lördag 18 oktober 2008

Lugn lördag

Medan maken och ett gäng barn kuskat Östergötland runt för att spela innebandy idag har jag själv och mellansonen hållit oss hemma och haft det ganska lugnt och skönt.
Egentligen var planen att ha en riktig familjedag men det "sket sig" som man brukar säga...
Så jag har passat på att röja lite utomhus och så har jag målat andra lagret på min stora förvaringslåda.
I gårdagens inlägg handlade det om vårt blivande skafferi.

Jag fick då den efterlängtade skylten som jag beställt av Susanne och som raskt hängdes upp på dörren till den i dagligt tal kallade skrubben men som ska bli ett härligt skafferi.

Ja, de fungerar redan idag som skafferi men kan även liknas vid en soptipp då all vår sopsortering just nu hamnar här inne för vidare transport.
Som jag skrev igår tänker jag mig panel på väggarna och så hyllplan och konsoller så där lite charmigt lantligt ni vet.
Eftersom jag vet hur jag vill ha det så har jag tjuvstartat lite med förvaring dit in. Samtidigt är jag ju fullt medveten om att det liksom inte är prio ett på listan att få iordning där inne så jag förväntar mig inte att maken, den oäkta ni vet, ska hjälpa mig att fixa det nu omedelbums.

Men lite shopping dit in har jag ägnat mig åt lite då och då:)
Bland annat tänker jag mig söta burkar med allehanda saker i.
Dessa söta burkar fyndades på Panduros rea för en billig penning.
Här har ni en hel stapel med Tilda-burkar som bara väntar på att skafferiet ska bli iordninggjort!
I veckan fick jag denna fina kudde av äldste sonen.
Den har han tillverkat i slöjden.
Tror att han vet att mamma gillar blommigt:)


Jag tycker den passar bra ihop med den söta kudde som jag fick av dottern för bara ett litet tag sedan:)
Nej nu ska jag äta mat.
Ha en fortsatt bra lördag!
Kram Annica

17 kommentarer:

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej!!
Va härligt skaferiet kommer bli..Ser fram mot fler bilder..
Kram Linda

♥ Fyra årstider sa...

Nu blev jag sugen på Tilda burkar och en skafferi skylt. Har också städat skafferiet, men inga så fina burkar som du.
Kram Lotta♥

Sara sa...

Hejsan
Så snyggt det blir i skafferiet med dina ljuvliga burkar :-) Skylten var supernice!
Ha det så fint.
Kram Sara

Gårdsromantik sa...

Jag är också så sugen på ett skafferi!

Vilka fina burkar du fyndat - dags för en tur till Panduros webbshop.

Kram Maud

lottens vita och gröna sa...

ljuvliga kuddar, betyder ännu mer när det är gjorda av ens små älsklingar, handmade by love!
ha det bäst vännen!
varmkram lotten

Lallis - liv och leverne sa...

Vad härligt med skafferiet:)
Kul att inreda. och det kommer ju att bli hur bra som helst!
Kram Lallis

Katta sa...

Vilken snygg skylt, hon är duktig på att texta hon Susanne.Härligt att ha ett sånt gammaldax skafferi.Fina burkar du köpt dit med, du är nog lite som jag du och samlar på dig i förebyggande syfte liksom.Men vilken fin kudde sonen gjort då och dotterns med , det är så gulligt när de kommer hem och är stolta över nåt de gjort.Min son har träslöjd för första gången nu och kom nyligen hem med sitt första alster en namnskylt stolt som en tupp är han.Ha en bra söndag, kram Katta

Ofelias Hus sa...

Vad mysigt med ett stort skafferi, det kommer att bli super med dina nya burkar!
Så gulligt av dina barn att sy kuddar åt dig och blommiga dessutom...
Ha en skön söndag
Kram
Anette

Anneli sa...

Det kommer att bli Super... :-)
Kram/Annelie

StrandviksVillan sa...

Så härligt att ha möjlighet att göra ett skafferi! Det utrymmet finns ju inte i alla hus...
Ooo - den där tapeten med beiga blommor i bakgrunden gillar jag!

Huset på kullen sa...

Vad fint skafferiet kommer att bli. Skylten är jättefin.

Ha en bra kväll! Kram Linda

Dorthe sa...

Hei..
Sød sød skilt til din dør, og mange fine Tilda-burkar.
Ønsker dig en god uge..
Kram Dorthe

Design i tid och rum sa...

Hej! allt bra med dig ?
så fina burkar,jag själv har några men inte så mycke som du.
Kudden du fått av din son, är vackert och han vet mammas stil.
Så snällt!
Ha en bra början på veckan...kramar Dadda

Stämningsfullt sa...

Hej!
åh så fina saker du har köpt till skafferiet!! det kommer att bli kanon!
Kram!

Vecka - Vecka sa...

Kommer att bli så fint i skafferiet! En sån skylt borde vi också ha! Fast vi egentligen använder vårt skafferi som förvaring för alla fula apparater..

Kram,Lotta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt med ett skafferi! det kommer att bli jättefint... och maed alla burkar du redan skaffat så blir det en strålande ordning därinne.
Kram
Marie

PiaMaria sa...

Ditt skafferi kommer att bli ursnyggt!! ÄLSKAR skylten!!

kram Pia