tisdag 21 oktober 2008

Nymålat:)


Hösten är verkligen inte min årstid, även om jag nu råkar gilla naturens färger.
Jag blir nedstämd och trött av mörkret, det är ju mörkt när jag åker hemifrån och ibland när jag kommer hem.
Att det känns lite jobbigt på jobbet just nu påverkar ju inte direkt mitt humör positivt heller.
Men det finns ju saker man kan göra för att muntra upp sig själv i eländet.
Att gå och tycka synd om sig är ju inte att rekommendera!
För något inlägg sedan visade jag ju de gula rosor som jag fyndat för en tia på Konsum.
Så här i efterhand kan jag säga att det verkligen var ett fynd.
De blommar fortfarande och är jättevackra.
Där kan man prata om att få valuta för pengarna!
Något annat som gör mig på bättre humör är det här med att måla.
Jag har inte ro att måla klart mina tavlor.
Då får jag lite prestationsångest.
Men det här med att styka på vit färg på allt jag kommer över.
Det är verkligen avstressande.
För säkert tvåhundra år sedan inköptes dessa ramar på det stora möbelvaruhuset.
Jag har säkert 30 stycken som jag målat i olika kulörer och som ligger och skrotar lite här och där i huset.
Några har jag inte brytt mig om att "färgglägga" utan de har trärena stått på bland annat skåpet i köket.
Jag visade denna bild här på bloggen för ett tag sedan:

Där har ni ramen och i den en otroligt söt fröpåse som jag vann hos Ullis.

Så här ser det nu ut efter att jag blivit av med stressen.
Vita ramar och tre fina bilder som jag fått av bloggvänner.


Sorry about the blänk*fniss*.
Vi har ingen taklampa i köket utan bara en härlig ljuskrona...så självklart var jag tvungen att använda blixten för att ni skulle få se hur det ser ut!
I helgen väntar roligheter tillsammans med bästa vännerna.
Vi ska åka på barnfri helg och bo på hotell, shoppa, äta och dricka gott och vad annat roligt vi kan hitta på.
Antar att det blir en hel del nattsudd och pratande oxå så det är tur att höstlovet börjar på måndag;)
Till vi ses igen...
ha det gott och bamsekram
Annica

17 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Åh vilken härlig helg ni har framför er!!!
Hoppas ni får riktigt roligt!!!



Flisan

Viola sa...

Hösten är ju min jobbiga årstid, varit hemma två dagar pga av huvudvärk och värk i kroppen, den protesterar alltid den här årstiden, ska gå och jobba imorgon, ser fram emot Spanien på torsdag, ska bli underbart, precis vad jag behöver nu, dina tavlor blev ju så rara med de vita nymålade ramarna, ha det gott, kramis och ha en härlig helg med vännerna

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Tänk att få vara kreativ en smula kan få den tristaste av dagar att bli till nåt bra! "Ladda ur" sej lite! I know the feeling! Med hopp om liv!//Linda

Living by Milla sa...

Vilken underbar helg du kommer att få, det kan du behöva!

Kraaaaam

Helena Sjögren sa...

Ha en trevlig helg nu , njut av att vara ledig ! Kram på dig !

Katta sa...

Visst kan hösten vara en jobbig tid men jag håller med om att det inte funkar att tycka synd om sig själv.Fint det blev med vita ramar.Vad roligt det låter med helgen ni har framför er, hoppas ni får jättetrevligt, kram Katta

Linda sa...

Hej Annica! Tusen tack för din värmande kommentar och dina stöttande ord inne hos mig! Det betydet så mycket! <3

Vad fina ramarna blev, tänk att lite färg kan göra så mycket!

Hoppas du får en fortsatt härlig vecka och en underbar helg! Passa på att njuta och hämta andan igen!

Kram Linda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fina dina tavlor blev!
Hösten kan ju vara jobbig för en del, min jobbiga tid kommer i januari- mars... Men sen vänder det igen
Kram
Marie

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, vilken härlig helg, och vad finaramarna blev.
Kram Lallis

Anneli sa...

Vad härligt att åka iväg så där några stycken, det brukar vi också göra, har en "syjunta" som har hållt på i 25 år och vi sparar samtidigt på konto och åker iväg ibland och gör en massa roliga saker.
Tips på Shopping i Nyköping - inredningsgrejer har vi en del mysiga affärer på Östra delen av Storgatan över bron som går över Nyköpingsån där inga gallerier finns.
Kanel - en liten mysig affär med en del design grejer.
Vita Rum - Mycket Shabby chick typ saker och en del småbarnsprydnader och fint.
Sen idag öppnar vårt nya Köpcentrum i Pål Ljungshage-Norra infarten till Nyköping - där har jag inte varit ännu - men det ska gå i inredningstecken
Sen är de 2 gallerier mitt i stan men de är som alla andra gallerier.
Bra fika ställe är Hellmanska Gården vid Inspiration.
Hoppas det blir kul och att det kan vara lite Tips - vet ju ej hur mycket ni varit här .
Kramis/Annelie

Anneli sa...

Oj vad långt det blev

Design i tid och rum sa...

Hej! tack för titten ,jag blir såå glad. Ja, jag har så mycket att göra i skolan. Och att rita in saker i en punktperspektiv och akcionometri är inte riktigt mina grejer, men tyvärr måste jag lära mig detta om jag någonsin börjar jobba som inredare.
Och som du tycker jag inte om hösten,utom dess färger...
Så roligt att ni åker bort till helgen utan barn, det behöver man faktiskt ibland. Är glad för din
skull. Ett stort kram och villa dig nu till helgen..kram Dadda

♥ Fyra årstider sa...

Jag har turen att få jobba ute och det är verkligen skönt, förstår att du känner dig trött.
Kram Lotta

Stina sa...

Fina tavlor.
Jag älskar hösten jag.:-)
Kram

Willewira sa...

Tänk vad lite färg kan göra!!
Ibland behöver man förnya sig... men har inte tiden. Då räcker det att göra en liten sak. Som att måla ramar.

Läste inlägget om skafferiet - ett sådant vill jag också ha. Ett skafferi att gå in i...

Burkarna är för härliga!

Ha den skön dag!
Kram Willewira

Lallis - liv och leverne sa...

Kommer in med en torsdagskram och hoppas att er kväll blir en fin en. Kväll:)
Kramis

Sara sa...

Hejsan

Du målar och står i. Jättefina ramar. Vad mysigt att åka i väg, ha det så kul!
Kram Sara