onsdag 28 juli 2010

Titt ut:)

Kul att du tittar in!
Vad har hänt här sen sist då??
Jodu, här har det målats och tapetserats för glatta livet.
MellanJ:s rum har nu fått lite ny fräsch färg på väggarna men än får ni vänta lite på det slutgiltiga resultatet.
Några "mitt- i- bilder" får ni inte se för jag har glömt bort att plåta resultatet i dagsljus...:(
*
Tro dock inte att vi jobbar dygnet runt på det här stället;)
*fniss*

Nej, igår packade vi in oss i bilen och sträckkörde till Göteborg då vi lovat barnen ett besök på Liseberg i sommar.
Vi brukar vanligtvis åka när det är lågsäsong och nu kommer jag ihåg varför...
Jisses vad folk!!!
*
Som tur är finns det små oaser där man kan dra sig tillbaka, ta en glass och bara njuta av tillvaron.
Ja, jag gjorde det genom fotolinsen som vanligt;)
*
*
*
*
I natt kom vi hem igen, och efter en riktig sovmorgon så körde maken och jag igång med tapetseringsprojekt numero uno.
*
För några dagar sedan åkte wall cover upp på dotras väggar
Ja, iallafall på de 1 1/2 som skulle tapetseras.
Resterande väggar målade jag ju vita för två somrar sedan och sedan skulle det ju tapetseras...
men den rätta tapeten dök inte upp förrän nu...
*
Den vänstra bilden togs i förrgår och den högra idag när vi precis kört igång med tapetseringen.

*

Jag tycker den är supersnygg, tapeten, som vi hittade på Rusta
(av alla ställen, för det hade jag inte väntat mig...men de har en hel del snygga faktiskt!)
*
Den halva väggen som tapetserades var den till snutt som är till vänster om murstocken, som målats vit tidigare.
Här har dotra sin sekretär och lite annan förvaring.
*

Till höger om murstocken är nytapetserade vägg nummer 2.
*

Här har hon sin stora Expedithylla från IKEA.
(just nu i rörigt skick då vi petade in allt möjligt i hyllan för att kunna börja göra i ordning, hon är just nu i städartagen men vem orkar vänta med att plåta...? Inte jag iallafall!!)
*
*

Sedan tidigare har dotra rött som accentfärg.
*

Här har även anslagstavlan kommit på plats igen.
Den håller just nu på att genomgår en ansiktslyftningen även den;)
*
Spegeln är ett riktigt fynd.
Köpt i IKEA:s fyndshop:)
Den var trären för ett par dagar sedan men nu är den svart!
*
Den där hängaren ovanför sekretären då...undrar kanske någon?!
*
Jo se där hänger några små förvaringshinkar med pennor, sudd och annat småplock som är bra att ha när man är kreativ som min dotra är:)
*
Jag kunde inte låta bli att ställa dit den engelska telefonkiosken som dottern köpte förra året då vi var i Edinburgh.
*
Andra halvan av rummet är inte i fotoskick just nu så helheten får ni se en annan gång.
*
Ofta tittar vi bara framåt i livet.
Springer från mål till mål.
Eller så ser vi tillbaka för mycket.
Gör som jag någon gång ibland och titta uppåt.
Då kan du fånga en sådan här härlig känsla:)
*
Kram Annica

3 kommentarer:

S o F sa...

Instämmer - supersöt tapet!

Förstår om dotter (och mamma;) är riktigt nöjda.

Ha det fortsatt gott!

annette sa...

Hos Dej/Er är det full fart märker jag, Liseberg under högsäsong är nog en upplevelse i sig bara det förutom allt kul som finns där;)
Snyggt att Du lyckades fota lite vacra blommor och annat trots utan att få med en massa människor.
Urläcker blev tapeten, förstår att Du är nöjd med den, och även nöjd med Ditt arbete skall Du vara.

Kram

Nytt och Slitet/Louise sa...

Den tapeten va jättefin!!! Jag älskar när det går från vitt till svart,sedan är det ju också så lätt att matcha det med vilken annan färg som helst om man vill.

Önskar dig en trevlig fredagskväll/Goa kramen M-L