fredag 20 november 2009

Glädje

En dag som denna finns det säkert en hel del att vara glad över.
Kanske har man gjort något riktigt roligt eller så är man förväntansfull över det som komma skall.
*
Själv har jag idag varit på läkarbesök bara för att få bekräftat det jag redan visste.
Jag är sjuk.
Inget allvarligt, bara en släng av halsfluss...
Det slår ju aldrig fel, det måste jag ju bara få en gång om året sisådär.
Och denna gång blev det som grädde på moset...
Direkt efter influensan när motståndet i kroppen var som lägst.
Det tackar jag för:(
*
Skönt då att det finns saker man kan vara glad för iallafall...
Att det ju inte var någon värre sjukdom måste ju ses som ett plus!
Och att få bjuda yngste sonen (som höll mig sällskap här hemma idag trots att han var frisk) på hans favoritmat makaroner och köttbullar:) är oxå glädjande!
*

Igår gick vår brödrost sönder.
Den har funnits hos oss sedan vi flyttade ihop för 16 år sen.
Men vad gjorde väl det att vi fick köpa en ny?!!
När maken kom hem med den skrattade jag och sa att han varit snäll som köpt mig en färgmatchad brödrost.
Han bara log;)
*

Den är ju vit och blå - precis som vårt kakel:)
*


Något glädjande låg i vår postlåda idag.
Min senaste "traderavinst" (för visst låter vinst mycket gladare än köp;)
*
Vad det är?
*

Ni som känner mig vet väl vid det här laget vad jag shoppar på Tradera!?!!
*

Nycklar såklart!
*

De är ju till för att gläjda mig...

när jag pysslar!
*
Vad har gjort dig glad idag?
*
Kram Annica

8 kommentarer:

Snuttan sa...

Kra på dig.
Vilka underbara nycklar.
Ha en mysig helg
Kram
Åsa

S o F sa...

Vilket snyggt och superfräscht kakel ni har i köket.
Gillar det skarpt!

Trevlig Helg!

Cc sa...

Vad skönta att det inte var värre, du har varit flitig ser jag. JAg har jobbat extra i dag med att städa hotellrum och tokiga jag fortsatte när jag kom hem nu väntar duschen. Kram

Södralycke sa...

Krya på dig! Visst finns det mycket man kan vara glad över. Just nu sitter jag och är glad över hur mysigt det blev med mina röda julgardiner i vardagsrummet :)

Ha en skön helg! Kram Johanna

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din rara hälsning hos mig - den värmde. Hoppas att du mår lite bättre nu ? Vilket härligt knippe med vackra nycklar du "vann" på Tradera, fint att dekorera med lite varstans.
Ha det så gott och varma kramar/
Marita

annette sa...

Hoppas Du mår lite bättre idag, brukar ju bli lite värre först när Pc slåss mot dom elaka bakterierna.
Sönt att Du i alla fall kom ut i skogen en lite sväng även om det tog på krafterna.
Vad jag blir glad av? Ja,just nu blir jag glad av att handleden verkar bli bättre och att jag har så fint stöd av jätteduktiga arbetsterapeuter.
Sedan blev jag glad igår av att solen sken och att jag då var i Stockholm och fick njuta av min födelsestad.
Undrar om T var medveten om att den matchande brödrosten!?

Ha en bra söndag!

Kraaaaam!

annette

Katta sa...

Tur du var till doktorn i allafall då, hoppas du blir bättre snart. Tror det är helt normalt att som du ogilla hösten men jag tycker det är riktigt mysigt jag iallafall på helgerna. Däremot veckorna när det är mörkt redan när barnen ska hem gillar jag inte.Så bra att han färgmatchade brödrosten. Kommer ihåg när sonen var liten och hade ploppat ner ett bildäck i vår så den sa poff när vi skulle rosta :D Kram Katta

Märta sa...

Skönt att du "bara" hade halsfluss, men det är inte det roligaste det heller. Jag känner mig glad över 1) de samtal jag hade på kyrkkaffet idag, 2) att mannens förkylning är bättre 3)alla ljus vi tänder här hemma. Ja visst finns det massor att vara glad för.
Ha en skön söndagskväll!
Kramen! Märta