söndag 10 januari 2010

Åhhhhhh....

Vad skönt!
Ja, ni kan inte förstå hur skönt det var att äntligen få slå sig ner i soffan i går kväll och mysa med lite goda ostar och kex samt ett glas av favoritcidern!!
Jag har haft en rivstart på terminen med utvecklingssamtal på schemat.
Och det ganska många.
14 stycken är avklarade (på två dagar) nu innan terminen startar på riktigt.
Jättekul har det varit att träffa mina goa elever igen:)
Men åååh så trött i huvudet jag varit när jag lagt huvudet på kudden om kvällarna!
*
Och igår startade vi innebandyskolan igen.
Så värst många barn kom inte, många har nog ledigt fortfarande då skolan inte börjar förrän på måndag.
Men kul var det ändå då vi bjöd in de föräldrar som var på plats, att delta:)
*
Efter träningen drog vi in till stan för shopping i stora lass.
Mat och kläder och annat som saknades i vårt hem införskaffades.
Och presenter då barnen är bjudna på kalas...
Ja, som sagt, det var skönt att få sätta sig i soffan på kvällskvisten!
*
Båda de yngsta sönerna har idag varit iväg på kalas.
Så här gulligt blev paketet som de hade med sig:)
*

Inredningsshopping har det såklart hunnits med trots att tiden egentligen inte räckt till...
Många butiker rear ju ut julsortimentet såhär efter jul.
Jag, som egentligen var ute för att handla present åt dottern som nu är en fjortis på riktigt;), ramlade över dessa dukar i en butik.
De passar perfekt i färg hos mig.
Dessutom har de ju ett hjärta i vitt:)
De ska inte användas som dukar utan jag har annat i åtanke för dem...så småningom.
För det behövs tid att plocka fram symaskinen!
*
Förra året, eller var det förrförra...?, så fick jag det härligt turkosa fatet från Mateus av mina bästa vänner.
Ibland gillar jag att dekorera det.
Vad passar då bättre än att köpa hem en påse citroner?
*
Jag bara älskar det gula mot det turkosa!
*
I morgon är det jobb igen och det ska bli riktigt kul att köra igång!
Men visst hade jag gärna varit hemma ett par veckor till;)
Kram Annica

11 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att shoppa. Skulle jag också vilja göra lite, men just nu så har det sinat i kassan. Kul att planera sommarsemester. Vad hittar ni på? Vi har inte kommit så långt än. Hoppas att det blir bra på jobbet.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

~~Gott nytt 2010!!~~
Har haft lite blogglov o missat en hel massahos dig nu!! Sååå mysigt att åka bort över jul o nyår..vill jag med göranåt år!! Härligt med sol o värme!! Jätte vackra kort..men sååå trist mee bagaget!!! Vilken osis! Grattis till din vackra fjortis!! Tänk vad stora de blir...min tös nlir med 14 i år!!! Tiden går fort!!
Massor av vintervita kramar
~~Mamma ♥ Millan~~

annette sa...

Skön start på terminen förstår jag att det är när många av utvecklingssamtalen är klara.
Ost och lite goda kex sitter aldrig fel så där en kväll när dagen varit full av aktiviteter.
Ha en bra start på veckan!

Kram//annette

pollymolly sa...

Halåå!
Ja, finns det nåt skönare än att slänga sig i soffan och bara dega efter en lång dag!? Gosa med familjen och äta nåt gott. Bästa tiden på dagen! :-)
Ha det bra!
/jk

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, soffan är rätt så skön efter en lång arbetsdag!
Ha en br avecka!
Kram
Marie

PiaMaria sa...

Jag ÄLSKAR färgen på fatet!!!

Design i tid och rum sa...

hej!
vem gillar inte ost& kex ...? det är aldrig fel.
Turkos färg vet jag att du gillar och denna fattet kommer jag ihåg sen tidigare inlägg.Så vackert.!

Du har ett så vackert fjortonårig hemma och till henne vill jag säga Grattis!i efterskott!!!!!!!
kram Dada

Unknown sa...

Underbara färger tillsammans, turkos o gult. Man blir så glad av starka färger tycker jag :)

Kram på dig,
Malin

Möllebacken sa...

Så söta hjärt-dukar. Hjärtan kan man aldrig få nog av, jag vet precis vad jag hade gjort om jag hade fått sätta nålen i dom. Ska bli spännande att få se vad du ska göra.
Och fatet är superfint. Så rätt färg,så frächt mot det gula.
Ha en skön helg.
Kram pella

Viola sa...

Det var en rivstart det..hoppas ni har en skön helg, kramen VIOLA

Cc sa...

Hoppas allt är bra med dig och att vi hörs snart. Kram