söndag 5 oktober 2008

Lite stormigt och grått är livet...

Ja, det var väl ungefär såhär långt jag kom igår... Kanelbullens dag till ära så åts en kanelbulle till eftermiddagsteét.
Sen tog det liksom tvärstopp.
Den hade smugit omkring hela dagen och nu slog den ut i full "blom".
Migränen...
Eftersom maken min (den oäkta ni vet) var iväg på diverse trevligheter med innebandylaget han tränar så hade jag småsorkarna att ta hand om här hemma.
Det gick med andra ord inte att krypa till kojs, dra täcket över huvudet och sedan slumra bort huvudvärken...
*suck*
Men så fort den oäkta kom hem, då drog jag både täcke och kudde över huvudet.
Vaknade med rejäl huvudvärk idag så det blev två panodil till frukost för att sedan åter dra täcket över huvudet.
Vid halv elva tog jag mig ur sängen och åt frukost på riktigt, då var huvudvärken borta...
men
sviterna efter migränen sitter kvar i form av skakighet, lätt illamående och lite annat otrevligt.
Lägg sedan på en hemsk mensvärk så förstår ni hur Annica mår idag...
Inte blev dagen roligare när man tittade ut genom fönstret heller...!

Regnet som öst ner hela natten ackompanjerades fortfarande av vindarna som även de stört nattsömnen.



Inomhus är det heller inte så kul att titta.
Vi ligger ju efter med tvätten pga den förbenade torktumlaren som aldrig dök upp.
Så här kul ser det ut i vardagsrummet...
Kanske något för en inredningstidning...?

Det retade mig iallafall, när jag stod det med kameran och dokumenterade röran, att tavlorna inte kommit på plats än.
Jag har ju bett maken om hjälp men det blir lixom aldrig av.

Själv är bäste dräng heter det som bekant så jag hämtade en tavelkrok och något att "banka" med.
Hittade inte hammaren och orkade inte leta...
men det funkade med en gummiklubba med;)

När jag ändå var i bankar-tagen slog jag upp en krok till min zinkstrut oxå.
Den ska hänga här på hallväggen men jag vet inte riktigt vad jag ska dekorera den med...
Lite spets runt kroken så att den inte syns...men sen då?!


Alla söta dekorationssaker jag köpte samtidigt med struten petade jag ner så länge.
Då vet jag var jag har dem när andan att dekorera faller på!
Jag har mina ideér men saknar inspiration...
Plockade även fram denna söta korg som tillfälligt får husera mina tvålar på "lilla toaletten".
Jag vill egentligen ha en sådan där fin tvålskål i emalj som jag sett att några av er har...


Jag tyckte dock att något saknades när jag såg det hela på bild och försvann vips in i sovrummet för att plocka fram...

En liten etikett som jag skrev tvål på.

Kram Annica

25 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Här har det också varit storm, nästan hela natten men den avtog på förmiddagen och sedan har det varit en jättefin höstdag. Inte kul med migrän. Brukar också ha det lite av och till, kunde dock mota den när den var på väg i måndags. Skönt att du fått vila nu och tagit det lugnt. Här har också tumlaren gått på högvarv. Ligger också efter med tvätten sedan det inte blivit så mycket gjort i veckan. Ibland är det lika bra att ta saken i egna händer så det blir gjort, det är likadant här hemma också. Gillar den lilla korgen som du lagt tvålar i.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

annette sa...

Om Du inte vet det sedan tidigare så vet Du det nu, Du är underbar mitt i allt elände.
Tycker Du skall be att Elgiganten tar in Din bild i sitt reklamutskick,så här går det när man köper torktumlare hos oss;)
Migrän, mensvärk, regn och blåst men piffa lite har Du gjort i alla fall, kvinnokraft när den är som bäst och visst mår man lite bättre då, ja vad skall Du sätta i dessa fina strutar tro? Har Du inga fina torkade rosor?
Själv har jag nu suttit och skrivit en inlaga till den fackliga förhandlingen som kommer inom kort,bara hållit mej till kalla fakta, gråta får de övriga göra, tror inte det hjälper nämligen.
Hoppas Du piggar på Dej framåt kvällen, nu skall jag gå ut en sväng, ser faktiskt solen;)
Stora Kraaaaaaaaaaaaamen!

//annette

karofina sa...

jadu, storm och regn har i haft här hela dagen oxå. inte alls så trevligt!!
när det gäller tvätten som tar över vardagsrummet så är det likadant här. vad ska man göra lixom när det inte torkar i källaren?

hoppas det blir bättre med bakslaget, migrän har jag ingen erfarenhet av men huvudvärk har jag dagligen :(

stor kram!

annette sa...

Jag menar det jag skrev, Du är underbar för Du har så skön humor mitt i eländet, är ett fåtal människor att ha den förmågan.

kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

//annette

Viola sa...

Här är en till som alltid lidit av migrän, dricka vin inte för mycket, mens, oväder, ja listan är lång, ingen höjdare och så blir man ju inte människa igen på flera dagar, hoppas du mår bättre, en stor kram VIOLAN

Elzie sa...

