fredag 6 november 2009

Rastlös


Idag har jag varit hemma med mina sårkar som varit sjuka...
De ringde från dagis i torsdags och sa att LillaJ hade kräkts och var jättedålig så det var liksom inget annat val än att stanna hemma så här dagen efter.
De två äldre sårkarna hostar som bara den och den ena av dem vaknade med helt igenklibbade ögon i morse så de fick göra oss sällskap i sjukstugan.
Jag blir ganska rastlös av att vara hemma så här...
vill helst vara på jobbet där jag trivs jättebra.
Känner ingen inspiration att pyssla och nej, Allt i hemmets julupplaga föll mig inte i smaken.
Återstod då tvätt och matlagning och disk.
Och det vet väl alla hur kul det är?!!
Fota då?
Nej inte det heller...
Minneskorten är fulla och jag kan inte tanka över till datorn eftersom den ännu inte fått komma hem.

Återstår då att titta in till alla er och inspireras av era ljuvliga bloggar.
Kram Annica

PS. I förra inlägget visade jag mitt lilla vita bord som jag fyndat på loppis för 60 kronor ( tycker jag mig minnas iallafall, eller var det ännu billigare? Never mind...) Nu har den hjärtformade filtduken från Indiska hamnat där. Dess röda färg lyser upp i den annars så trista tillvaron. Mörkt dygnet runt kändes det som idag

11 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Jamen det var ju superskönt att jag fick jobbet kvar :)

Trist att barnen är sjuka därhemma, ni får kramas och rå om varandra massor :)

Vilket sött bord, billigt fynd vilket alltid är roligt!

Ha en trevlig helg nu!

Cc sa...

Visst är det jobbigt att inte ha insp men den kommer nog skall du se, jag hittar min kreativitet på jobbet så att vara hemma i går var inge kul. Kram

Its a house sa...

Låter spännande, ska ni utomlands över jul eller? Hoppas att dina små kryar på sig snart och att datorn återvänder!
PS! Vilket fint fynd du gjort!

Katta sa...

Förstår dej att du blir rastlös hemma. Min tjej var febrig och sjuk hela lovet och sen skola måndag sen hemma resten av den här veckan och får inte ens komma till vårcentralen. Vill ju hon ska bli bra så hon får komma till skolan igen och man blir trött på att vara hemma.Man städar ju och tvättar mest såna perioder.Ditt loppisbord är jättesött och duken med, har inte varit på Indiska på ett tag så jag måste ta mig dit snart känner jag. Kram Katta

Katta sa...

Ha ha, jag brukar inte heller köpa blaskan men idag blev det undantag fick dessutom köpa två av bilagan :) kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så trist att killarna är sjuka. Hoppas att ni har piggnat i nu. Kul att du gillar ditt jobb så bra. Det behöver du efter allt strul som varit. Här finns inte heller någon inspiration just nu.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

S o F sa...

Tack snälla du för dina vänliga ord om mina bilder! Det värmer ska du veta.
Skrattar åt din formulering "smörigt", för ibland när man kommenterar så kan man nästan tänka så och vara rädd för att bli lite för tjatigt positiv. :) Men det gör nog inget...tror jag.

Krya på er där i sjukstugan.

Varma hälsningar!

Elzie sa...

Hoppas barnen har blivit lite piggare nu.
Det bordet är verkligen gulligt. Och med duk och lyktor på så blev det ändå bättre.
Hoppas ni har en bra helg.
Kram Elzie

annette sa...

Du behöver ju inte tycka så mkt om och få så mkt inspiration till Julen i år;)
Däremot skit detta med kameran och datorn, förstår Din frustration, för det är ju mkt roligare att fota än att tvätta och fixa med vardagliga nästan tvingande saker hemma.

KRAM på Dej!

annette

LillaFlisan sa...

Stackars liten. Hoppas lillungen är bättre nu!

Bordet var verkligen ett fynd. Jättefint!

Kram

Flisan

Viola sa...

Visst är det trist när bacillerna hopas sig, våra är sega..och vi snorar och hostar fortfarande men är på benen fast vi får ta det lilla lugna, krya på er, kramen