fredag 9 juli 2010

Lata dagar...

Hej och välkommen till min lata blogg:)
*
Här har semesterstämningen infunnit sig och jag är ibland lite rådvill över vilken veckodag det är:)
*
Denna vecka har det dock varit en del tider att hålla reda på.
MellanJ har vi varit iväg till sjukhuset nu igen och
ä n t l i g e n
har det vi väntat på hänt:
Han har fått ta bort gipset:)
*
Gissa vem som slängde sig i poolen så fort han kom hem efter sjukhusbesöket??!!
*

Tidigare i veckan (eller var det förra???) så höll jag ju på att pyssla lite.
Det är kul när kreativiteten kommer igång trots att hjärnan ju är lite sommarslö;)
*
En tapetbok, några saxar, lim och såklart ramar blev det riktigt fina tavlor(om jag får säga det själv och det får jag ju för det är min blogg;) med båtmotiv att ha på altanen.
*
Ramarna är loppisfynd så det blev billiga konstverk:)
*
Ni får bara se tre stycken för resten måste jag måla om ramarna på innan de är redo för vernissage:)
*
Igår när vi var inne i stan för sjukhus- och tandläkarbesök så passade familjen på att smita in på bland annat Rusta.
*
Vi kom ut därifrån utan det som stod högst upp på listan men några förpackningar servetter fick jag med mig.
De med stjärnor på bilden ovanför passar perfekt på altanen.
*
En bunt med turkosa till köket blev det oxå:)
*
Just nu ligger de och matchar detaljerna på spegelbyrån i hallen.
*
Duken är ny och införskaffades på Indiska när vi var i Sthlm för att hämta hem dotra.
Den turkosa ljusstaken har jag köpt hos Violas Romantiska ting:)
*

Indiska är ju min favorit bland ljuslykteförsäljarna och jag tror nästan att mitt ljuslykteshoppingkonto där försörjer personalen i en hel butik;)

*

Denna gång blev det dock inte en enda lykta men dock tre små glasklot som hamnat på reabordet.

*

Jag tycker de blev fina i min rabatt:)!

*

Ljushus har jag länge velat ha...
men motstått när de ropat på mig i nätbutikerna.
På Rusta hade de detta söta för 129 kronor
och nu kunde jag inte motstå lockropen längre...
*
Fy skäms på mig!!
*
Nåja, jag får trösta mig med att även om jag nu är svag så får jag njuta av de vackra saker jag köper varje dag!
Och ljushuset står ju på altanen där jag ju äter både frukost, lunch och middag dagligen numer:)
*
Där står även mitt lilla fågelbad som reahandlades på Coop för flera år sen.
Jag tycker den är så söt!
(och det tycker tyvärr någon klåfingrig 6-åring oxå och pillar i det med smutsiga fingrar...)
*
Något trädgårdsarbete har jag inte orkat med i värmen men lite småpill blir det då och då.
I vår lilla trappa så har jag äntligen fått dit lite vit marmorkross på det övre planet.
Återstår att hitta rätt sorts grus till det undre oxå...
det tar väl en fem år till kan man tro, för så lång tid tog det innan det vita kom på plats
*fniss*
*
Vår djungel till tomt är jag ju sugen på att göra något av...
men så slår det mig att det är charmigt när det är lite vildvuxet oxå.
Som rosen vid matkällaren...
Charmigt!
*

Den lilla rabatten som jag grävde fram har fått tillskott av två lavendelplantor oxå.
*
Ni som hängt med i min blogg länge kommer kanske ihåg att jag målade om dotterns rum förförra sommaren och sedan skulle vi bara hitta tapeten med stort P till en fondvägg.
*
Jag kan väl säga så här...
den som väntar på något gott...
Nu har vi hittat den!
*
Bara att ta tag i tapetserarprylarna alltså...
om man nu orkar:)
* Och när man ändå håller på så är det väl bäst att hugga tag i rollern oxå och måla om mellanJ:s rum för det är bara det kvar nu så är hela huset ommålat och omtapetserat sen:)
*

Nu till en liten fråga...
*
Ovanför min rabatt så har vi ju altanen som ni ser.

Jag skulle vilja ha en låg spalje eller dylikt där någon klätterväxt kan ta sig upp.
Den ska gå ungefär halvvägs upp till gardinknuten...
Någon som har ett tips på något snyggt man kan köpa?
Eller kanske tips på hur man kan göra något fint själv?

*
Kram Annica

4 kommentarer:

Katta sa...

Du verkar ju ha fullt upp på semestern du. Vad skönt för J att få ta bort gipset i den här sommarvärmen och slänga sig i det blöta plurret. Här har du en till med stort lyktkonto på Indiska ;D Just nu går jag och väntar på att det ska bli ta två betala för en på rean där jag spanat in en riktigt pärla som kommer att göra sig bäst i par :D Superfin tapet ni hittat till dottern, kram Katta

annette sa...

Så sköööönt för mellan J att få hoppa i plurret, måste han ha längtat efter läääääänge;)
Här ser jag Dina alster ännu bättre, verkligen snyggt och så underbart "marint", har förresten väntat på att Du skulle köpa ett ljushus, och äntligen gjorde Du det, gillar dom mkt. men har ju ingen plats att ställa ett sådant på, så då njuter jag av Ditt!
Tapeten skulle jag själv vilja ha om det fanns ett rum till det, skall bli kul att få se den uppe på väggen!
Tips till verandasnutten, varför inte fortsätta med naturstenar som en mur upp över håligheterna, sedan någon av Dina fina lådor med vackra blommor ovanför, klart och fixat:-))) Hälsar stenälskaren och inredningsexperten;-)))

Kramar!

annette

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina tavlorna var. Härligt för J att slippa gipset, han tar väl igen allt badande nu kan jag tro:) Vi ska sätta en armeringsmatta mot altanen som stockrosorna ska få klättra på, ett tips till.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Viola sa...

Här är det full rulle förstår jag, vad skönt att gipset är väck, ha det gott i värmen, kram