Jag hoppas verkligen att huvudet känns bättre nu. Måste vara ett elände att ha migrän.
Och här blåser det också. Regnet har strilat ner hela dan. Usch, inte sånt höstväder vi vill ha.
Den där bilden är ju rätt talande egentligen. Den med tvätten alltså. Det syns ju verkligen att det är folk som bor i huset, till skillnad mot när det är fotografering *s*.
Hoppas att veckan startar bra.
Kram Elzie

Sara sa...

Hej
Ja vädret är inte roligt. Vad tråkigt att ha migrän när det är helg. Jag höll på att få i fredags men jag tog en tablett och slapp det. Ha en fin vecka.

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Nu kan det ju ialla fall bara bli bättre! //Kram Linda

Katta sa...

Stackars dej som har migrän, hoppas den ger sig snart. Det som är så typiskt när man får det är ju att den kommer när den inte borde komma som när man måste ta hand om barnen själv och så.Tycker du fick till häftiga bilder på de fladdrande gardinerna. Ha en bra vecka, kam Katta

Willewira sa...

Din stackare!! Migrän är inget roligt, jag vet! Vi tillhör samma klubb...

Fina saker du köpt! Mysiga zinkkorgar...

Det finns inget mer irriterande när nyköpta grejer inte fungerar. Försvinner de sen med posten... Hua!! Då blir man ilsk!
Hoppas det ordnar sig..

Och hoppas du mår bättre idag.
Önskar dig en bra vecka!
Kram Willewira

Vita hjärtan sa...

Hej!

Vilken gullig liten hink! Den blev jättebra med tvålarna i.

Kram Annemari

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Haha, ja du karlarna får allt stå ut med rätt mycket :P
Usch för tvätt...jag lider med dig! Det finns inget tråkigare än att vika tvätt :/
Men fint blev det iaf med dina nya saker :)

Kram Therese

Stina sa...

Ja dennna blåst. Den ställer till den.
Härligt med bullar i alla fall. Kramis

Mjuka sa...

Ja själv är bäste dräng...men när jag säger att jag kan göra det själv så blir det fart på gubben :-) Söt liten korg till tvålarna. Mysigt
Ha det gott i veckan
kram M

Synnøve. sa...

Här var det fina bilder vill jag lova.
Zinkkorgoarna var så söta. Men rostar dom inte när det blir fuktigt?
Har inte vågat köpa sådana just av den anledningen.
Hoppas nu migränen släppt, tanden är borta och att det löser sig med FELGIGANTEN på bästa sätt.
Kram mig.

Anonym sa...

hej gumman :) tack för omtanken :) ja läste ju att du inte heller har mått så bra, du måste vara rädd om dig och ta det lugnt!! inte banka och spika heller :) men fint blev det, din strut och korgen var superfin :)

här hemma är det bättre men inte bra.. är trött så förbenat och kondition har jag ingen längre :( jobbar 50% vilket är tur tror jag :) synd bara att det ska vara så dyrt att ligga på sjukhus, räknat ut att allt gått på 1665 kr. när man ändå missar lön :( sjukt om nåt!

hoppas allt är bättre med dig nu :) stor kram sara

Living by Milla sa...

Blää för migrän, mensvärk och storm! Fast bilderna med gardinerna var härlig.

Stor kram!
Camilla

Stina sa...

Tack sötnos!;-) Kramis

Södralycke sa...

Ja fy vilket tråkigt väder det varit i helgen! Det där med torkställningar i hela huset känner jag igen :) Vi har ingen torktumlare.... Trist att det ska vara så många turer innan ni fick dentill slut!

Hoppas du mår bättre från migränen nu! Kram Johanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja det var ett otrevligt väder! Alla utomhusväxter som är kvar blåste omkull, men de klarade sig från att gå av tack och lov...
Modigt av dig att visa hur det ser ut när man inte har någonstans att göra av all tvätt...
Kram
Marie

Stina sa...

Jag fick ett paket idag!
Trallallalla...
Vad fina saker du pluttan.
Tack så väldans mycket!
Puss och Kram

Anonym sa...

Usch, inget roligt alls med migrän. Hoppas att du mår bra nu..
Ja, här har vi också haft ett riktigt skitväder.
Kram

Helena Sjögren sa...

Ja du , gravöl för oss båda idag ! :( Suck ! Vi som hade sånt flow nu ! Ja ja världen går inte under för en förlust men retligt är det !

Ha en go kväll min vän !

Lilla Blanka sa...

Hej Annica!

Höstväder är ju inte så mysigt..storm och regn som åker i sidled..brr, nä då får man hålla sig inne vid brasan och de tända ljusen och mysa och ignorera hösten bäst man man ;)

Söt liten zinkkorg!

Kram
Mia

marita blücher sa...

Hej Annica, stackars dig - har aldrig haft migrän, men vet hur dålig man kan bli av "vanlig" huvudvärk så jag kan ju livligt föreställa mig hur du måste må. Storm och högar med tvätt som skall strykas gör ju inte det hela roligare, men klok som du är valde du en helt annan och mycket bättre väg - att pynta till det lite istället och helt plötsligt få något att glädja sig åt.
Tusen tack för din rara kommentar på min blogg och hoppas att du får en fortsatt skön vecka.
Kramis/Marita