lördag 7 november 2009

Lördag igen


Och datorn som skulle fått komma hem idag lyser med sin frånvaro på skrivbordet...
Mitt sinne kan nog beskrivas som irriterat om jag ska "underdriva" (som något av mina härliga barn sa en gång:)
För efter 5 veckor och några telefonsamtal till Media Markt fick vi i fredags äntligen ett efterlängtat sms där det stod att vi kunde hämta datorn.
Men när vi väl kom och skulle hämta den så hade de inte lagat den eftersom de inte hittat något fel...
Irritationen i kroppen gick då upp på maxvarv eftersom de som tog in datorn på Media Markt sagt att det var grafikkortet som var pajko och att de därför måste skicka iväg den på lagning.
*
Så nu är den alltså kvar på elektronikvaruhuset på obestämd tid...
*suck*
och jag kan med andra ord se mig om i stjärnorna efter att få blogga på min dator
och att fota är kört det med eftersom minneskorten är fulla för länge sen.

I familjen X faller vi som käglor just nu.
Familjemedlem efter familjemedlem bäddas ner.
Snörvel, host och feber...
Sicket elände!
*
Och jag som bara läääängtade efter att få ge mig ut på shoppingrunda för att försöka hitta de perfekta detaljerna till vår nyrenoverade tvättstuga och vårt nybyggda duschrum.
Jag tycker liksom jag väntat länge nog på det...
*
I duschrummet som ni ser ovan på bild är allt på plats utom duschväggen som varit restnoterad i ett par månader samt allt det där som ska piffas och puffas.
Snygga detaljer med mörkt trä så att det matchar vår kanonfina "kommod" (- som vi för övrigt fyndade på antikboden i backen.
Ibland behöver man verkligen inte ta sig långt för att hitta det man vill ha...!) står högt upp på önskelistan.
Bland annat önskas en snygg spegel och några vackra krokar att hänga de snygga handdukarna som som ju oxå finns på önskelistan.
*
I tvättstugan är träet lite ljusare än i duschen men det är fortfarande mörkt.
Jag tycker det gör rummet mer levande!
Hit in är jag på jakt efter detaljer som supersnygga och praktiska tvättkorgar samt några jättefina kärl eller burkar där jag kan förvara tvättmedel.
*
Och så behövs det såklart lite smådetaljer som liksom gör det...
Ja, ni förstår hur jag menar:)
Jag håller på med lite roliga pysselsaker till tvättstugan och jag hoppas att de snart ska bli klara!
Bland annat håller jag på och syr ett litet draperi att hänga under bänkskivan vid diskbänken.
Jag tänkte först leta reda på ett snyggt tyg i någon affär när det slog mig att jag ju har ett vackert gammalt lakan som är perfekt för ändamålet!
*
Väljer att avsluta dagens inlägg med en bild på en av de saker jag köpt på mig till duschrummet.
En liten spegel som jag oxå kan använda till förvaring fyndades på Indiska för några veckor sedan.
Jag vet dock inte var jag ska hänga den än eftersom de andra sakerna inte hittat hem än...
men som vanligt faller det på plats så småningom:)
Just ja, ni ser väl där till höger om spegeln?
Tvättmedelsförpackningarna...
Dem vill jag ju som sagt bli av med då de inte är så snygga.
Så jag undrar helt sonika om ni har några bra tips på snygga alternativ till förvaring?!
Gärna till en hyfsad penning såklart!
Jag är ju trots allt både lärare och fyrabarnsmamma...inte kvinnan med guldbyxorna
*fniss*
Kram Annica
*

9 kommentarer:

Södralycke sa...

Vilken fin tvättstuga!! Förstår att det är frustrerande att inte kunna göra det roliga piffandet! Det är ju det som är det roliga, och som får en att hålla ut när man gör allt det tråkiga arbetet under en renovering!
Men den som väntar på något gott ;)

Hoppas du får en fortsatt skön helg, kram Johanna

Elin sa...

ååååå, jag är sååååååå avundsjuk på ert underbara duschrum och tvättstuga!! Förstår dock att ni måste spendera mycket tid där, med 4 barn....med tanke på hur mycket tid vi spenderar i tvättstugan med 2!!!

Kram Elin B

Vero sa...

Här har vi alla legat i veckan, men det var en kort influensa eller vad det var. Jag var bara sjuk i en kväll, sonen i två dagar, maken i två dagar och dotra i två... Märklig sjukdom. Nu hostar resten av familjen men jag har klarat mig.

Ha det gott.

thessan sa...

Tvättstugan har blirvit såååååååååå fin. Hade det varit hemma hos mig hade jag nog flyttat in med datorn och suttit där:o)
Kram på dig
ps förstår din ilska över datorn, man blir tokig ibland...

annette sa...

Det kommer att bli så fint när Du får till det som Du vill ha det.
Tråkigt både med dator och sjukdom som däckar Er, men jag tycker dom som servat Er dator borde ge ngt i kompensation för sitt slarv.

Kraaaaaam!

annette

S o F sa...

Va kul det måste kännas med allt detta nya och fräscha - bara lite lätt avundsjuk. ;)

Snacka om att jag hade varit irriterad om det där hade varit min dator som dröjde så. Prylar ska bara fungera!

Snygga burkar finns det ju gott om har jag sett. Frågan är bara vad de kostar...?

Ha en fin vecka!

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle ha blivit tokig om det varit jag som haft dina datorproblem. Så glad att M skruvar och donar i våra så vi inte behöver iväg med dem. Han brukar få låna delar och prova med från en kompis. Skulle inte klara mig utan min. Din tvättstuga är ju så stor och fin blir lite avis:).

Kramar Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Vad FINT!!!
Stor kram Lallis

Design i tid och rum sa...

Heeeeeej!
tack för titten hos mig.Sisst jag var inne hos dig,var du på semestern.Men nu har jag lästa allting som jag har missat.
Bordet du fyndade är jag förälskad i...vilken vackert bord.
hoppas att ni blir friska snart.
kram Dada