jag inte har närmre till Ica maxi då :( Fina sake du hittat.
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Se där har du ju gjort lite fuynd igen! Och man glömmer nog bor det där med Ica... men det var fina grejer du hittat!
Kram
Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att få vara hemma och ha det mysigt en vanlig vardag. Funderar faktiskt på att gå ner i tid så att jag fick vara ledig en dag i veckan. skulle vara skönt.

Kram Ullis

Körsbärshöjden sa...

Har glömt hur det var när barnen var små...blev påmind nu...fullfart från morgon till kväll..en så härlig tid.

ha en fin fredag
Eva

Cc sa...

Hoppas du får en fin helg. Krram