söndag 12 oktober 2008

Underbart härlig höstsöndag

Ja, det har det bjudits på här i Östergötland.
Lika blåsig och regnig som lördagen var har söndagen varit solig och vacker!
Och det tackar man ju för!

Det är bara någon dag sedan jag fick en award av goa Ullis.
Idag när jag tittade in i bloggarnas värld visade det sig att jag fått en till.
Från Annette kommer denna härliga award.
Jag fick den för att jag ger henne inspiration och det är jag såklart glad över!
Det är så kul att höra att jag med min blogg ger lite inspiration.
Själv är jag ju inspirerad till max av alla er härliga människor därute.
Inredningsbloggare och fotobloggare eller bara livsbloggare.
Tack för att ni finns där ute och ger mig inspiration!!

Tanken är att jag ska ge den vidare men jag har lite svårt att välja ut några enstaka bloggar så jag får avvakta till i morgon...

Så länge bjuder jag med er på promenad i det vackra höstsverige.
Jag tog egentligen massor av bilder men har valt ut några som får representera dagens promenix.

Färgprakten som slår emot oss när vi vandrar här hemma i trakten är nästan bedövande.

Det finns så mycket som är vackert och så mycket som gör mig glad.
Att se barnen klättra omkring i träd är en vacker syn:)

Vår promenad idag har gått både i skog ...
och vid hav.
Och så lite på berg...
Utsikten är så fantastisk!
Så rogivande...
Hoppas ni haft en härlig helg därute i vårt avlånga land!
(ja och på andra ställen i geografins oxå såklart!)

I morgon är det ny arbetsdag och jag ska upp tidigt.
Dags att krypa till kojs med andra ord!
Kram Annica

25 kommentarer:

Living by Milla sa...

Grattis till den fina utmärkelsen! Härliga höstbilder du bjuder på. Fast det har varit en vacker höstdag har jag mest varit inne...och målat.;)

kram Camilla

Gnistrande snö sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gnistrande snö sa...

Underbara bilder, vilken liten glad söting i trädet :-)

Kram

Viola sa...

Hej Annica, härligat vackra bilder, och grattis igen till utmärkelsen, den är du verkligen värd, vi hoppas att du kan komma på träffen, det skulle vara så kul att ses och träffa människorna bakom bloggen, ha en bra vecka, kram VIOLA

Helena Sjögren sa...

Grattis till din nya utmärkelse ! Visst e det ett roligt sätt att få lite uppmuntran på ...
Härliga höst bilder du bjuder oss på. Vi har haft en härlig söndag sol å 14 grader varmt . Så skönt !

Sara sa...

Hej
Grattis till den fina awarden. Vilka underbara höstbilder. I går var det verkligen fint i Östergötland.Önskar dig en fin vecka.
Kram Sara

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Grattis till din award! Underbara höstbilder :)

Kram Therese

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Grattis till din utmärkelse. Samtidigt tackar jag för den du gav mig.
Har inte haft tid att jogga runt bloggspåret nu på några dagar eftersom jag haft familjen på besök.
Ska ta med mig den og ge den vidare.
Ha det så gott.
kramen en sliten Synne.

IKT i min vardag sa...

Stort lycka till i tävlingen!

Kram Linda

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhh ni har ju också haft de härligt i sköna höstsolen...
Kram Linda

Gårdsromantik sa...

Så vackert det är där ni bor!

Härliga höstbilder av härliga barn!

Kram Maud

Lilla huset på prärien sa...

Grattis till din utmärkelse - visst är det härliga höstdagar det bjuds på här i vårt Svea Rike. Tänk vad exotiskt Sverige är med alla årstiderna!

Kram Jenny

Ofelias Hus sa...

Grattis till din utmärkelse!
Så fina färgsprakande bilder du visar, hösten är verkligen en färgklick.

Vad mysigt med gryta och tända ljus...jag gillar också när bilderna är lite suddiga, jag tar ofta utan blixt just därför, då blir mysfaktorn hög!
Kram
Anette

Norrdalen sa...

Vilka härliga höstbilder du visar! Det är vackert med den här årstiden. Även om jag gärna hoppar över till våren direkt efter :)

Tack för din kommentar i min blogg, värmer så gott!

me and alice sa...

Hej annica!!
Förlåt att jag inte hört av mig. Har bara haft så fasligt mycket att göra. Din skafferi skylt är klar och jag skickar den i morgon...
Kram Susanne

LillaFlisan sa...

Grattis!

Njuter av bilderna....Havet.....



Flisan

Anneli sa...

Grattis till din Utmärkelse ... denär du värd... ;)
Jättehärliga Höstbilder - Visst är det fint med Hösten.
Kramis/Annelie

Anonym sa...

hej gumman! grattis till din utmärkelse :) den är du värd! du har hållit mina livsandar uppe iaf under min sjukdomstid med dina glada tillrop, och det tackar jag för :)

vilka fina bilder du tagit, älskar hav, skulle vilja bo närmre.. men jag har ju slussarna här hemma som jag tycker är så vackra!

ja här hemma är nästan allt som vanligt.. och det är så kul att se sambons ögon glittra när han pratar om renoveringen nu, tror vi kommit i andra andningen.. ett tag var det bara pest! men som sagt jag har fått ny inspiration :)

hoppas allt är bra annars :)

stor kram sara

Karin i Villa Grå sa...

Hej Annica!

Grattis till utmärkelserna! De kommer att hagla över dig så länge du håller din blogg igång, det är ett som är säkert *ler*

Jag älskar verkligen hösten så ditt inlägg faller mig så klart i smaken :-) Färgerna är fantastiska, luften är så ren och klar, lugnet lägger sig efter sommarens hysteri och det är fritt fram att tända ljus och bara mysa när mörkret lägger sig. Ljuvligt!

Lika ljuvlig är bilden på det glada barnet i trädet :-)

Ha det bäst!

Kram, Karin

Hagbacken sa...

Ååå, vilka vackra bilder! Tack så mycket för din hälsning! har inte orkat svara el rättare sagt tagit mig för..men det kommer...Passar på att lämna en kram här så länge//Linda

Malin sa...

Hej hej!
Grattis!
Hoppas allt är bra annars med dig.
Kramar Malin

Södralycke sa...

Vilka fina höstbilder! Det är verkligen något speciellt med hösten.....

Det var många saker som fick sig en släng med penseln i helgen ser jag :) Håller med om att det är avkopplande att måla....

Hoppas du får en skön vecka, kram Johanna

Katta sa...

Hoppas att du har en bra vecka,kram Katta

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Vilka fina bilder! Bara att ta in, och njuta av!

Ha en jättebra onsdag!

//L

Vecka - Vecka sa...

Grattis till utmärkelsen!
Härliga bilder! Roligt att få följa med på er höstpromenad!

Kram,Lotta