torsdag 12 november 2009

Idag börjar vår födelsedagsmaraton...

Hej och välkommen till sjukstugan!
Nu börjar vi dock komma lite på fötter även om det hostas en del och gör ont i kropp och i knopp hos en och en annan familjemedlem.
Idag börjar vårt födelsedagsmaraton, som jag ju skev i dagens rubrik.
Men det är lite lögn...
För födelsedagsmaratonen inleddes redan i måndags då min lillebror blev gubbe (och vad det säger om mig behöver vi ju inte säga högt*fniss*)
Men då han befinner sig på annan, lite varmare ort så behövde vi inte ens bekymra oss för hur vi skulle lösa gratulationerna till honom härifrån vår sjukstuga...
Idag fyller min kära make år.
Så nu är han ett år äldre än mig...
iallfall i nästan en månad.
Och däremellan, precis på dagen, fyller vår minsting år.
Sedan är det jul och nyår som kalasas igenom men sedan är det dags för äldsta dottern att fylla år.
Så jag börjar väl med att skriva en födelsedagshälsning till mannen i mitt liv:
Stort grattis på födelsedagen älskling!
Jag var såklart tvungen att hitta en bild på maken, men då alla mina bilder ligger i datorn som jag ännu inte fått tillbaka från det stora elektronikföretaget så var maken min snäll nog att koppla in min externa hårddisk.
Och där hittade jag denna bild på min älskade under det vackert blommande trädet - från den underbara sommar jag haft i år.
Den var händelserik på många sätt...
Många ljuvliga dagar här hemmavid i sol och bad.
En arbetsintervju som ledde till att jag tog ett nytt jobb där jag stormtrivs!
Och så var vi på fantastiska Gotland under en vecka och bara njöt!
Vackert väder och fantastiskt miljö spetsades med ett romantiskt litet bröllop i en ganska öde fiskehamn.
Och så for vi då iväg på en romantisk resa på tu man hand till vackra Gravedona i Italien.
Och det var när jag letade efter en bild på maken som jag trillade över dessa bilder som jag ju inte kan låta bli att lägga upp på bloggen...

För jag har minnen av helt fantastiskt god mat...
som fick avnjutas på vårt hotellrum då himlen plötsligt öppnade sig och öste både regn och blixtknallar över oss.
Vi fick springa hemåt i regnet och sedan gick det inte att gå ut på hela kvällen.
Tur vi hade köpt hem de goda frukterna och den ljuvliga osten och skinkan och salamin som bara smälte på tungan!


Jag har minnen av promenaderna hand i hand när vi tittade på allt runtomkring oss.
Fantastisk arkitektur och mysiga byggnader.

Minnen av havet som låg där ibland alldeles spegelblankt och ibland full av svallande vågor.
Och det precis utanför vår hotellsvit.

Denna fantastiskt vackra dörr hade jag bra lust att släpa med mig hem...
tur för maken min att vi reste bagagelöst;)
*fniss*
Och som vi njöt av att ha hotellets pool alldeles för oss själva.
Med solen som värmde kroppen och kärleken som värmde min själ...
Kram på er
Annica

8 kommentarer:

Stina sa...

Hej Fialotta!

Den där poolen där kanske man kan ta och gräva ur och skicka hit till Stina? :-) Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så vackert du skriver! Nu får jag sån där fruktasvärd längtan efter sommar och sol och salta vindar... och framförallt Italien... måste bara åka tillbaka dit!
Grattis också till din make som fyller år!
Kram
Marie

Elzie sa...

Åh vad jag längtar till sommaren efter allt det vackra du skrivit. Men tittar man ut så är det långt tills det inträffar.
Du får gratulera maken så mycket, och så hoppas jag ni friskar till ordentligt i familjen.
Med önskan om en bra helg.
Kram Elzie

annette sa...

Underbart att minnas tillbaka tillsammans med Dej, ett år som började så hårt för Dej och som sedan kröntes med Ert bröllop under sommaren.
Nu får jag ju en otrolig längtan efter sol, bad och slappa dagar, och snart får jag uppleva det;)
Bar handeleändet snart blev bättre skulle det kännas lugnare!

Ha nu en underbar helg!

Kram //annette

Åsa sa...

Vilken sommar du haft!! Och vilka härliga minnen att plocka fram nu i höst mörkret :)

Hopaps ni frisknar till nu// Kram Åsa

S o F sa...

Underbara semesterbilder!! Njuuuter.

Trevlig Helg!

Cc sa...

Visst kan det vara skönt att kika tillbaka då ser man att nått kul har hänt. Jag önskar att få åka i väg bara maken och jag. Kram

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ååå härliga bilder och vilken underbar pool. Där hade man gärna legat nu istället för detta gråa väder. Fast nu har det börjat att snöa här.
Trevlig helg, kram