fredag 13 november 2009

Äntligen!

Ja, jag kan inte annat än jubla och hoppa jämfota nu när min dator ÄNTLIGEN har fått komma hem igen!
Jag har känt mig ganska handikappad utan det
och det trots att vi ju flera andra datorer i huset som jag ju faktiskt oxå tillgång till...
Men tro nu inte att jag kan ropa faran över inte...
För på Media Markt där datorn är köpt hittade de inte ett litet fel på min dator...påstår de iallafall...
För när vi lämnade in den för 6 veckor sedan hette det att det var fel på grafikkortet.
Ja, vi får väl se om datorn behöver ta en sväng tillbaka till det stora elektronikvaruhuset eller om den får stanna hos sin matte nu?!! I min kamera har jag tagit en hel del bilder under de 6 veckor datorn varit inlämnad.
Problemet är bara att jag inte kunnat tanka över dessa bilder någonstans.
Så nu på kvällen när barnen släppt taget om denna dator som används som familjens speldator, så tankade jag över alla bilder och vips så var jag igång och lekte med bilderna.
Jag bjuder därför inledningsvis på några höstbilder (som jag blev riktigt nöjd med)
-även om jag nu själv anser att vinterns intåg har börjat då vi nu är inne i mitten av november.
Först ett collage på min härliga familj under en skogspromenad.
Vi bor ju med skogen inpå knuten.
Som ni ser uppskattar barnen och maken min att härja i skog och mark även om det ibland behövs lite utmaningar för att få barnen att inte tröttna...
Att leta stora löv är en sådan utmaning vilket resulterade i att vi hade löv både högt och lågt i vaser under några dagar
*fniss*
Som vanligt springer jag ju omkring och plåtar och hamnar emellanåt efter min familj...
*ler*

Vet inte varför jag gillar bilden på min egen hand med en knippe löv...
men det gör jag iallafall:)

En vän till mig har konstaterat att jag ofta tar sådana här bilder...
Mycket träd och annat som ramar in mina motiv -eller som i det här fallet tar fokus från mitt egentliga motiv.
Tycker det är snyggt så nog är det väldig JAG!
*
Nog med höstbilder nu tycker jag även om det är vackert när alla dessa kulörer färgar naturen.
Över till min huvudsakliga passion i livet (förutom make, barnen, jobbet, ljuslyktor, shopping och fotografering - utan inbördes rangordning förstås!)

Inredning


Här är det såklart som vanligt "en massa" projekt som är igång!

I köket håller vi på med ett projekt som ju tar sin lilla tid...
Mot denna vägg hade vi förr ett barbord - en supersmart lösning tyckte jag när vi flyttade in- men ack så jag bedrog mig.
Där samlades bara ALLT som mina familjemedlemmar inte visste var de skulle göra av det.
Trist!
Men så sådde jag ett litet frö hos min man...
Tänk om vi kunde sätta upp några köksskåp där istället.
Så på IKEA inhandlades fyra stycken överskåp som nu monterats på varandra...
Problemet är bara att hyllplanen till dessa skåp som har måtten 80x92 är restnoterade på vårt IKEA-varuhus och har så varit ett bra tag!
Trist!
Men någon gång blir det väl klart!?!

Shopping är ju en sak jag gillar att ägna mig åt!
Och när jag fyndar på loppis blir jag såååå lycklig för då har man verkligen fått mycker för pengarna!
Ibland kan dock göra riktiga fynd på andra ställen...

På Panduro säljer de ibland ut sådana saker som gör mig lite extra lycklig.
Dessa två boxar inhandlades där.
Den ena gav jag inte mer än 25 kronor för och den andra var lite dyrare men inte så farligt.
Och så fyndades en massa småkrafs som jag ska ha till pysslandet:)
*

Ibland kan jag dock inte låta bli att köpa saker fast jag egentligen tycker att de nog är lite i dyraste laget för mig!
*skäms på mig*
För andra är det inga större pengar men jag har alltid varit van att klara mig på lite pengar då jag ju är fyrabarnsmamma och vi dessutom har försörjt oss på en inkomst medan den andra pluggat.
Gissa om min syster, som inte alls är road av heminredning, såg ut som ett frågetecken när vi varit på KaDeWe i Berlin och jag kom ut med en kasse därifrån...med ett par grytlappar...
Jag kunde bara inte motstå dem!
Tänkte att de skulle passa perfekt i mitt kök!

