onsdag 29 oktober 2008

Höstlov & mörker

Ja, inte hjälper det att ställa om klockan inte!
Här är så mörkt iallafall!
Trist är ordet!!
Igår kom minstingen till mig med ett önskemål.
-Jag vill måla på en sten mamma...
Ok, ut och leta målningsbara stenar på tomten...
Fram med penslar och hobbyfärg...
Efter lite målarkluddande och lite glitter såg stenen som minstingen valde ut så här:

När den torkat klistrade vi dit en liten nyckelpiga och så skrev jag sonens namn.
Han blev sååå nöjd!
Nu ska den slås in i paket och ges bort till jul.

Idag har det varit en riktig tråkdag.
Bokade biljetter hos SJ och upptäckte att en sak blivit fel.
Testade då att göra en ombokning men SJ:s sida bara påstod att det var något fel på sajten hela tiden så jag fick ta mig in till stan och köa för att reda ut problemet.
*suck*
Inte blev dagen roligare av att jag skulle till tandläkaren heller!
Hade ju ett hål som skulle åtgärdas och var inne och fick den borrad för två veckor sedan.
Förra veckan rasade halva tanden och igår började värken från helvetet!
Avböjde att laga den för elvatusen kronor och drog ut den istället...

Tur man kan tända ljus i mörkret när man känner att livsgnistan inte är på topp.
Då blir livet lite ljusare och mysigare!





Kram på er alla

Annica



24 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

11000:- dom är ju inte riktigt navlade!
Vad skulle de göra - förstärka med diamant!

Så vacker sten sonen gjort.

Kram Maud

Sara sa...

Din son har ärvt sin kreativitet från dig ser jag :-) Stenen blev jättefin. 11000:- är ju inte riktigt klokt, tänk att man måste dra ut sina tänder för att det är så dyrt. Helt sjukt. Ha det så fint.
Kram Sara

Södralycke sa...

Ja visst är det mörkt och trist nu, så jag har också tänt ljus idag :) Vilken fin idé att ställa ljuslyktorna på de små glasunderläggen, ska jag nog testa! (har precis likadana underlägg och ljuslyktor :)

Ha det gott i höstrusket! Kram Johanna

annette sa...

Vilken kreativitet, tänk att Du har en son som målar STENAR,måste var en underbar liten kille!!
Undrar vart SJ skall ut och åka med er, hoppas nu bara tågen går och kommer som dom skall göra, finns ju hot om snökaos natten till fredag och det brukar ju komma som en överraksning för Banverket varje år!

Kram och ha nu en skön liten tripp i höstmörkrtet, ta Du med Dej lite ljuslyktor som Du kan tända!

annette

Ullis/Leva på landet sa...

Så härkiga ljusbilder. 11000:- låter ju inte riktigt klokt. Ska till tandläkaren på fredag på årlig koll. Hoppas att han är snällaren. Annars säger jag nog upp bekantskapen,*s* (det är min kusin). Så fin stenen blev och dottern sedan. Hon är verkligen söt på bilden.


Kram Ullis

Helena Sjögren sa...

Så du är vaken ?!!! Såg precis ditt inlägg hos mig .
Ja du tandläkaren är inte rolig och inte billig för den delen heller. Jag borde ge mig dit också och dra ut en visdomstand som spökar . Men vem har lust att lägga pengar på sånt när det finns annat som är roligare ?!! Ha det så skoj på utflykten med barnen. Kram kram

Vero sa...

Skickar dig en lite hälsning här från Östhammar.

JAg har tagit hem bord som skall målas. Till dotras rum... Ska bli ett kul projekt.

Malin sa...

Skulle det kosta 11000.... !! Va!! Det är inte sant, bara gapar... Tråkigt! Vad ska man säga ??
Jättefin ljusbricka.
Kram Malin

Levindas Värld sa...

Vilken söt sten, den kommer garanterat göra någon glad i jul :)

Ja kan du tänka dig va knoppar gör mkt för köket, jätterolig detalj att byta ut :)

kram å ha en bra dag!

Stina sa...

Ja, det är då tur att det finns mysbelysning mitt i eländet. Det säjer jag då bara. Kramis gumman

Ofelias Hus sa...

Tänk att det ska vara så dyrt att gå till tandläkaren, helt sjukt!

Vad gulligt att din son vill måla stenar, den blev ju jättefin och din dotter är så söt i sin nya top.
Evelina brukar också vara tveksam till det jag köper till henne till en början, men sedan har hon det på sig titt som tätt.

Fin och stämningsfull bild i köket, det är så härligt med tända ljus.
Kram
Anette

Vecka - Vecka sa...

Vilken fin sten!
Här har det också "bråkats" med myndigheter idag..

Kan inte förstå att det är så dyrt med tandvård!

Kram,Lotta

Hagbacken sa...

Men sicken fin sten...;)

Skulle också hellre dragit ut tanden...

Kram från en nygammal räv....;)

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!

Hoppas att allt är bra med dig.
Du har något inne hos mig.

Kramisar Ullis

Design i tid och rum sa...

Hej! Stenen blev så fint och gulligt..Han är verkligen kreativ som mamma. Super fint! lova att du ska säga det till han att vi tycker att han är duktig!
Hoppas att det ordnar sig med tanden. kram Dadda

Anneli sa...

Vilken fin sten - kul att pyssla med barnen...
Härligt med alla ljus man kan tända nu säger jag som är Ljusgalen och får aldrig nog av detta fenomen... ;)Hoppas det gick bra hos tandläkaren
Kram/Annelie

Tidsmästarinnan sa...

Vad mysigt och fint ni gjorde tillsammans, nu blev jag stenmålar-inspirerad!

Mycket fint att kika på här på din mysiga blogg.
Varma hälsningar
Susanne

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Åh så fint med målad sten!!! Kan förstå att han blev nöjd! Sträck på dej du med för den delen! Att trots mörker och tandvärk tagit dej tid att pyssla/lyssna på sonen!
Det ÄR inte kul med detta mörker. Håller med fullständigt! Men du vet, det är alltid mörkast före gryningen. Det kommer ju en vår!
//Kram Linda

Lallis - liv och leverne sa...

Vad kul med stenmålning:)
Och fin blev den.
Kram Lallis

Elzie sa...

Vilken fin sten han fick till. Ville bara tala om att jag utmanat dig inne på min sida.
Ha en riktigt skön helg.
Kram Elzie

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så mysigt du har gjort det!!
Vilken liten konstnär ni har :)
Kul att du vill vara med i tävlingen!
kram.

Anneli sa...

Du har en Utmaning hos mig
Kram/Annelie

Annelie sa...

Vad kul att pyssla lite med barnen, här fick ni ju en produkt som verkligen är något att ta vara på. Jättefin sten!

Tandläkaren är aldrig kul, själv opererade jag ut två visdomständer på samma gång tidigt i somras. Det var en perfekt bantningskur kan jag säga. Men inget jag rekomenderar av den grund. Kunde inta öppna munnen mer än 1 cm på två veckor... Dyrt var det också.

Ha en strålande helg

Kram Annelie

Katta sa...

Men shit vad bra betalt de ville ha ör att fixa den tanden =( Förstår verkligen att du drog ut den i stället.Vilken fin sten han målat din son, kul att det var hans egen ide med.Kram Katta