fredag 29 januari 2010

Längtan

En titt genom fönstret avslöjar att det är vinter.
En riktigt kall sådan då vi har minus 17 grader i skrivande stund.
Snön ligger i drivor och bäddar in trädgårdar i en stort vitt kallt vinterhav. Är det då konstigt att man börjar längta efter sommaren när man hittar gamla bilder i datorn?!
Ja, gamla och gamla...
De är tagna under sommaren som här hos oss var helt fantastisk.
Så jag sitter nu här och längtar efter en härligt vacker vår och en lika fantastisk sommar.
*
Tänk att få ge sig ut i trädgården i jakt på vårens blommor, sommarens bär och färgglada fjärilar.
Tänk att få njuta av frukostar sittandes på trappen, lunch på altanen och grillande i trädgården.
Tänk att få lyssna till humlors surrande och barnens glada skrik när de plaskar i poolen.
*
Ja, det längtar jag verkligen efter!
*
Kram Annica

7 kommentarer:

annette sa...

Underbart med Dina bilder, fy faaan, för detta, imorse när jag gick upp stod min termometer på minus 20.7!!!

Hoppas Ni överlever ute i Kolmården!


Kraaaaaam!

annette

White cotton grass sa...

Tack för din kommentar!

Själv längtar jag tyvärr inte efter vår och sommar än....det är alldeles för långt bort. Här försvinner inte snön förrän i slutet av april början av maj. :S

Härliga bilder på din blogg! :)

kram
helena

S o F sa...

Tack Annica!

För att du alltid är så snäll och tittar in till mig och tar dig tid att lämna kommentar. :)

Jag längtar inte så jättemycket efter våren än, men det fick gärna vara lite mindre kallt.
-13 mitt på dagen + nordanvind är för kallt. Runt minus 5 tycker jag är ok, om man nu kan få beställa väder. ;)

Hoppas du har en bra helg!

Viola sa...

De där fina bilderna behövdes verkligen idag, vi har förstått att vi flyttat till ett riktigt köldhål, det skiljer många grader här ute mot stan...idag var det -29 i morse, inte klokt...ha en skön lördagskväll, kram

IKT i min vardag sa...

Ohhh vad jag längtar efter vår!!! Här är snövallarna snart 1,5 meter utmed vägarna. och så är det sviiiiinkallt! Så mycket snö måste ju ta en evighet att smälta när det väl börjar göra dvs. Om man nu ska se lite positivt på det...barnen har det väldigt roligt i snön iallafall.


Kram

Stina sa...

Jaa, jag längtar så mycket till sommaren, så det är inte klokt. Nu vill jag inte ha mera kyla och snö. Vi har- 20 just nu.
Fy bubblan!
Kram Stina

Hanna sa...

Fina sommarbilder.
Hanna