onsdag 8 oktober 2008

Vilken höstdag!

Här i Östergötland har vi fått njuta av fantastiskt höstväder även idag.
I morse låg dimman tät över byn när jag gav mig iväg till bussen men när jag klev av bussen i Norrköping så lyste solen på mig.
Då fick jag en sådan där härlig känsla i kroppen.
Det liksom pirrade av glädje...
Idag är ju den dag då jag j0bbar hemma egentligen men då jag inte ville missa fortbildningen i utomhuspedagogik bytte jag dag.
Så istället för att ta mig till jobbet satt jag mig på bussen till Rimforsa.
Ju närmre vi kom Rimforsa desto dimmigare blev det...
Ett tag gick det knappt att se ut genom bussens fönster...då blev jag lite less på eländet...
Men så klarnade det då upp igen och mina livsandar fick ny näring.
Mellan lekar, mat och guldvaskning fick vi njuta av svensk natur klädd i höstens färger när den är i sitt esse!
Jag kunde låta bli att ta fram kameran och fota lite.
Vi var stundtals nere vid vattnet och stundtals uppe i skog.
Och så blev det en tur till Trollegater
Fantastiska miljöer alla tre!
Lugnt och stillsamt.
Färgglatt & höstlikt.
Ja, njutning på ren svenska!!
Här kommer ett axplock av dagens bilder.
Först några personliga favoriter och sedan några collage med vattenbilder respektive skogsbilder.




Är det inte bedövande vackert så säg?!







Efter en hel dag ute i den friska luften är jag nu ganska trött...
Det är nog dags att borsta tänderna och krypa till kojs.
Det får nog bli i min egen säng även om bilden nedan ser väldigt mysig ut:)


Godnattkram
Annica♥


22 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Sverige är vackert på hösten! :-)

Ha en fin dag imorgon!

Kram!

S o F sa...

Underbara bilder. Riktigt fina!

ÄÄÄlskar hösten (men inte vintern) och tänker ibland: "Nä nu kan jag inte fota mer höstbilder, men ändå hamnar kameran i fickan när jag går ut och går.
Och ibland kan jag bara inte motstå att ta ännu en höstbild...

Ha det bra!

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Underbara höstbilder!

Kram Therese

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Åååhh vilka bilder , som tavlor!!! Jätte-jätte-fina!!! Underbart! //Linda

Gårdsromantik sa...

Så vackra höstbilder!

Kram Maud

Huset på kullen sa...

Hösten är härlig. Vilka fina höstbilder.

Ha en bra dag! Kram Linda

Katta sa...

Ja du Annica, det kan vara rätt tröttsamt att få friskluft.Vilken underbar skog där mossan och stenarna är finns det nån vackrare natur egentligen? ha en bra dag, kram Katta

Helena Sjögren sa...

Vackra höst bilder .. Bilderna på stenarna med mossa påminner mig om att det är dax för lite moss boll´s tillverkning. Får ge mig ut i skogen å plocka lite tror jag !
Ha det , kraaaam

annica sa...

Härliga höstbilder,mycket vacker årstid och när luften är hög och klar då mår jag som en prinsessa:-)
Idag har jag regn och grått,då är det trist.
Hoppas du har blivit av med tandvärken huuu det är ingen lek..
Ha det gott nu//Kram Annica

Lallis - liv och leverne sa...

Jättefina bilder och så kul att läsa här inne hos dig tycker jag.
Och tack för fina kommentaren inne hos mig. Det gör mig glad.
:)
Ha en fin dag.
Kram Lallis

Anonym sa...

hej gumman :) vilka vackra bilder du bjuder på :) älskar hösten, och snart är det jul, härligt! bästa tiden på året enligt mig :)

jo här hemma har jag börjat jobba, jobbar kväll idag.. sen har jag bara en vecka kvar på sjukskribvningen, innan det blir hundra procent igen! ska samla inspiration så jag kan samla ihop till ett inlägg :) stor kram sara

Vita hjärtan sa...

Hej!

Otroligt vilka fina höstbilder du tagit..........man blir så glad av så underbara bilder.....tack!

Kram Annemari

Home No.1 sa...

Mycket vackra bilder du visar, tack för rösten på min blogg=)
Mvh. Annica.

♥ Fyra årstider sa...

Rimforsa ligger inte så långt från mig, där är det vackert med alla dess sjöar.
Kram Lotta

Sara sa...

Visst har det varit fint ute ett tag nu, skönt. Den där kursen verkar rolig.
Kram Sara

Lilla Blanka sa...

Hej Annica!

Fantastiska naturbilder..!

Jag måstge erkänna att hösten är vacker...även om jag trivs bäst på sommaren..hihi

Dina bilder är underbara!
Kram vännen ♥
Mia

Anonym sa...

Hej!
Du tar så fina naturfoton. Hur gör du egentligen? Mina blir så platta, om du förstår vad jag menar. Men jag har inte någon avancerad kamera heller, kanske beror det på det. Jag gillar verkligen bilden på altanen där gardinerna blåser i vinden. Den är vacker!
Hulda

Anneli sa...

Vilka härliga Höst bilder - Älskar Hösten... ;)
Kramis/Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

De bilderna är ju så fina. Har haft skolverket på besök, gick rätt bra. Längta till helgen, fast jag måste städa.

MÅNGA KRAMAR ULLIS

Anneli sa...

Det är bar att sätta igång och Knåda... ;)
Kram/Annelie

Design i tid och rum sa...

Hej! hoppas att allt är bra med dig,jag själv lever med värk i kroppen och äter mycket smärt-stilande.
Så jag vet hur det är.(tittade på din inlägg längre när )
Vackra bilder,riktig mysigt att se på.
Gratis till din aword.kram Dadda!
ha en bra helg!

LillaFlisan sa...

Grattis!

Vilka vackra bilder du visar!!!


Flisan