tisdag 7 oktober 2008

En olycka kommer sällan ensam...

Lite gnällhetsvarning var det ju på mitt förra inlägg.
Kanske var det därför jag "straffades" med ännu lite elände...
För natten till måndag fick jag förutom min migrän och min mensvärk även tandvärk
Tog mig till jobbet på måndagen och gick på smärtstillande hela dagen då det inte gick att få en tandläkartid på momangen.
Men idag har jag varit där och fått min dom.
En tand behöver rotfyllas...
*suck*
Det kommer med andra ord göra ont både i tanden och i plånboken ett tag!
Men nu ska jag verkligen inte gnälla mer utan istället se det glada och positiva i tillvaron!
(risken är ju att jag annars blir straffad igen;)
Idag har vi fått njuta av en riktigt vacker höstdag.
Strålande sol...ååååh så ljuvligt!
I morgon hoppas jag på likadant väder!
Då ska jag nämligen på ännu en dag i utomhuspedagogikens tecken...
vilket jag ser fram emot.
Trots att det egentligen är min lediga dag.
Jag tar ledigt på torsdag istället, vilket passar perfekt då de äldsta barnens skola har ändrat schemat för att vi föräldrar ska ges större möjlighet att hälsa på.
De ska då gå i skolan mellan klockan 13 och 18.
Just nu är det många bloggare som verkar ha hamnat i höstdepressionens klor.
Några tycker att livet snurrar lite för fort och väljer att ta en liten timeout från bloggandet en period...
Jag är ju där och tassar själv emellanåt - i höstdepressionens och stressens land... men för mig hjälper det att skriva av mig här på bloggen som lite rekreation.
Jag önskar jag kunde skicka er varsitt av dessa fantastiskt vackra kort!
Ni får njuta av dem här på bloggen istället.


Ta hand om er!
Kram Annica

PS. Jag har inte ork att tassa runt till er alla ikväll. Hoppas jag är välkommen imorgon istället;)

15 kommentarer:

Nettan sa...

MMigrän, mensvärk & tandvärk...stackars dig, inga roliga dagar du haft !

Har oxå anat höstdepression hos vissa bloggare, men inget ont, som inte har nått gott med sig ...;0)

Har själv 2 av dessa kort jag gjort tavlor av, så fina !

Ha det gott & lycka till med tanden.
P.S " Billigare & dra ut den "
Kram Nettan

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Harrejeligen, tandvärk också!!?! Kära nån. Krya på dej! Men vad märkligt, när jag läste ditt inlägg, för jag har tänkt raka motsatsen! Tycker många bara ääälskar hösten med allt mys pys! Kanske beror på vilka bloggar man läser ;o)
Själv skulle jag gärna ha vår och sommar året runt! Kram till dej!//Linda

Katta sa...

Vilka vackra kort och ord.Det var en udda skoltid för er i morgon. Ha det bättre :) Kram Katta

Ullis/Leva på landet sa...

Du är så välkommen i morgon så. Blir nog ett nytt inlägg hos mig då. Har en liten bloggträff på gång, *s*. Hoppas verkligen att det blir en sådan där fin höstdag i morgon när du ska vara ute. Här är det mannen som får vra med barnen i skolan när det är sådana dagar. Känner att det är bättre då det är i samma område som jag jobbar. Har ju faktiskt haft honom med i klassen när jag hade mina egan barn.

Kram Ullis

♥ Fyra årstider sa...

Visst är det så att bloggandet tar tid. Det gäller att inte lägga prestige i det hela, utan mer njuta. Tycker man att man har för mycket så måste något vika, för mig är bloggandet avkoppling.
Kram Lotta

Synnøve. sa...

Du har det inte så gott nu ser jag.
Vet att det går över, men det kan ta tid.Tandvärken är värst tror jag.
Jag väljer och tror att du får en fin dag ute i naturen och kan glömma smärtan för en stund.
Tänker på dig.
Njut av höstsolen om du har den idag.
Kramen Synne.

