fredag 17 oktober 2008

Äääääntligen;)

Tjoho, tjolahopp och hurra!
Ser ni något annorlunda på bilden?
Titta längst ner...mot golvet till...
Jajamän!
Äntligen har så våra lister kommit på plats i hallen!
Måste ju bara lägga upp ett litet bildbevis på att den oäkta maken slagit mig med häpnad idag.
(han blev lite sur så jag trodde han skulle slå mig med hammaren när jag förevigade honom med hammaren i högsta hugg spikandes lister *fniss*)
Utan att jag tjatade eller ens nämnde det tog han tag i "listernapåplats"-projektet ända till telefonen ringde...
Då fortsatte jag att mäta och såga till bitarna och sedan kom han till min undsättning och hjälpte till att få resterande bitar på plats.
Nu återstår bara för mig att plocka fram pensel och färg och stryka ett lager till på listerna för att dölja spikarna:)
Idag kom det en liten överraskning i brevlådan.
Ja, egentligen var det ju inte så överraskande för jag har ju beställt den själv...
men att den kom just idag var ju en överraskning för mig:)
Ett litet paket med efterlängtat innehåll...

En skylt till vårt skafferi som jag beställt av Susanne.


Den hängde jag genast upp på dörren till det "rum" som till vardags kallas "skrubben" här i huset.

Här inne förvaras husets konserver och torrvaror och så finns här en frysbox.
Tanken är att det ska bli ett vackert skafferi i framtiden.
Men det arbetet går sakta framåt.
Det finns liksom andra saker som ligger före i prioriteringsordningen...

Vi har iallafall fått golvet på plats men så småningom vill jag att de nu tapetklädda väggarna ska ha vit panel istället.
Konsoller med hyllplan vill jag ha på väggarna så att alla mina burkar i plåt och glas får plats.
Jag längtar...


Ha en härlig helg!
Kram Annica


17 kommentarer:

Södralycke sa...

Det är en bedrift att få upp lister! Har fortfarande inte fått upp alla våra i köket, trots att det är 1 1/2år sedan vi fick köket klart :)
Superfin skylt!

Trevlig helg! Kram Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att få beviset. Så fin skylt du köpt av Susanne. Förhoppningsvis träffar jag henne på söndag. Det ser jag fram mot. Ja det är nu jag ska till Flen. Blir ng väldigt givande då det är jag som är med och har hand om kursen. Då blir det ju det vi tycker, *s*.

Kram Ullis

LillaFlisan sa...

ÅHH, vad jag är avundsjuk!!!
Ett skafferi!!!
Det vill jag också ha.....
Underbar skylt!!!
Ta hand om dig och trevlig helg!!!!


Flisan

♥ Fyra årstider sa...

Härligt att få färdigt, men skylten var det mest underbara...
Kram Lotta

marita blücher sa...

Hej Annica,
Vilken fin skylt du köpt och så avundsjuk jag blir på ett skafferi i den storleksordningen, tänk så mycket bättre ordning man skulle kunna ha...... Så skönt att listerna kommit på plats - ibland tar de där sista små detaljerna sådan tid att få ordning på - begriper inte riktigt varför, men det känns igen.
Tusen tack för din kommentar och ha det så bra.
Kramis/Marita

Anonym sa...

hej gumman! vad fint det blev :) älskar din skylt, måste gå in på hennes sida och kolla :)

ja jag måste ha missat din award till mig, ska kolla nu! idag ska jag ut i trädgården och såga ner lite buskar som växt sig skitstora, nu är det slut på det! nu ska det bli höstsnyggt!

stor kram sara

Linda sa...

Vilken vacker skylt, helt underbar!

Hoppas du får en riktigt trevlig helg! Kram Linda

Helena Sjögren sa...

Ja du det kan ta tid att få upp lister efter rust.. Fortfarande fattas det nån uppe på våran hall sedan rusten i somras. Men , den som väntar på ngt. gott du vet...

Visst blev det shoppa shoppa shooooppa på Ullared. Visar min klipp till veckan .
I kväll blir det bankett , ha det så gott min vän . Kram Helena

Sara sa...

Hejsan
Kan han komma hit och spika lister i köket? De blir aldrig uppsatta, måste ta tag i det.
Kram Sara

karofina sa...

lister gör verkligen allt!! vilken skillnade det blir! när vi flyttade hit fanns typ ina lister nånstans och vad trist det är att såga, mäta och spika. blä! roligare saker kan man göra! men det blir ju en enorm skillnad. vissa kommer ju aldrig riktigt loss med de sista detaljerna och då ser ju rummet bara halvfärdigt ut!

skitsnygg skafferi-skylt. hur många kronor fick du ge för den?

kramar!

PiaMaria sa...

Din blogg är SÅ fin....får jag länka dej bland mina favoriter?

Kram PiaMaria

PiaMaria sa...

Nu finns du hos mej... tack för det!

kram Pia

Anneli sa...

Vad härligt med ett Skafferi - vad bra, praktist fint man kan göra då... ;)
Håller med - Visst blir man inspirerad av alla bloggar, det bara kastar sig på en alla härliga saker alla gör - tycker det är så kul att se...
Kramis/Annelie

Stina sa...

Vad fint ni gör...och vilken fin skylt. :-) Kram

Malin sa...

Oj, vilken tjusig. Önskar att jag hade en skrubb, förråd, gardrob..eller vadsom helst där jag kunde hänga en sån skafferiskylt.
Har en fin som det står hjärterum på men det är nåt lite extra över att ha en skrubb eller ett skafferi.
Superfin!

IKT i min vardag sa...

Kul att listerna är på plats! Så himla söt skylt! Jag har dille på skyltar så jag får kika in hos henne :)

Kram och fortsatt härlig helg!

PiaMaria sa...

Nu har jag länkat dej bland mina favoriter...Tack för det!!

Kram PiaMaria