fredag 28 mars 2008

I am back...:)


Ojdå...
Här var jag visst Efterlyst...
Ni behöver dock inte oroa er...
Jag kom tillbaka hel och ren efter resan till Blåkulla.
Jag har bara varit iväg en sväng på minisemester.
~*~
Tanken var att vi skulle göra något tillsammans hela familjen.
Jag har ju mått ganska kasst en period pga av stress och vi var alla i behov av lite miljöombyte...
Så vi tänkte helt enkelt ta en sväng ner till Rödby i Danmark för att möta våren.
~*~
Avresan från Östergötland påbörjades tidigt måndag morgon i lätt snöstorm. Det gick tidvis inte att ens se vägen...
Snöovädret följde oss hela vägen ner till Rödby.
Så denna syn är vad vi såg från vårt lilla hyrda hus...

Ingen vår där inte!!!
Direkt efter denna snöiga välkomstbild är jag ju tvungen att visa att vädret kan växla snabbt även i Danmark...

Så här sagolikt vackert väder hade vi sista dagen och hela hemresan...
Några plusgrader och strålande sol...
Mmm...Ljuvligt...
~*~
Vad har vi då pysslat med i veckan?
En hel del vill jag lova!
Vi har spelat badminton...
även om det nu inte var lillpluttens starkaste gren att träffa den lilla fjäderbeklädda bollen.
Men han var riktigt duktig på att försöka och att plocka upp den från marken...*ler*

Vi andra hade dock kul och fortsatte ett bra tag efter att lillplutten tröttnat...

På bilden ser ni hela klanen som lirar badminton.
Bilden är lite mörk...
Ber om ursäkt för det men dotterns nya kamera har vi inte riktigt blivit vän med än...



Efteråt åts det välförtjänt glass...




Glass är gott!!!
~*~


Det lektes en hel del i spelhallen där det fanns roliga bilar, motorcyklar och flygplan.


Barnen spelade minigolf och resultatet blev som förväntat - att äldst spelade bäst och yngst kom på en hedrande fjärdeplats...
~*~



En liten paus med vykortsskrivande.


Sedan var det dags för mer lek och skoj i Monky Tonky-land.



I leklandet bjöds på olika aktiviteter varje dag.
På onsdagen var det bullbakning och alla fyra barnen skapade sin egna tjusigt unika bulle.

Så här fin blev minstingens kreation :)
Den smakade visst gott oxå för den slank ner raskt som attan
och gav ny energi för ännu en tur in i lekens värld.



Här hjälper äldste sonen lillebrorsan att bygga en kul koja.
~*~


Och här är lilleman ute och rider på en bångstyrig häst...
eller är det en cykel?
Som ni ser hade barnen fullt upp i leklandet och det var ändå inte här vi tillbringade mest tid...


Den mesta tiden tillbringade vi såklart i det stora vattenleklandet!
Där åktes det vattenrutschbanor för glatta livet och där simmades och plaskades det i timmar till vi såg ut som russin med simhud mellan tårna hela bunten...


Strax hemfärd och dottern får posera vid totempålen i den lilla indianbyn då småbrorsorna vägrade eftersom de hade fullt upp med att ta sig runt på den roliga utomhuscykelbanan...

Första besöket på Lalandia för den östgötska familjen men antagligen inte den sista!!!
(Nästa gång får det dock ske på våren så att vi även kan ta med bilen över till Tyskland)
Barnen hade fyra härliga dagar med lek och bad och mammsingen och pappsingen njöt även de av miljöombytet!
Pappsingen hade nog gärna njutit av ett par kalla till maten (men var ju tvungen att köra bil till stugan pga busvädret) men mamman fick sitt lystmäte tillfredsställt då det fanns vackra miljöer att se på och trevliga inredningsbutiker att handla i.
~*~
Mer om detta i morgon om vi får "min" dator att funka...
Den har krånglat lite och maken håller just nu på att försöka fixa den...
~*~
På återseende!
*Kram Annica*



4 kommentarer:

Helena Sjögren sa...

ja men va bra ! Då vet jag att du kommit hem ;) nu kanske jag kan sova ordentligt i natt , fniss.Så det var på Lalandia ni var.. Där har jag också semestrat med familjen , fast det är typ fem år sen. Vi hyrde ett sånt där litet radhus där. Snacka om toppen miljö för de små liven , förstår att de badat för fulla muggar. Ha en trevlig helg, nu laddar vi för allsvensk premiär....Kram Helena

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Välkommen tebaks!!!!!
Gött att ha dig här igen..jo visst har man undrat vart du tagit vägn ju..bara borta i rök så där!!!!!
Så sakna dig!!!!!

Ni verkar ju haft det undrbart ju..ja sådana mini semestrar är underbara o borde göras oftare ju!!
har kolat på Lalandia ett par ggt .vill med åka dit!!!!
Så det var bra i alla fall..du ka rekomendera det????

ja precis vore ju kul mot vårkantaen....nix nu har du gett mig dumma funderingar här ju!!!!;)

.....♥.....♥
♥................♥
♥..........................♥......♥
♥..................♥................♥
♥.....................................♥
..♥.........TREVLIG HELG.......♥
.....♥....Önskar Millan!!.....♥
........♥.....................♥
.............♥............♥
..................♥.....♥
.....................♥

IKT i min vardag sa...

Välkommen hem igen! Trevlig tripp ni varit ute på!
Visst är det läckert med turkosblått, fast jag drar mig även mot de andra färgerna och får nog komplettera med lite grönt och rött också...:-)

Kram

Karin i Villa Grå sa...

Hi hi hi, ja jag ser hur barnen mumsar i sig seller och morötter på en av bilderna ;-)

Ni verkar ha haft det URMYSIGT! Vad härligt att få komma iväg så där och ni verkar ju ha hittat på riktigt roliga små äventyr för barnen..! Bra att du fick byta miljö och slippa stress för ett tag.

När stressen kommer smygande på nytt vill jag att du andas djupt och tänker på hur glad du gör andra med ditt bloggande! Du hamnar i min länklista nu!

Kram!

Karin