lördag 24 juli 2010

Och regnet det bara öser ner...

Ingen idé att dra upp rullgardinen idag alltså...
bara att dra täcket över huvudet och gosa ner sig...
*
Ja, det är ju bara ett önsketänkande när man är fyrabarnsmamma.
Här måste maten lagas och tvätten tvättas ändå:)
*

*
Men nog vore det skönt!
*

Igår var det en sådan där mittemellandag.
Inte särskilt varm men ändå inte särskilt kall
(idag har vi bara 15 grader och jag har gjort många besök in i badrummet där vi har härligt varm golvvärme)
och inte särskilt solig men å andra sidan inte regnig.
*
Vi valde iallafall att åka på bio, hela gänget.
Shrek, ni vet det där gröna träsktrollet, blev familjens val.
*
Lite mysigt att sitta där i mörkret och höra våra killar klucka av skratt.
*

I förrgår var vi in till stan för att lämna bilen på en liten check.
Under de timmar vi var inne passade vi på att spana i affärer och göra bankärenden.
*
Det blev även ett besök på ICA Maxi där man just nu har lite rea:)
*
Gardenhinken har jag spanat in tidigare men nu köpte jag mig en.
(sorry för bilden men inga bilder blev bra...den är svart om nån undrar;)
*

En tjuga kostade den söta termometern :)
Den åkte raskt ner i rabatten där den gör sig väl!

*

Även dessa flaskor reades ut.

De fanns i grönt och i blått.

Mig fick bara en blå följa med!

*
Men det blev några gröna glaskuber för dekoration oxå:)

*

I ett tidigare inlägg efterlyste jag hjälp med vad jag skulle göra i mitt hörn av rabatten.
Jag köpte en liten spaljé som jag har planer för.
Vad det blir får ni se vid annat tillfälle:)
*
Kram Annica

8 kommentarer:

Åsa sa...

Ja det blev höstväder direkt :(
Har precis tänt lite ljus och fått på mej en härligt stor colleagetröja :). Fina fynd du hittat!! //Kram Åsa

Anonym sa...

Råkade titta förbi din blogg så fint....ha en bra lördagskväll /Minna

annette sa...

Har det öst ner över Dej, här har det varit lite nästan skönt fallande regn;)
Här lagas inte maten och tvättas inte heller tvätten av sig självt, så det har jag gjort idag men oxå varit ute och njutit i naturen.
Det får ju inte fortsätta regna nu i all evighet, men skönt att det inte är drygt 30 grader inne det tycker jag, nu går det att sova;)

Du får väl njuta lite hemma av Dina fina saker tills solen kommer fram igen, det ser väl ointe ut som medelhavsvärme närmaste tiden, mer svensk sommar.

Kram //annette

Märta sa...

Vad mycket bra du hittade på Ica!
Här har vi kallt o regn, hoppas nu att det moönet flyttar på sig snabbt.
Ha det så gott!
Märta

S o F sa...

Ser ut som om jag skulle ta mig en tur till Maxi... ;)

Ha det gott i regnet!

Anonym sa...

Hejsan!
Så imponerad att du har fyra barn. Jag tycker det räcker fullt ut med en :) haha.
Vad mysigt att hela familjen gick på bio.
Vilka fina fynd. Hink, flaska och termometer såg himla fina ut.
Ska bli kul och se vad du hittar på med spaljen.
Jag håller på att planera design för våra rabtter på famsidan intill huset och det är inte lätt.
ha en skön söndag!
Kram Bodil.

Cc sa...

Vika kontraster det är i vädret, hur tempen kan sjunka 12 grader på en dag. Här har det vräkt ner vatten ett dygn nu å nu vill jag inte ha mer. Mysigt att gå på bio en sånn här dag, jag passade på att städa och fota. Kram

Viola sa...

Nu har vi fått så vi klarar oss hela sommaren ut tror jag, jissis vad det vräkt ned och ännu småregnar det, blir nu vattenhålet ett par dagar, ha en fin vecka, kram