Karin i Villa Grå sa...

Halloj vännen!

Om du inte vågar gnälla mer kan ju vi besökare läsa den första delen av ditt inlägg om och om igen, då blir det liksom en himla massa gnäll till slut, utan att du behöver utmana ödet *smart* ;-)

Nä, visst måste man få lätta på trycket och gnälla av sig mellan varven. Jag har också märkt att en del blir låga nu när hösten är här och skäms nästan lite för att jag själv njuter i fulla drag av att sommaren definitivt är över. I juli brukar jag deppa och sedan när det är som allra mörkast i november och vi inte satt igång på allvar med julpyntet än. Och handen på hjärtat, hur kul är det i mars när det är mörkt och slaskigt? Blä.

Tack rara för att du hoppas på det bästa för vår minstings del! Barn med autism får ju inte automatiskt rätt att gå i särskola längre, det krävs att de har en utvecklingsstörning dessutom. Alltså kan gravt autistiska barn hamna i vanliga klasser där lärarna måste slå knut på sig själva för att få det hela att fungera :-( Skolan vi hittat i Uppsala välkomnar alla barn med autism, oavsett om de dessutom är utvecklingsstörda eller inte.

Det är märkligt hur det kan prackas på mer och mer på lärarna. Är det inte så att ni förväntas uppfostra barnen i lika stor utsträckning som ni ska utbilda dem?

Upps, nu blev det här gnälligt värre också! :-O

Stor kram!

Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Du är välkommen precis när som helst!
Det var ingen rolig historia att få tandvärk ovanpå allt annat! Och rotfyllning också, din stackare. Jag lider med dej! Men det är ju skönt att det går att åtgärda, för tandvärk är ju hemskt!
Tack för de fina korten!
Kram
Marie

annette sa...

Ja,nog sjutton känner jag mej som en i gruppen med höstdepressioner just nu, fanatsin är på noll, orken på noll, så det är bra att Du använder bloggen för att skriva av Dej vilket jag inte gör, då kan jag ju gnälla lite på Din blogg;)
Hoppas tanden är bättre!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam //annette

Sussi sa...

Men stackars dig...Du har verkligen all anledning till att klaga. Hoppas dina krämpor försvinner snart.

Fina kort du har på bloggen

Levindas Värld sa...

Hej!

Ja varför är det alltid så att en olycka aldrig kommer ensam? Man ska alltid drabbas av flera saker samtidigt, tycker jag verkar väldigt onödigt!!

Men hoppas du får bot på tandvärken snart!

Vackra bilder du bjussar på, kramis!

Ullis/Leva på landet sa...

Tack goa du för de orden. Klart att du kan välja vilken blogg du vill lägga den på, eller varför inte lägga den i båda. Det är du värd. Kan lägga till länken till denna blogg också bredvid.

Kram Ullis

Viola sa...

Nu har du visst lite osis tror jag, men vi få ju njuta av vackert höstväder, som du säger ser jag oxå bloggen som något som iaf piggar upp mig i höstmörkret, jag har alltid haft det kämpigt med den årstiden, planerade igår med nostalgi- Marie vår bloggträff info kommer snart, något att glädjas åt, ha det gott vännen, kram VIOLAN

LillaFlisan sa...

Stackars dig, migrän är hemskt, vidrigt och förstör så mycket. Jag har det också men jag är oerhört hjälpt av akupunktur. (trodde verkligen inte på sånt där hokus pokus, men det funkar!!!!)

Fnissade åt åt att din man är lika dan som min. Fast jag tror att vi har tur, vi kan göra lite som vi vill här hemma med inredningen!

Hoppas att inte tandläkarräkningen blir allt för dyr (tycker ofta att det är en nolla för mycket på kvittona ;-))

Kram Flisan

Stina sa...

Haha...ja tänkte inte på det. Tror att jag skrattar på mig.
Först anka och sedan Kålmården.

Ja du vet ju hur man är...helt däng.:-)
Kramis