onsdag 18 november 2009

Idag

Tar vi oss en titt i den kreativa dotterns rum. Man brukar ju säga att äpplet inte faller långt ifrån trädet och så är det nog i vår dotters fall...

*

Hon är så lik mig i vissa avseenden så man nästan blir mörkrädd.
Älskar att läsa och så är hon en riktig pysslare.

*

Kan väl säga så här...
Bilderna är kraftigt censurerade då dotra ständigt är i en skaparprocess och därför aldrig riktigt får ordning i sitt rum...

*

Dotterns rum går i vitt och svart.
Väggar är vita. liksom bokhyllor och sekretär.
Säng och sängbord i svart smide.
Och här och där står små samlingar av saker.


*

Den söta änglalampan målade jag åt henne när hon var liten och den står än idag och vakar över henne.
*
Precis som mor sin gillar hon ljuslyktor och hjärtan.
Perfekt då att kunna kombinera de båda:)

*
I ett hörn av bokhyllan kan man hitta lite äldre alster från hennes kreativa skaparbana.
Den här tycker jag är riktigt söt:)

*


Spets, rosor och pärlor är väl den romantiska flickans dröm.
Här i ett litet sött blickfång skapat av dottern.

*


Dottern gillar att skapa i textil men är riktigt duktig på att göra saker även i trä.
Här är ett smyckesträd som hon gjort i slöjden:)

*



Just, sekretären ja.
Den måste ni ju få se om ni inte gjort det förr.
Den fyndades på blocket och var från början svart med gula plaststjärneknoppar.
Klar förbättring så här tyckte både jag och dottern!

*
Kram Annica

9 kommentarer:

Cc sa...

Vad kul att dkin dotter vill skapa. Min med men inte på inredning och pysselsidan utan foto och websidor. Kram

A home far away sa...

Härligt med en kreativ dotter, uppmuntra det!

Ha en fin dag!
Kram Gunilla i Singapore

Nyanser av vitt sa...

Hej
Vilken skillnad på sekretären. Blev toppenfin.
Sköt om dig
kramis

annette sa...

Kul med en dotter som går i sin mammas fotspår, kanske Ni oxå kan inspirera varandra när det gällar att skapa fina saker.

Kramar!

annette

Svenska inredningsbloggar sa...

En till kreativ dotter. Det är jätteroligt att de vill pyssla med en.

Underbar sekretär
Kram
Åsa

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Kikar bara in för att önska en trevlig helg :)

Kram / Therese

Cc sa...

Du får ta och krya på dig.Kram

Penseldraget sa...

hej
vilken kreativ dotter =) gillar hennes smycketräd, jätte fint. snygg sekretär...kul att fynda på blocket =) önskar dig en trevlig helg
kram pia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

halloj!! Ja nu såg jag era söta lyktor!!ser nästan exakt ut som de som jag har fråm mina barn,s som de haft med hem ftån skolan..fast med bokmärken på:)
Så julmysigt ni har...gillar adventskalenderna så...minns våran sen jag var liten...här hemma har vi ett par olika...en som kallas"godiskalendern" en jag gjort själv looong time ago..o såå vår nya variant...mn vi har slutat med alla paket här..kör en annan variant..kul men inte lika kosrsamt;)

Kram go Helg!!