söndag 1 november 2009

Sköna söndag

Få dagar är väl så sköna som söndagar!
Fredagar och lördagar i all ära men...
För mig är det oftast den dag i veckan som jag får vila ut och göra lite som jag vill.
Fredagen är jag ganska så trött i mössan efter veckans arbetsslit och lördagar är det en massa måsten som att handla och städa.
Men söndagen...
Då får jag sova ut och när jag väl kliver upp så kan jag unna mig en riktig långfrukost.




Idag har vi passat på att ta en liten promenad i vår skog i höstskrud.
Än har löven oreanga kulörer men snart blir allt bara till en stor brun enhet så det är bäst att passa på att njuta av alla kulörer runt omkring en innan det är försent för denna säsong.
Solen ville inte riktigt visa sig förän vi kom hem igen men det var ändå skönt att ta sig en liten promenix.
Luften var så härlig att andas:)
Klar och sådär lagom kylig...





I veckan var min äkta make iväg på jobb på annan ort.
Det vara bara över dagen så jag blev riktigt förvånad när han kom hem med sötnosen här ovan till mig.
Maken min är inte direkt känd för att ösa presenter över mig så därför blir jag lite extra glad när det faktiskt händer.
*ler*





I mitt förra inlägg skrev jag ju att jag är frustrerad över att inte kunna blogga som jag vill.
Jag väntar fortfarande på min dator och hoppas få besked om den redan i morgon.
Men det kliar så i mina bloggfingrar att få göra ett riktigt inlägg så jag stal makens jobbdator för att kunna göra ett inlägg.
Här fungerar det att både länka och att leka med bilder så det är att föredra att använda denna dator framför familjens gemensamma.
Dock kan jag ju inte lägga över mina bilder här så ni får hålla tillgodo med bilder jag lagt upp med hjälp av mobiltelefon till min andra blogg.
De är inte superbra men de blev iallafall lite roligare när jag lekt med dem i picasa:)


Jag har ju hunnit med en del shopping och renovering sedan jag gjorde ett riktigt inlägg sist så jag har en hel del att visa framöver.
Idag kan jag inte låta bli att visa några fynd som jag gjorde i torsdags.
Röda korsets second hand hade halva priset på allt utom möbler och då lyckades jag lägga vantarna på den fina brickan, några virkade dukar och ett helt gäng med tavelramar.
Den röda hjärtformade duken ni ser på bilden är från Indiska och den fick oxå följa med mig hem i torsdags:)
Lite tidig julkänsla kanske;)

Den röda duken hamnade här på bordet iallafall. Jag har ju några röda inslag här året om så det blir inte så juligt:)

Ser ni tavlorna nere längs golvet?
Dem har jag äntligen fått upp på väggen.
Så jag känner att jag gjort en hel del vettigt även denna helg:)
Kram på er
Annica

10 kommentarer:

Viola sa...

SÅ tar vi då tag i en ny arbetsvecka, känns alltid segt efter ett lov..ha en bra dag på skolan, kram

Elzie sa...

Vad gulligt av maken att komma hem med den sötnosen.
Hoppas du får en bra vecka och att du får nyheter om er dator.
Kram Elzie

annette sa...

Hoppas veckan blir bra och att datorn kommer hem frisk och kry!

Kram //annette

Katta sa...

Här var det med höstpromenad/cykeltur som gällde i söndags. Barnen var med kompisar så det var bara sambon och jag som trampade runt i tre timmar i duggregn och dimma. Hoppas du får en bra vecka, kram Katta

Södralycke sa...

Visst är söndagar härliga!!
Vilka fina fynd du gjort!
Ha det gott! kram Johanna

Cc sa...

Vad frustrerande att inte kunna blogga som man vill. JAg skulle bli galen. JAg blir tokig av att inte hinna med och svara direkt på komentarena utan de blir liggande ett par dagar. Vad kul att bli överaskad.KRam

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tack för din som alltid lika rara hälsning hos mig. För mig är det måndagen som är det skönaste dagen, eftersom jag alltid har helgöppet i butiken. Dottern är i skolan och alla andra på jobb så de ärenden man behöver göra går som regel som en dans. Fina inköp du gjort och håller så klart tummarna för att det löser sig med datorn.
Ha det så gott och varma kramar/Marita

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, en promenad skulle jag behöva... Jag känner mig stel som en pinne. Men det får vänta lite, till det blir lite ljust, så jag ser var jag går..
Och vilken fin liten present du fick också!
Kram
Marie

Stina sa...

Kram till goaste Annica. Stina

Anonym sa...

Verkligen fint tips det. Jag ska nog köpa mig något finare band och några ettiketter :D

Kram L-F