Och se - det gjorde de oxå!


Vårt stora inredningsprojekt i år har ju varit att göra om en ganska opraktisk och tråkig tvättstuga + klädkammare till en stor och härlig tvättstuga med klädkammardel. Och som en liten extra bonus skulle vi få in ett litet duschrum oxå.
(6 personer -1 dusch var det vi hade att tampas med innan)
Som jag skrivit tidigare är jag supernöjd med alla materialval till både tvätt och dusch och åååh så mycket mer praktiskt det blivit!
Just nu håller jag på och filar lite på detaljerna som ska bli pricken över i!

På IKEA där jag var tillsammans med en god vän förra helgen hittade jag dessa kärl som jag nu har som förvaring till tvättmedel.
Gillar den bulliga formen och mönstret på dem, men fy för locken!
Så nu jobbar jag på att göra en snyggare lösning för locken:)
* I duschrummet har vi ju har precis som i tvättstugan valt en väldigt neutral bas med vita väggar och mörka golv.
Även hit behövs ju en del saker för att få till det så att det blir ljuuuvligare än ljuvligast.
Förutsättningarna är goda då vi både har golvvärme och handdukstork:)
*

För att göra rummet lite varmare färgmässigt köpte vi detta lilla skåp på en antikbod.
Kan säga att det blev bra mycket billigare än att köpa någon av de många kommoder som vi tittat på innan!
Handdukar ville jag ha nya för att allt ska kännas nytt och fräscht och på IKEA hittade jag dessa snyggingar!
Tyvärr är färgkvaliteten lite halvdan men ni liksom jag vet ju vad det beror på - mörker...
Ni får iallafall tro mig på mitt ord när jag säger att de är mustigt lila och för att bryta av lite - rosa:)

Jag har ännu mer att visa men det får ni ge er till tåls med att se till lite senare...
Nu kan jag ju ÄNTLIGEN fotografera igen!
Kram och ha en härlig helg
Annica

10 kommentarer:

Titti sa...

Hej
Hittade hit nyss..Vad kul med en till bloggerska ifrån Östergötland..:-) Mvh Titti i Linköping

Cc sa...

Härligt, äntligen får man se lite bilder. Vad kul att datorn är tillbaka. Här regnar det och blåser så inga utomhus aktiviteter här idag heller. Kram

Anna sa...

Tack för titten hos mig.Snyggt badrum praktiskt med en neutral bas det gillar vi också.Man tillbringar ju faktiskt en del tid i tvättstugan och då är det ju roligsre att tvätta om man trivs där.Nu ska jag möblera om i lilla huset.TREVLIG HELG Anna.i Östergötland

Vita hjärtan sa...

Åh, så mycket fina bilder du bjuder på! Badrummet och tvättstugan blev så fin....! Perfekt med en vit grund och så kan man plocka in vilka färger man vill.... "avundsjuk" Blev jättefint med det gamla skåpet ni köpt!

Ha en skön lördagskväll och söndag!
Kraam Annemari

Marie sa...

Här var det många bilder, och tankar. Vackra höstbilder,färgrikt och underbart.

Katta sa...

Så fräch tvättstugan och duschen blivit,snyggaste färgvalen med tycker jag.Och vilka fina höstbilder du tagit av familjen.Ja du vem kan låta bli att köpa saker ibland ;) Alltid är det nåt man inte kan motstå, men de där boxarna är ju jättesöta och vilket bra pris.Ha en bra söndag i morgon,Kram Katta

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med en massa bilder. Är ju så avis på er tvättstuga. Vill också ha en sådan stor. Spännande med ert kök. ska bli kul att se vad du hittar på där. Vi väntar på soffor från IKEA, har vi tur så kommer de på tisdag. Håller tummarna.

Kramar Ullis

Katta sa...

Här tänds det en massa värmeljus varje kväll med, minst sju men ofta fler känns faktiskt som livsviktigt för att man ska må bra nu.Visst blir det väl snyggare i garderoben av de där galjarna ;) Kram Katta

Vero sa...

Så mycket fina bilder ohc jag gillar också fotot med din hand. =)

Södralycke sa...

Härliga höstbilder du bjuder på!! Fina fynd också!

Ha en skön söndagkväll kram Johanna