fredag 3 oktober 2008

Felgiganten och lite annan shopping

Idag kom den då
Ä N T L I G E N!
Den torktumlare som vi beställde från Elgiganten för två veckor sedan och som sedan dess varit först trasig och sedan försvunnen alltså...
Första leveransen kom först efter en vecka och då var den pajko.
*suck*
Vi blev lovade ny leverans i onsdags men den dök inte upp och sedan dess har buden varit många på var den befunnit sig.
Den är verkligen berest iallafall den lilla torktumlaren, iallafall om man lyssnar på Felgigantens personal som igår påstod att den var a) i Norrköping b) i Jönköping och c) i Kungsängen (Stockholm)...
Idag när Posten kom med leveransen så vågade jag inte släppa iväg chaffisen förrän jag gått ett varv runt tumlaren för att kolla så att den såg hel ut.
Nu håller jag en tumme för att den faktiskt är det oxå så att den inte har några elfel eller liknande...!
I förra helgen var jag ju och shoppade lite innan vi skulle åka till brorsan på fest.
Jag lovade att visa min inköp men det föll liksom bort i jakten på torktumlaren.
Här kommer iallafall en liten bild- och ordkavalkad över inköpen:)
Jag älskar ju zinkkrukor så dessa fick följa med hem...
Tillsammans med två ljuslyktor med härligt doftande ljus.
Ni ser väl vad de har för doft:)


Småplock är alltid roligt och det blev en del söta pinnar att dekorera med.
De fanns i färgerna zink, vitt och rosa så det blev ett par av varje.


De små bollarna var på rea och passade även de i den färgställning som jag är sugen på att dekorera med nu.

Två söta zinkstrutar att hänga på väggen fick följa med hem.

Och så en liten vit skylt att skriva på.
Och så dekorationsrosor i två storlekar.
Vita såklart:)



Två söta små pärlhjärtan...

Och en "kvist" med rosa pärlor (oxå rea).
Ja, här har ni hela härligheten samlad på en och samma bild... (ja nästan för "kvisten" saknas...)

Jag är riktigt nöjd med mina inköp och värst dyrt blev det inte heller!
Ikväll väntar fredagsmys med barnen då maken är bortbjuden på pilsner.
Kinamat är beställd och chips att tugga på framför en film finns:)
Då blir nog barnen nöjda och glada.
Själv ska jag njuta av inte mindre än två inredningstidningar.
Igår hade jag lyckan att få "Drömhem & Trädgård" i lådan och idag låg "Allt i hemmet" och väntade på mig:)
Hoppas ni får en riktigt skön fredagskväll!
Kram Annica



30 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så mycket fina saker du har har köpt! Vad roligt :)
Kram!

Anonym sa...

Åhh, vad mycket fina saker du visar. Låter som ni ska ha det riktigt mysigt ikväll:-)
Vilken tur att du fick leveransen till slut.
Kram

Helena Sjögren sa...

Å så mycket vackert du kommit över.. Jag älskar också zink.

Nu får du gosa ner dig i soffan och njuta av dina tidningar . Trevlig helg !KRAAAAAAAAAAAM

Nettan sa...

Vad bra att eran " torktunlare " hittade hem tillslut !!

Fina saker har du shoppat med, nu ska det pyntas förstår jag =0).
P.S har oxå köpt chips till soffan, här ska mysas .. ;0)
Trevlig helg..
Kram Nettan

Sara sa...

Hej där!
Det var mycket fint du fått med dig hem och i en underbar färgskala. Passar perfekt på hösten. Önskar dig en fin helg.
Kram Sara

Katta sa...

Hoppas verkligen att tumlaren funkar nu då.Vilka fina saker du köpt gillar verkligen korgarna och strutarna förståss.Allt i hemmet har jag med fått i dag tyckte den var riktigt i min smak. Ha en härlig fredagsmyskväll det ska vi med ha, kram Katta

LillaFlisan sa...

Oj, så mycket fint du visar!
Härliga färger!!!
Trevlig helg!

Kram Flisan

Linda sa...

Vad mycket fint du har hittat! Underbara färger!

Hoppas du får en riktigt skön helg! Jag har ledigt hela helgen och ska njuta av tidiningarna som kom hem till mig med.

Kram Linda

♥ Fyra årstider sa...

Vad många söta saker du har handlat. Kul att få komma hem med så mycket fint.
Kram Lotta

annica sa...

Va mycket fint du har köpt,Kul med lite nytt att pynta med..Hösten är bra för då blir det mycket pyssel gjort,så är det hos mig :-)
Ha en skön Fredag//Kram Annica

Vecka - Vecka sa...

Oj så mycket fint! Blir riktigt shoppingsugen, men tyvärr finns inte sådana pengar just nu..

