lördag 30 januari 2010

På vår balkong

På vår balkong
På vår balkong
Hoppar bofinkarna hage hela dagen lång
På vår balkong
P vår balkong
Hoppar bofinkarna hage hela dagen lång
Men runt omkring
Men runt omkring
sitter sparvarna och tjurar
och gör ingenting...
*

Äh, vem försöker jag lura med den gamla "slagdängan" som vi sjöng på musiklektionerna på lågstadiet?!!
På vår balkong finns vare sig sparvar eller bofinkar.
Inte ens en ful skata finns där...
Där finns bara snö, snö och ännu mera snö!
*

Ett flera decimeter högt täcke har lagt sig på räcket.

Dags att ta med sig en snöskyffel upp och röja lite kanske?!
*
Även på vår altan har det kommit in lite snö även om det inte är lika stora mängder.
Ovanpå altantaket däremot har det kommit så mycket snö så det nästan kroknar.
Maken gav sig ut förra helgen och fick ner så mycket snö det bara gick men nu har det ju snöat igen...
*
Jag tycker det är vackert med allt det vita men är ganska trött på kylan och det som snö och kyla åstadkommer i form av försenade tåg.
Jag pendlar ju med tåget dagligen så det har blivit ett riktigt stressmoment att både ta sig till jobbet och därifrån...
Det gäller att ha koll på SJ:s internetsajt hela tiden så man vet om tågen är inställda eller försenade.



*
Idag var det skönt att slippa gå ut så mycket.
Termometern visade på -17 i morse när vi skulle upp till idrottshallen för innebandyträning.
Helst hade jag stannat hemma men man vet ju att det står ett gäng killar och längtar efter att få lira så det är bara att ta sig i kragen och masa sig dit!
*
Resten av dagen har jag dock bara varit hemma och njutit av elden som sprakar i vår ena öppna spis med en inredningtidning och en kopp te som sällskap.
*
Jag och maken tog oss tid att kura ihop oss i soffan och titta på en film oxå:)
Mysigt!
*
Ljus och lyktor har tänts nu på kvällskvisten.
Jag har ju ganska många av den varan...
Den vita krusidulliga från Indiska är en riktig favorit.
Den vita ljusstaken med ängeln är inköpt på ICAMaxi.
*
På skåpet i kökets matdel samsas ganska många lyktor med bilder i vita ramar och Marimekkoskålar.
*
Rosorna är så vackra och jag njuter av dem varje dag!
Ja, de är ju äkta fusk förstås så de håller länge.
*
Rosen är en blomma som jag verkligen älskar men alltför sällan köper jag hem färska blommor.
I saltkaret i glas har jag en ros som torkat så vackert.
Saltkaret får samsas med sockerströaren på mina loppisfyndade brickor.
*
Det slog mig idag att jag nog aldrig eller sällan visat bilder från vårt kök/vardagsrum ur denna vinkel så jag tog några bilder även härifrån.
Ja, ni ser ju att det är verkligheten jag visar upp och inga stylade bilder.
Det är nämligen här jag och maken (och yngste sonen, ni ser väl pepparkaksburken som han lämnat efter sig) kurat ihop oss för filmmys.
I bakgrunden skymtar ni hallen med mitt bästa fynd någonsin, nämligen spegelbyrån för en hundring, och så ingången till vår nyrenoverade tvättstuga.
*
En barnstol står vid pianot men i sommar hoppas jag hitta en riktigt fin pianopall!
*
Nu ska jag gå ner till mitt hjärta och se vad han har för sig.
Sköt om er och ha en härlig söndag när den dagen nu kommer!
*
Kram Annica

12 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Jag längtar ju också, och det blir ju inte bättre av att man ser somriga bilder. Låter ändå som ni haft en skön dag. Här var det -23 i morse och jag har inte ens varit ut. Tänkte på att du åker tåg hela tiden nuförtiden. Åker du inte med T längre eller han åker kanske också tåg numera? Hur gick det med maten?

Kram Ullis

Anneli sa...

vill oxå ha lite varmare nu...idag var det -17...brrrr
kram

NICOLINAS BONING sa...

Vilken skön och mysig dag ni har haft!
Man ska ta vara på mysstunderna när det passar...tex när det är alldeles för kallt ute för att tycka att det är skönt att vara ute:-)

Mannen i huset tycker inte att min nya lampa är speciell pga att det finns massor med såna på hans arbetsplats...fniss...så jag förstår hans åsikt,men jag är glad att han låter mig få han den i vardagsrummet iaf.

Kramar Birgitta

Levindas Värld sa...

Hej!

På min balkong är det också massor av Snö, snö och åter snö!!!

Kan inte göra fint där för fem över under vinterhalvåret vilket jag tycker är lite trist :(

Ha en fin söndag!!

Katta sa...

Jag förstår att du är trött på de försenade tågen var eviga dag. En deal jag och sambon har när vi letar lägenhet (vi söker i lugn takt större) Är att det får inte vara längs pendeltågslinjen just för det alltid strular där. Ja snön är ju tung ocks det gäller att få bort så det inte blir för tungt, fast det ser så snyggt ut :) ha en bra söndag, kram Katta

Körsbärshöjden sa...

Jösses vad mycket snö ni har !!

Skönt att kunna mysa i soffan med en bra film.

Ha en fin söndag
Eva

Åsa sa...

Jag trodde först du hade varit å fotat våra balkonger ;) Sambon skulle försöka skotta lite i torsdags men han kunde inte öpnna dörren ens... haha ja snö har vi så de räcker å blir över.! Just nu snöar det lite fint... // Kram Åsa

Helena Sjögren sa...

Ville bara säga hallå och tacka för dina kommentarer hos mig.. Jag är en usel bloggare just nu :(
Efter en titt hos dig så kan jag konstatera att allt verkar bra med dig å det är skönt.... Ha det gott! Kran kram

annette sa...

Lite dålig stil Annica, att Du inte har en ljuslykta på balkongen när Du fotar den;)
Gillar mest Dina interiörbilder idag, speciellt det ostylade vardagsrummet!!

Kraaaaaaaaaaaaam!

annette

Möllebacken sa...

Så mysigt med lyktor nu när man kan "kura mörker" Lyktor kan man aldrig få för lite av.
Ha en bra kväll.
Pella

Cc sa...

Man kan tro att snöbilderna är från mitt hem, ser lika dant ut här. Nu har vi varmvatten i duschan iggen, vilken lycka. Kram

Viola sa...

Igår var jag inne hela dagen, fick nog av kyla i lördags...du gillar olika blå nyanser ser jag..och visst är det så fint och fräscht..hoppas veckan börjat bra, kramen