onsdag 21 juli 2010

Sommar...

Åh du ljuvliga sommar...
jag kan inte annat än säga det:
Vilken underbar sommar!!
Solen har strålat på oss ännu en dag.
Igår blev det bara ett par timmar vid badet (där vi för övrigt var helt ensamma) men jag såg ut som en kokt kräfta trots grundbränna.
Ge mig en dillkvist bara;)
*
Idag åkte vi till samma badplats och inte heller idag var det någon trängsel på badplatsen
även om vi inte var helt ensamma där.
*
Vattnet svalkar inte längre utan temperaturen är så skön så man vill liksom inte gå upp.
Så idag kan jag nog mer liknas med ett russin när jag klev upp
*fniss*
*
Vi har ingenting planerat framöver utan tar dagen som den kommer.'
Skönt!
Men när man bor så här,
nära till både hav och många insjöar behövs det inte att man gör så mycket.
Då är hemmet verkligen "Hem ljuva hem".
*
När vi var på väg hem från Hälsingland stannade vi ju till i Nusnäs och köpte lite ord.
På bilden ovan ser ni ett av köpen.
*
De orden passar bra bredvid vår spis i det kombinerade köket/vardagsrummet.
*

I hallen hamnade ordet välkommen

*


Och medan jag väntar på att jag ska hitta det perfekta stället för ordet lycka så får det sitta i sovrummet:)
*

Idag plockade maken iordning bland alla sladdar och krafs som hamnat i några lådor.
Då kom min spegel som ännu inte hittat upp på en vägg än fram.
*
Tycker den är kanonsöt:)
*

Nu ska jag och maken ta en kvällspromenad:)

Kram Annica

5 kommentarer:

S o F sa...

En russinliknande röd kräfta alltså. ;)

Men hjälp vad jag tycker att solbrännan försvinner fort. När jag inte varit i solen på ett par, tre dagar så tycker jag att jag börjar blekna.
Man vänjer sig fort vid att vara brun.

Må gott!

PS. Ja vilken sommar vi har... DS

annette sa...

Ombyte förnöjer, ena dagen kräfta, andra dagen russin, undrar vad Du är för ngt idag;)

Kramen //annette

Anonym sa...

Låter som ni har det helt underbart.
Jag är så tacksam över att vi har vår damm under varma sommardagar för vi har 3 timmars bilfärd till havet så det blir inte så ofta.
Ha en fortsatt fin sommar.
Fina ord och fin spegel.
Kram från andra sidan plurret.

Katta sa...

Men vilken lyx att hitta badplatser utan en massa annat folk på . Vad roligt att se dej i spegelbilderna de bilderna är jättefina! Ha en skön helg här harvi fått en härligt sval dag idag. Kram Katta

Viola sa...

Låter som ni har den perfekta semestern enligt mig...ta dagen som den kommer och inte planera upp sig på massa saker, ha en skön helg, kram