söndag 25 juli 2010

Grått och trist

Men det går ju att ändra på.
Fram med färgburkarna och pensel eller roller bara:)
* Själv har jag shoppat färg för att kunna måla hela världen;)
*
I går började jag min "sommarrenovering".
Vanligtvis brukar det bli i början av semestern som jag går lös på inredning och väggar med färg och pensel men i år blev det inte förrän nu.
*
Vi började med att röja undan från två väggar i dotras rum för att kunna sätta upp wall cover för att jämna ut underlaget på väggen.
*
Sedan gick jag raskt på en spegel som fick ny kulör.
Tro inte att det var slut med det...
nej sedan tog jag med maskeringstejpen och skuttade in i sonens rum.
Det hann bli en vägg som blev målad innan klockan slog för mycket
*
Gissa vad jag ska göra imorgon;)
*fniss*
Det här med att måla om är ju så kul!
Jag upphör aldrig att fascineras av hur bra resultat det blir bara man trollar med penseln.
Snyggast blir det mesta förstås i vitt;)
*
Dotterns sekretär inhandlade jag ju på blocket och målade för någon sommar sen:)
*
Kram Annica

8 kommentarer:

S o F sa...

Kul att någon har energi! ;)

Så härligt att se andra jobba...

Lycka till med fortsättningen.

Soliga hälsningar!

Unknown sa...

Ja, du har verkligen mycket energi! Själv tycker jag också att det är roligt att måla. Har målat om hela köket för ett år sedan... det skulle vara roligt om du visade dina ommålade resultat :)

kram Lana

Vecka - Vecka sa...

Tack för inspirationen! Har varit lite slö med att måla, men nu fick jag nästan lust.. Men har ju ganska mycket annat att göra nu också..

Kram, Lotta

annette sa...

Inte så illa med lite grått och trist väder ett par dagar tror jag;)

Kram

Viola sa...

Visst är det roligt att måla, blir ju verkligen ett lyft, vi har nu ett nytt rum som ska göras iordning i butiken, finns ett bakom "sovrummet" och där ska det bli textilrum ..mål: bli klart till början utav september... är i vattenhålet och idag lyser en sol på mig,

HA EN FIN DAG; KRAM

Katta sa...

Ja visst är det roligt att måla om. Jag målade om två pallar i går men de blev svarta och ett totalt annat uttryck än de hade innan när de var vita. Ha en härlig fortsättning på målarsemestern. Kram Katta

Stina sa...

Stor kram från mig.:-)
Stina

Ullis/Leva på landet sa...

Spännande att se hur det blir. Du var snabb igång med sommarrenoveringen, här har vi inte börjat än, men G är på oss varje dag för pirater kan man inte ha på väggen när man börjar 7:an;) Det sista Legot plockade vi bort i går.
Kram Ullis