lördag 2 januari 2010

Förlåt...

Jag har fört er lite bakom ljuset...
Mina senaste inlägg har ju varit vintriga och fina men själv har jag inte varit hemma i kalla Sverige.
Jag och hela min familj lämnade nämligen kylan för att flyga till varmare breddgrader direkt efter att skolan slutat.
Men jag hade ju turen att få se hur hela landskapet blev vackert vitt innan vi gav oss iväg!
Åh, som jag längtat efter en vackert vit jul, och så när den äntligen kom så åkte vi iväg...
lite ironiskt är det allt!
*
Resan började inte så bra.
Avresan från Arlanda gick ganska tidigt på morgonen så vi stannade på hotell natten innan.
Riktigt skönt!
Efter en tidig frukost checkade vi in vårt bagage för att sedan ta planet till Barcelona.
Så långt var allt bra...
Fram till Barcelona kom vi lite sent så det blev till att springa till nästa gate,
som såklart låg allra längst bort på flygplatsen.
När vi kom fram till gaten var planet försenat...
Och när vi äntligen kom på planet insåg jag och maken att vi sprungit runt som stolliga gnuer helt i onödan.
Planet var nämligen precis detsamma som vi kommit med från Sverige...
*fniss*
Det faktum att jag då och då lider av migrän började göra sig påmint.
Vi fick gå ombord på planet men sedan blev det till att vänta en bra stund medan de lastade på nytt bagage på planet.
Vad vi inte visste då var att de av misstag lastat av vårt och alla andra Arlandaresenärers bagage och sedan glömt att lasta på det igen...
*
Med andra ord blev det en del väntan på Las Palmas flygplats när vi kom fram.
Först på bagaget som aldrig dök upp och sedan i en kö för att anmäla vårt bagage försvunnet...
*
Just då tänkte jag en del negativa tankar...
Bland annat for tankar om att lägenheten som vi ju hyrt privat säkert inte fanns på riktigt och att vi skulle få bo under en palm i två veckor genom mitt onda huvud.
*
Men som ni kan se på bilderna ovan så fanns lägenheten på riktigt och den var dessutom över förväntan i standard och utseende!
*
Efter all denna väntan under dagen så kan jag lova att det var skönt att slänga sig i poolen när vi spanat in lägenheten.
*
Jodå, badkläder hade vi med oss ser ni.
Jag har nämligen blivit av med bagaget förr och fått vänta tre dagar...
Så i handbagaget hade jag inte bara badkläder utan ett ombyte kläder per man:)
*
Kvällen tillbringades delvis på den ljuvligt stora balkongen med fantastisk utsikt över området och havet.
*
*
Jag kunde såklart inte låta bli att plocka fram kameran och ge mig på en liten "fotosafari".
*
*
Det blev en del bilder på gröna palmer och färgsprakande blommor
*
*
Ljuvlig och kärleksröd:)
*

*
Inte lika färgglad men vacker ändå.
*
När solen börjat gå ner tog vi oss en promenad ner mot stranden där vi gick en sväng längs strandpromenaden.
*
Ett skönt slut på en halvdan dag iallafall!
*

*
Jag önskar bara att nästa morgon hade fått börja lika bra som den förra slutade...
*
Istället vaknade jag av ett gällt skrik...
Yngsta sönerna lekte kull och minstingen sprang rakt i ett dörrhandtag.
Det forsade blod ur ögat och jag kände mig helt panikslagen, vi kunde ju inte se var blodet kom ifrån eller vad som var skadat.
Efter ett snabb samtal var det bara att springa med sonen i famnen, ner till sjukhuset som låg i samma område.
Det är en privat klinik så inga svenska försäkringskort gällde.
Men vem fasiken bryr sig om det i det läget?!!!
*
För att göra en lång historia kort.
Det var ingen fara för sonens syn men han hade fått en rejäl blödning som syntes spår av i ganska många dagar.
Ögondroppar för att förhindra infektioner och inget bad på tre dagar...
Nåja,
det hade kunnat vara värre...
*
Med de orden lämnar jag er för idag
men återkommer snart igen för en lite mer trevlig reserapport!
*
Kram Annica

7 kommentarer:

annette sa...

Ja, jag får väl se om jag kommer över din "bluff";-)
Står att Du gjort det här inlägget igår lördag 19.28, det tror jag inte på, skulle jag sett inatt eller imorse;))
Det Du berättar i Ditt första inlägg från semestern skulle egentligen rent händelserikt ha räckt för en vecka, men så blir det när fyra barn finns med.
Så skönt att lilla J inte fick några bestående men av sin lek, kan ju bli riktigt allvarligt.
Vet ju att Ni haft toppenväder mest hela tiden och nu vill jag inte se Dej på ett tag för Du är säkert brun som en pepparkaka;)
Njuter av Dina bilder med, grönt, blommor, bad och sol och funderar på om jag inte själv skall iväg snart igen!!
Hoppas nu att jobbstarten blir bra, läste ngt idag om stora ekonomiska problem för många skolor då ersättningen kommer att ändras, hoppas Ni inte drabbas av det!

KRAMAR!

annette

Ullis/Leva på landet sa...

Det var ju tur att det blev så bra sedan då. Bluffen visst jag ju om sedan tidigare:)Kul att se lite bilder från semestern här också.

Kram Ullis

Cc sa...

Din lilla spjuver, dra i väg så där utan att säga nått ; ) Det skulle jag med velat gjort, men men. Oj vilken otur ni hade i början hoppas det blir bättre. Kram

Vecka - Vecka sa...

Oj vad skönt att var där i värmen! Här sitter jag och fryser! Men vilken spännande början resan hade. Eller kanske lite trist. Inte roligt att bli av med bagaget.. hände oss då vi var på bröllopsresa..

Ha en skön fortsättning på det nya året!

kram, Lotta

Hvita Hjärtat sa...

Oj vilket äventyr! Verkligen tur att det ändå slutade bra! Måste ha varit jätteskönt med sol och värme, ett bra sätt att "ladda batterierna"! Kul att du jobbar inom utbildning, det gör jag också när jag inte är mammaledig :o)Ha det så bra och lycka till med jobbstarten!

Kram,
Hvita Hjärtat

Svenska inredningsbloggar sa...

ohhh annika, vilken tripp va, börjar nästan gråta av er start, är med en som stressar på flyplatser så jag liksom smittades, hihi mest när ni sen hamnade så rätt och rakt i poolen, måste ha varit underbart!!! stackar sonen och hans öga, sånt är verkligen urläskigt, hoppas det går bra med det! önskar dig ett underbart nytt år! varmkram lotten

Svenska inredningsbloggar sa...

hmmm det är lottens vita och gröna, fniss, ska logga ut nu från inredningsbloggar!