söndag 22 november 2009

Helgbesök

Åh, vad härligt det var att få besök i helgen!
Ja, jag var ju sjuk så det var inte någon person som kom hit för att bli smittad av mig och mina bacillusker inte...
Nej, jag syftar såklart på att solen äntligen vågade sig fram för att ge oss lite ljus i det annars så gråtrista vädret! Inte mycket ork hade jag i kroppen men en liten promenad med maken och två av barnen blev det iallafall.
Yngste sonen gick inte som vi andra utan körde istället sin lådbil som han tillsammans med storebrorsan och farfar snickrat ihop tidigare i år.
Farfar har till och med gjort ett körkort till gossebarnet
*fniss*
När vi kom hem efter vår lilla korta tur kunde jag inte låta bli att gå upp i skogen, ja det är inte så långt bort som det låter utan precis utanför den ena husgaveln- vi har nämligen lite skogstomt.
Där hämtade jag in lite mossa och ris för att pyssla lite.
Och ja, det är lika bra att jag erkänner!
Jag har börjat fixa lite inför advent.
Men bara liiiiiite!
I somras köpte jag zinkstrutar hos Faster Atta och nu till jul har jag bestämt mig för att pynta dem lite.
Den ena fick ett innehåll av mossa.

Och den andra fyllde jag med ris.
Dekorativt tycker jag att det blev men jag ska piffa och puffa lite till innan jag är helt nöjd:)
Jag gjorde kransar och lite annat oxå men det får ni se en annan dag.

Efter en solig dag som igår så blev det såklart en riktigt surt regnig dag idag...
Usch!
Men då jag sparat lite fotografering till idag så får jag skylla mig själv när jag nu inte kan visa annat är mörka, gula bilder...
*suck*
Men visa dem det måste jag bara!
Jag fick nämligen en paketavi i brevlådan i fredags och när jag hämtat ut paketet blev jag så glad!
Ja, det var inte ett oväntat paket utan jag hade själv beställt sakerna från Ofelias hus, som en liten födelsedagspresent till mig själv:)
Men i paketet så låg detta fina hjärta som jag inte beställt.
På hjärtat satt en liten tag med en grattishälsning från rara Anette:)
Stort tack Anette, jag blev jätteglad!
Never run faster than your guardian angel can fly...

Live well, laugh often, love much.
Home is a starting place for love and dreams.
Ja, det var dessa söta skyltar som jag köpte till mig själv i present.
Tycker bara att de är sååå underbart söta!
*
Ha en härlig vecka
Kram Annica
PS. Ser ni min hållare för kaffefilter? Den används så lite då jag inte är någon kaffemoster så idag rationaliserades kaffefiltren bort för att ge plats för...stearinljus såklart:)


13 kommentarer:

Snuttan sa...

Så fin zinkstrut. Fint du har det
Hoppas du snart blir frisk.
Kram
Åsa

Malmkakan sa...

Hoppas du är på bättringsvägen. Vilken fin lådbil och körkort och allt, det var inte dåligt...

Visst var det härligt med solen häromdagen...men...regnet tog över igen ganska snabbt...pust...

Kram, Cecilia

Cc sa...

Det var härligt med sol, förutom att jag jobbade och missade hela kalaset. Nu får du ta och bli bättre. Kram

Åsa sa...

Min mamma gjorde radiobil´s körkort till sina barnbarn. Ett av de större barnen retade de mindre med att dom inte kunde köra, men det fixade farmor/mormor snabbt!

Hoppas du kryat på dej!? //Kram Åsa

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att höra att du har tagit dig utanför dörren. Jag va ju inte ens hemma igår när solen behagade att titta fram. har varit i Flen på lite jobb.

Ha en bra vecka och krya på dig!
Kram Ullis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

så mysigt med lådbil,,de vill sonen såå gärna ha..nästa sommar MÅSTE det bli av!!!

Fina gåvor du köpt dig!!!
O mysigt att pynta lite..ja här har med plockats mossa ris o bundits kransar i förra veckan.

Hoppas du lir bättre snar!!!
Kram o ha en en fin vecka♥
Millan

LillaFlisan sa...

Vad gjorde man utan dessa mor och farföräldrar?

Härliga bilder!

Kram och krya på dig!

Flisan

annette sa...

Gillar zinkstrutarna, så snyggt med det gröna i, och det måste ju vara bra att vara skogsägare när julennärmar sig, bara ut bakom hörnet och vips så är det klart;)
Fina presenter har Du köpt, så fina ord som är skrivna och som vi borde tänka på oftare!

Hoppas Du mår bättre!

Kram //annette

Unknown sa...

Krya på dig!

Lite adventspyssel borde jag också göra. Tack för inspirationen :)

kram Malin :)

Anonym sa...

Hej! :-)

Jag vill välkomna dig till min nyskapande foto/inredningsblogg DESIGN by B. Hoppas du kikar förbi & glöm inte börja prenumerera. För snart kommer nya fräscha julfoton.

Kram Benita

pollymolly sa...

Hallåj och tack, tack för kommentaren!
Härligt och absolut nödvändigt att förära (förära??..öh..) sig själv med gåvor nu som då! :)
mvh
/jk

Södralycke sa...

Vad avis jag blir!! Vi hade minsann ingen sol i helgen :(

Fina saker!

Ha en skön vecka och krya på dig! Kram Johanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag var också ute i skogen när det var så där fint väder. Plockade en hel kasse full med tallris mm...
Det blev jättefint med zinkstruten. Jag har en likadan så jag ska nog härma dej där...:)
Kram
Marie