onsdag 19 mars 2008

God Morgon Vänner!

Idag kan man se att solen försöker bryta sig igenom det grå molntäcket som täcker hela himlen ovanför våra huvuden.
~*~*~
Ni som tittade in hos mig igår vet att jag var hemma med en sjuk son igår och att jag skulle jobba idag.
Hmmm...säg när det går som man vill?!
Idag är jag hemma med två sjuka söner...
Har tillbringat stor tid vaken i natt och är således ganska trött...
Skulle gott och väl kunna somna nästan var som helst känns det som...
Kanske min gamla "anka" helt plötsligt får sällskap av en annan anka uppe på spisen i sovrummet ?!?!
(Fågeln hittade jag för ett tag sedan när jag rotade efter mina målarprylar i en kartong och den fick självklart följa med upp. Denna pippijågel inköptes för många, många år sedan då jag hade en dilleperiod och samlade på gäss och ankor i alla de former. Resten av samlingen ligger nerpackade i kartongen fortfarande...)
Igår fick jag ju ett litet ryck och började röja som en tok i vårt sovrum.
Vårt sovrum går ju och väntar på våren då det ser fram emot att bli ommålat.
Och så gör även jag...
Längtar efter att slippa se de skarpt rosa väggarna och bastupanelen :)
~*~*~
Dammtorkade hela rummet och flyttade undan all bråte som av någon anledning alltid hamnar ovanpå min grå byrå och på sängbordet.
Drog undan de vita gardinerna oxå för att få in lite solljus...
~*~*~
I fönstret har jag en rosa orkidé som blommat konstant sedan jag fick den för ett och ett halv år sedan.
Den uppmärksamme ser att det faktiskt står en liten pippijågel på fönsterbrädan. Den har jag fått av min farmor!
Lampan är en enkel lampfot inköpt billigt på IKEA med en blom-mönstrad lampskärm inköpt på samma möbelvaruhus. Lampskärmen har för övrigt samma mönster som gardinen och vi har även en matta som matchar.


Närbild av mönstret på lampan...Notera gardinens mönster...


I det andra fönstret står min andra orkidé. Den har oxå blommat sedan jag fick den (för tre år sedan) Men just nu har den bara en blomma så det ser lite fattigt ut...:(


Byrån är nu nästan tom på saker.
En blomkruka av fåglar med rosa blommor och en av yngste sonens doppresenter står kvar men i övrigt nada...(hmmm vad är det med mig och fåglar egentligen...?)
Byrån har jag fått efter min makes farmor. Jag råkade nämna att jag tycker att den är så fin och vips så var jag byråägare...*ler*
Gungstolen är faktiskt även den en gåva.
Den har jag fått av en av makens bästa vänner. Om jag inte minns fel har hans morfar tillverkat den och stod tidigare i en sommarstuga i Gävletrakten. Den fick följa med oss hem därifrån en sommar i bakluckan på bilen.
Tur vi har stor bil...:)!
Dessa två möbler är tillsammans med min nya spegelbyrå (som inhandlades för en hundring för nån månad sedan )mina favoritmöbler!


Något annat jag älskar är ju inredningstidningar. Så när jag hittade detta söta tidningsställ på Indiska kunde jag inte låta bli att köpa hem det... Tyvärr får det bara plats ett par stycken tidningar i stället så här kan vi definitivt säga att form går före funktion...;)



I sovrummet har jag även några andra saker som jag har dille på att vilja köpa hem.
Fotoramar!
Just nu står några som jag föll för direkt jag såg dem på hyllan. Tyvärr köpte jag bara hem tre fotoramar då.
Jag har fyra barn nu...


Gipsavtrycket är av yngste sonens hand. Och den söta ramen till höger i bild har jag fått i present av en arbetskamrat.


Dessa små fotoramar köpte jag på ICA Maxi av alla ställen.
De inhandlades när de två äldsta barnen var liiiite mindre i formatet :)
~*~*~*~
Nej nu är det dags att inta det obligatoriska morgontéet!
Ha en skön dag!
Kram Annica









13 kommentarer:

Stina sa...

En sådan lampskärm har jag med.
Du får krama om gossarna. :-) Kramis

Svenska inredningsbloggar sa...

Min son är oxå krasslig...känner att det börjar krypa sig på
mig med :-/ Härligt att röja...om man har orken vill säga...

Kram till dig och sjuklingarna

Maria sa...

Usch sjuka, stackar dem!!! Vad mycket bilder du har laggt upp, gillar byrån, den var så vacker!

Skatan sa...

Hej! KUl att du hittade till mig :) Kul också att du lämnade en rad så att jag hittade tillbaka till dig!

Det där med att räkna ut ord/dag var ett riktigt kul tips. Det skall jag komma ihåg till dess att vi har nästa disputation på institutionen :)

Ha en fin dag,

Skatan

IKT i min vardag sa...

Hej igen!

Såg att jag glömde logga ut från inredningsbloggar förra gången...vet inte för vilken gång iordningen...Vi skickade hem sjuka barn åt höger och vänster igår med, inte konstigt att man börjar bli sjuk.

Vilken förträffligt bra smak din dotter har ;-). Glaspärlorna finns i rosa, vitt, ljusblått, vinrött, mörklila...tror att det var alla eventuellt grönt oxå.

Kram Linda

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!!! Och tack för titten!
Så tråkigt att barnen är sjuka, hoppas de kryar på sig innan påsk!
Ramla inte ner från hyllan bara, om du gör pippin sällskap hihi!!
Kraaam

me and alice sa...

Hoppas dom kryar på sig. Jag fick åka och hämta sonen i skolan i dag. Han är illa mående. Så vi får se hur vår påsk blir...
Vilken tur du har som får så fina möbler.
kram Susanne

Helena Sjögren sa...

Känner mig precis som den där ankan du hade liggandes på skåpet. Gu så skönt att bara få sova, e så trött ! Får lov att gaska upp mig nu till påsk ! Men vilken otur att du fick två sjuklingar , hoppas de kryar på sig snart ! Kramen

Katta sa...

Ja du jag var ju hemma med min dotter för att hon hade feber i måndags idag är det sonens tur att ha feber.Vilken jättefin byrå du fått, och gungstolen med tycker såna är så fina.Kram Katta

Drömmar om Junibacken sa...

Åh vad trist för pojkarna! det är ju sådana tider tyvärr, jobbar på dagis så jag vet ;) Hoppas de kryar på sig snart! Älskade din byrå, den var jättecharmig! Kram Lisa.

Mitt vita staket sa...

Första gången man är här o kikar så man får väl lämna ett spår efter sej..Trevlig blogg Kram Sussie

Nina på Kyrktorpet sa...

Vilken underbar lampskärm du har! Och den vita byrån väcker habegär hos mig! Underbar! Hoppas att sönerna kryar på sig!

Karin i Villa Grå sa...

Hej på dig!

Jag hoppas att sönerna kryar på sig så att de inte ligger sjuka hela påskhelgen. Men visst är det typiskt, när det äntligen finns tid att bara vara tillsammans är det alltid någon som däckas av elaka virus eller baciller..! Här är det vår son som har börjat bli rejält snuvig, stackarn.

Din byrå är riktigt ståtlig och fin, den gillar jag! Tidningsstället är också underbart!

Glad påsk!

Kram, Karin