onsdag 15 oktober 2008

Hej!

Inget inlägg på två dagar och idag höll det inte på att något igen.
Jag känner mig helt orkeslös.
Saknar energi helt enkelt.
Och när jag inte ens orkar skriva ett inlägg är det illa, för att skriva är det som renar mig när jag är nere.
Att få skriva av mig är helande och jag har alltid gjort det.
När jag var yngre skrevs det brev och dagbok och nu de senaste åren har det varit i någon av mina bloggar som jag fått ut allt som behöver bearbetas.
Igår var jag på höstsalong med en grupp elever.
Jättekul att få komma ut på lite äventyr och när det gäller konst är jag ju en stor älskare av!
Redan som barn fick jag ju följa med mina farföräldrar på utställning...
Eleverna verkade uppskatta besöket och så gjorde även jag:)
När jag är lite nere så försöker jag göra små saker för att pigga upp mig själv.
Idag blev det till att handla en bukett med rosor.
10 kronor kostade dessa långskaftade rosor mig på mataffären.
Kanske inte världens bästa kvalitet men en tia var de definitivt värda!!
Jag delade upp buketten i tre vaser (ja egentligen är det ju bara en som är en vas men ändå)
Dessa ska jag ställa på strategiskt utvalda platser för att liva upp mig själv:)

För några dagar sedan skrev jag om mina målningsprojekt.
Jag målade lister och lite annat men även denna vägg fick sig en släng av penseln.
Jag har ju länge velat ha väggord och fnulat på vad jag ska skriva.
Nu gjorde jag ett litet test och blev inte nöjd med den alltför mörkt grå färgen.
Jag tror jag vill ha en ljusare grå nyans...
Jaja, man måste ju testa för att se vad som funkar!
Nu är det bara plocka fram rollern och den vita färgen igen...

I senaste inlägget utlovades ju att jag ska välja ut vem jag ska ge den fina awarden till.
Jag som vanligtvis är en beslutsam tjej kan faktiskt inte välja och ger därför denna award till alla som står i min länklista!


Tack alla ni för att ni ger mig så otroligt mycket inspiration!

Kram Annica


17 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Men, gumman... hoppas att du piggar på dig!!!
rosor och konst är ju annars en riktigt bra kombination!

Vackert blev det med texten över dörr'n!!


kram Flisan

Anneli sa...

Vilken Härlig Konst och Fina rosor- Hoppas det piggar upp dig
Kramis/Annelie

Ofelias Hus sa...

Det är hösten!
Då vill jag helst bara dra täcket över mig och sova tills det är Mars-April...
Vet hur du känner dig....hoppas blommorna får dig piggare...
Så fint du skrev ovanför dörren!

Många pigga-upp-dig-kramar
från mig,
Anette

Helena Sjögren sa...

Sänder dig tusen pigga på dig kramar, hoppas energin kommer tillbaka snart ! Kram kram

Sara sa...

Hejsan

Hoppas att du snart är i form igen. Grattis till utmärkelsen och jag står ju på din länklista så tack :-)
Kram Sara

Katta sa...

Ibland blir man ju bara så trött och orkes lös, jag tror vi är många som är lite så just nu. Hoppas du mår bättre snart men tillsvidare ta det bara lugnt med bloggandet och annat man får ju inte bli bloggutbränd heller.De vackra rosorna var då verkligen värda 10kr nästan gratis ju.Tycker ärligt talat inte att kvalitetsskillnaden brukar vara så stor var man än köper rosor de gör lite som de vill i allafall antingen slokar de efter en dag eller så håller de i en hel vecka sen spelar det ingen roll var man köpt dem.Ha det bra vännen, kram Katta

Annelie sa...

Irriterande... skev en lång kommentar och så försvann den bara.

Vet hur det är när energin rinner ut, det är bara att sätta fokus på sig själv och göra saker som man mår bra av. Som till exempel köpa rosor till sig själv. Eller hitta tiden till ett litet inlägg på bloggen, det hjälper att skriva av sig lite.

Kryp ner i soffan med en kopp varm te, en filt, lite tända ljus och en god bok eller en tidning. Tänk inte på alla måsten och krav, sätt av lite tid till dig själv.

Hoppas att du snart känner dig bättre.

Kram Annelie

Viola sa...

Hejsan igen, vad roligt att höra av dig igen, verkar varit en härlig upplevelse med ungarna och ditt ordspråk blev ju så fint ovanför dörren, ha en bra dag i höstrusket, kram VIOLAN

Nettan sa...

Visst kan man bli deppig ibland, eller som jag trött !
Märkte att jag nyss nickat till i soffan, mer liggande än sittande...*fniss*.
Säger som Anette i "Ofelias Hus ", skulle vilja dra täcket överhuvudet & vakna upp i April =0).

Hoppas deppigheten din försvinner snart & rosorna är ju en bra början !!
Tack för utmärkelsen, tar åt mig den ...=0)

Ta hand om DIG !
Kram Nettan

Living by Milla sa...

Åhh, vännen...hoppas du hittar ny kraft snart. Låt bloggen vara ett tag om du inte ha ork, både bloggen och dina bloggvänner finns kvar.

STOR tänkerpådigkram!
Camilla
Ps. Tack för utmärkelsen!;)

Anonym sa...

Hej!
Det är bara att vänta på pigg-tåget och hoppa på, när det kommer. Fy, vad jobbigt du har det, men vi är många som känner igen sig. Än en gång, vilka fina foton! Jag skickar lite uppiggartankar telepatiskt, kände du?
Hulda

Lallis - liv och leverne sa...

Här kommer en ljus, stärkande kram från mig . Till dig.
/Lallis

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Hoppas du piggar på dig! Inte kul att gå omkring och känna sig nere. Rosorna var du allt värd och bara en tia var värsta kapet :)

Ha det gott
Kram Therese

Malin sa...

Här får du pigga uppåtkramar från mig!!!!
Kraaaaaam=)

Elzie sa...

Ingen inspiration här heller. Känner helt igen mig. Men man får ta det som det är. Rätt vad det är så spritter det till i de gamla benen och man är "på banan" igen *s*. Har ju en hel del att fixa till till jul om inte annat!
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt med att sambon är på gång med listerna. Det brukar ju annars ta några år så där innan de kommer upp, *s*. Kommer att bli jättefint med ett väggord där, men som du skriver ska det nog vara lite ljusare. Sonen pratade om att de gjort något svårt noprov idag, som var för hela Sverige. Något du vet något om ?

Kram Ullis

Willewira sa...

Du gör helt rätt som köper lite blommor för att pigga upp dig.

Att man blir nere nu på hösten är ju inget konstigt. Jag brukar tänka så att det går över, då blir det inte lika jobbigt.
Dessutom härjar ju förkylningarna vilt och har man sånt i kroppen blir man låg.
Jag var så extremt trött för några veckor sedan och kunde inte förstå vad det var. Någon vecka senare låg jag däckad i förkylning och det kom på en kväll.

Det bästa är att inte ställa några krav på sig. Vad gör det om du inte skriver på en vecka. Ta det lugnt och slappa i stället... Vi finns kvar. :)

Sköt om dig nu och ha en riktigt mysig helg!
Kramar Willewira

PS.Glömde ju säga tack för din kommentar - alltid lika roligt!