lördag 3 juli 2010

Sommarliv

Hej alla underbara bloggare!
Tänk vad härligt det är just nu!
Solen som värmer både kropp och själ...
*
Vi lever hemmaliv just nu lediga som vi är.
Mellansonen är fortfarande gipsad så att åka iväg till någon badsjö känns lite taskigt mot honom.
Istället stannar vi hemma där alla kan få ut något av livet.
*
Bad i pool och hopp genom vattenspridare för de som kan, datorspel för den "enarmade" och volleyboll, fotboll och badminton för den som orkar:)
*

Maken har alltid velat ha en altan utan tak...(medan jag sagt att vi kan väl bygga till en del utan tak i stället) men nu är han så nöjd och glad med att kunna sitta ute i värmen men ändå inte bli bränd i solen:)
*

Jag som ibland kan bli lite rastlös fick ett litet ryck i går och började bära sten till min nyplanterade rabatt.
Solsting kan man ju undra;)
Men nä då!
Jag har funderat ett tag på vad jag ska ha för sorts kantsten och till slut nästan beslutat mig för att använda vanlig sten som jag ju redan har på tomten.
Testet är nu avklarat och jodå, det blir sådan sten.
Jag tycker det ser charmigt ut!
Nu återstår bara att gräva till kanten lite och sedan lägga stenen på plats på riktigt.
*

Idag kom äldste sonen in och sa : -mamma, vet du om att du har rosor på baksidan?
Och, jovisst VET jag det...iallafall tycker jag mig ha det minnet någonstans låååångt bak i hjärnan...;)
*
Jag traskade iallafall till baksidan för att se om mitt minne överensstämde med verkligheten och jodå, det gjorde den...
*
Så jag knipsade mig en liten ros och satte i en vas i köksfönstret så att jag faktiskt får se den fantastiska blomman:)
På baksidan av huset gör den ju ingen nytta
*
Nu ikväll har vi njutit på altanen där ju alla mål intagits sedan semestern började.
Kycklingspett med egengjord vitlöksmarinering, tzatziki och en fräsch sallad.
Åh vad gott!
*
Och till efterrätt fick jag lite smågodis som jag lurade iväg maken för att handla:)
*
Kram på er
Annica

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så det blev att blogga i alla fall på kvällskröken:) Blir jättefint med stenen vid rabatten. Låter som om ni har sköna dagar. Här känns det som om vi har flyttat till stranden. är mer tid där än hemma. Det är bara A som är sur över det. Han kan ju inte bada med sitt stygn i foten. Stackarn blir nedtvingad varje dag av sin elaka mamma ändå, för annars vet hon att han bara ligger inne och läser:)
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Ullis

annette sa...

Livsnjutning kallar jag detta, och nog är det bra med ett tak över altanen i värmen, T får väl flytta utanför och bränna lite i solstolen när han känner för det.
Vaken son som påminner Dej om dessa vackra rosor;)

Ha det fortsatt bra!
Kram

Vicki sa...

Hur länge ska sonen gå i gips? Synd att han inte kan bada i denna värmen?

Astrid Lindgrens värld tycker jag är lika trevligt för både vuxna och barn. Så det är värt ett besök!!

Vicki

Viola sa...

Så härligt det ser ut på altanen, så synd om den där kraken som får gå med gips i värsta värmen..ha det så gott i medelhavsklimatet, kram