Ha en skön fredagskväll och en trevlig helg!

Kram,Lotta

annette sa...

Oj, oj Nu fick jag ju svar på frågan om torktummlaren, är det full fart på den nu??
Och så mycket vackert och fint Du handlade förra veckan, den affären får jag nog besöka SNART, sådana saker tycker jag är kul lyser upp så mycket.
Konstig grej, jag har inte fått det här inlägget på Bloggkoll!

Ha det nu så mysigt ikväll, ät och må gott!

Kramen //annette

Living by Milla sa...

Vilka mysiga saker - strutarna var tokfina!
Håller en tumme jag med för tumlaren.

Ha en härlig helg!
kram Camilla

Viola sa...

Fina saker du hittat på din shoppingtur, ha en riktigt skön helg, kramis VIOLAN

Stina sa...

Vad mycket pysselmys du har skaffat då.:-) Kramis

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Viken tur att tumlaren kommit hem äntligen....och vilka underbart söta grejer du shoppat :)
Ha en trevlig helg
Kram Therese

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket härliga saker du köpt. Kommer hem till dig och hämtar lite, *s*. Fick Allt i hemmet o Hus och hem idag så jag har också att göra i helgen.


Kramar Ullis

Ofelias Hus sa...

Fina fynd du gjorde!
Men vilket tjorv med torktumlaren, jag lider med dig, i en stor familj måste det flyta med tvätten annars fungerar det inte...tur att det inte var tvättmaskinen, det hade ju blivit riktigt panik då...

Vad söt sonen din var i sin nya mössa, klart att den ska vara på i sängen också!!
Kram och trevlig helg!
Anette

Gårdsromantik sa...

Drömhem och tädgård trodde jag att jag prenumererade på?
Förstår att du är nöjd med dina fina fynd!

Krukorna specielt var ju superfina!

Kram Maud

Anonym sa...

Hejsan!

oj, oj vad mycket fint du inhandlat!
Zinkkrukorna var jättefina!

Vad skönt att torktumlaren äntligen hamnade hos er, inte kul att var utan!

Vad ska du hitta på för nåt fint med sakerna du köpte?

Ha en undarbar helg!

Kram Bodil.

IKT i min vardag sa...

Så fina saker! Zinkkrukorna är supersnygga!

Det lät som en riktig supermysig fredagskväll som ni hade igår, hoppas resten av helgen blir fortsatt mysig och skön.

Idag ska vi lyxa till det med oxfile, potatisgratäng och MASSOR av stekta kantareller :-)Mums!

Kram

Anonym sa...

Hej!
Vad roligt att du fann mig, så att jag kunde finna din superfina blogg! Jag gillar också zink, strutarna är fina. Lyckan tjej att hitta sådana. Jag blir lite avis på alla er som kan shoppa, själv kommer jag ut på shopping typ fyra gånger om året!! Bor så långt ute på landet med långt till shopping, om man inte räknar bensinmacken och mataffären! Dit är det bra drygt 2 mil.
Men vi har trots allt valt att bo här själv! Ha det bra!
Hulda

Anonym sa...

Vad mycket fina saker...ohh vad kul.

Jag har också precis lika dana
zink krukor...underbara.

ha en fortsatt gooo helg

KRAM

Nina

me and alice sa...

Hej Annica!!
Vad mycket gulliga saker du köpt! Är tokig i just doftljus! Kan man aldrig få för många av...eller hur!?
Blev så full i skratt...Felgiganten, Hi, hi... Vad fyndig du är. Hoppas den senaste tumlaren är ok!
Visst får du beställa en skylt. De kostar 80:- +frakt(ca10:-)
Maila mig bara din adress så kommer den...
kram Susanne

Sussi sa...

Så mycke fint du fick med dig hem. Jag tycker också om zinkkrukor. Har faktist samma som du köpte, fast som en hink. Har haft pelagon i dom i sommar. Jätte fint! ha en fortsatt trevlig helg!

Vecka - Vecka sa...

Tack för grattisarna! Är jätte glad jag med! Det här är nog början på något spännande känner jag..

Kram,Lotta

Mjuka sa...

Så mycket fint du shoppat!!! Mysigt!
Ha en fin söndag
kram M

Stina sa...

Ta hand om dig gumman och håll magen varm. Puss och Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Inväntar mitt årilga tandläkarbesök på höstlovet. Vi åker ända till Sala men det beror på att min kusin är tandläkare och har eget. Passar på att hälsa på mor o far också då. HHoppas att du får lite pengar kvar till lite småpynt i alla fall, *s*.

Kram Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad mycket fint:)
Jag blir glad av din blogg och komemr helt klart igen!
Mvh Lallis